Je li to najsigurniji mali, a jeftini auto? 7500 eura i ima čak pet zvjezdica!

Automobil proizvodi marka koja se prije mnogo godina prodavala i u nas. Maruti Suzuki odlično se prodavao u Hrvatskoj početkom devedesetih!

Je li to najsigurniji mali, a jeftini auto? 7500 eura i ima čak pet zvjezdica! Global NCAP
28. 11. 2024

Napisao: Gregor Žvab

Indija ostaje jedno od posljednjih tržišta na kojem su pristupačni automobili još uvijek vrlo popularni. U ovoj zemlji, koja je ujedno i najgušće naseljena na svijetu, pristupačni modeli i dalje su standard. Takav primjer je novi Škodin crossover koji je dostupan za manje od 9000 eura. Dobro je pokriven i segment klasičnih limuzina jer je jučer Maruti Suzuki predstavio četvrtu generaciju modela Dzire čija se početna cijena kreće oko 7500 eura.


Prilikom razvoja ultra-pristupačnih automobila, proizvođači se često suočavaju s potrebom za smanjenjem troškova, što može dovesti do manje sigurnih dizajna i nižih rezultata testova sigurnosti, posebno u zemljama u razvoju. Primjerice, Suzuki Baleno dobio je nula zvjezdica na Latin NCAP testu 2021., dok je manji model Swift dobio samo jednu zvjezdicu na Global NCAP testu godinu dana kasnije.

Maruti Suzuki sada dokazuje da niska cijena ne znači nužno lošu sigurnost, budući da je njihov novi Dzire dobio najvišu ocjenu od pet zvjezdica na testovima sigurnosti. Tvrtka je bila uvjerena u rezultat pa je dobrovoljno poslala modele na testiranje u Global NCAP.

Čak i osnovni model Dzire uključuje šest zračnih jastuka, ESP, pomoć pri uzbrdici i zaštitu za pješake. Ove značajke možemo uzeti zdravo za gotovo, ali u vozilu koje se prodaje za manje od 10.000 eura, ovo je rijetkost. Najjeftiniji automobili u Europi stoje oko 15.000 eura, što je dvostruko više od osnovne verzije modela Dzire, koja ni u najvišoj opremi ne prelazi 12.000 eura. 

Inače, automobil ne impresionira svojim performansama; pod haubom se krije atmosferski 1,2-litreni benzinac koji proizvodi 80 KS i 113 Nm okretnog momenta, dok CNG verzija razvija 69 KS i 102 Nm. Snaga se prenosi na prednje kotače putem ručnog ili automatskog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa.


Duljina mu je 3,99 metara, širina 1,73 metra, visina 1,52 metra, a međuosovinski razmak iznosi 2,45 metara. Osnovna verzija ima čelične naplatke od 14 cola, dok skuplje verzije imaju aluminijske naplatke od 15 cola.

Najlakši Dzire ima samo 920 kg, a obujam prtljažnika iznosi 384 litre, što je solidno za vozilo ove veličine. Skuplji modeli uključuju značajke kao što su kamera od 360 stupnjeva, automatska kontrola klime, bežični punjač za pametne telefone, dvobojna unutrašnjost i električni pomični krov.


Model Dzire također ima LED prednja svjetla, spojler poklopca prtljažnika i sustav za nadzor tlaka u gumama. Zaslon od 9 inča podržava bežični Android Auto i Apple CarPlay, što znači da vozilo nudi mnogo više od osnovnih funkcija.

Dzire je bio veliki komercijalni uspjeh u Indiji s više od 2,7 milijuna prodanih automobila od lansiranja u ožujku 2008. Najnovija verzija također će biti dostupna u Africi, Bliskom istoku, Latinskoj Americi i zemljama ASEAN-a.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.