NOVO, svi auto moraju imati inteligentni asistent za brzinu, detekcija umora vozača, sustavi za zaustavljanje u nuždi i "crne kutije" koje bilježe podatke o vožnji, priprema za alcolock...

Od jučer na europskom tržištu automobila vrijede nova pravila! Neki ljudi sumnjaju u smisao novih pravila, koja inače ciljaju na veću sigurnost - zar ne?
 

NOVO, svi auto moraju imati  inteligentni asistent za brzinu, detekcija umora vozača, sustavi za zaustavljanje u nuždi i "crne kutije" koje bilježe podatke o vožnji, priprema za alcolock... Lutz Krüger / Pixabay
8. 7. 2024

Napisao: Miha Rušnik

Od 7. srpnja 2024. svi novi automobili koji se prodaju u Europskoj uniji moraju uključivati ​​nekoliko naprednih sigurnosnih sustava. Tu spadaju inteligentni asistent za brzinu, detekcija umora vozača, sustavi za zaustavljanje u nuždi i "crne kutije" koje bilježe podatke o vožnji, priprema za alcolock... Najviše prašine dižu inteligentni asistenti za brzinu. One su osmišljene kako bi pomogle vozačima da poštuju ograničenja brzine korištenjem kombinacije GPS podataka, kamera i baza podataka o ograničenjima brzine. Kada vozilo prekorači ograničenje brzine, vozač dobiva zvučna i vizualna upozorenja. Sustav također može automatski smanjiti snagu motora kako bi usporio automobil, ali vozači i dalje mogu zaobići sustav jačim pritiskom na gas. Prednosti i nedostaci Obavezni sigurnosni sustavi donose nekoliko prednosti; najveća je poboljšana sigurnost na cestama, jer smanjuje slučajeve prekoračenja brzine i smanjuje vjerojatnost nesreća. Također podržava cilj EU-a da do 2050. godine nema smrtnih slučajeva na cestama. Međutim, postoji zabrinutost oko njegove učinkovitosti i prihvaćanja među vozačima. Neki vozači mogu doživjeti sustav kao nametljiv ili se previše oslanjati na njega, što može dovesti do smanjene pažnje. Osim toga, raspravlja se o sposobnosti sustava da precizno upravlja promjenjivim ograničenjima brzine i složenijim prometnim situacijama. Unatoč svim zabrinutostima, potencijalne koristi u smislu smanjenja nesreća i spašavanja života su veće. Kako se tehnologija bude razvijala, a vozači sve više prilagođavali, ovi će sustavi postati sastavni dio moderne vožnje, pridonoseći sigurnijem i kontroliranijem okruženju za vožnju u Europskoj uniji.
 

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.