REVOLUCIJA! I 1200 km doseg čudesne Gemini baterije koja je probno ugrađena u Teslu S i BMW iX te fascinirala svijet!
Američki start-up iz Michigena mogao bi napraviti revoluciju u svijetu električnih vozila, provjerite zašto
Dva glavna razloga zašto se sve više ljudi ne odlučuje na kupnju novog automobila su: cijena i domet. Jedno od perspektivnih rješenja predstavila je i tvrtka ONE iz SAD-a
Napisala: Nika Arsovska
Američka start-up tvrtka Our Next Energy (ONE) iz Michigana nedavno je razvila bateriju s gotovo dvostruko većom gustoćom energije od prosječnih baterija koje su trenutno na tržištu (1007 naspram 550 Wh/l). Njime bi se doseg električnog automobila trebao povećati na 1000 km.
Američki start-up isprva je bateriju ugradio u Teslu S, koja je imala domet od 1200 km. Straga je ugradio čudesnu bateriju Gemini u BMW iX, povećavajući njen domet na 978 km.
Baterija visoke gustoće energije koristi dvostruku kemiju, odnosno dvije različite vrste ćelija u isto vrijeme - svaka s jedinstvenim kemijskim sastavom. Katoda litij-željezo-fosfat (LFP), koja ima nisku gustoću energije pa je stoga sigurnija i nadasve jeftinija, kaže se kao primarni izvor energije za elektromotore. Prema tvrtki, trebao bi biti prikladan za većinu dnevnih udaljenosti i omogućio bi domet do 200 km. Kada se primarna ćelija isprazni, druga ćelija s visokom gustoćom energije i bez anode preuzima dužnost, budući da baterije bez anode zatim pune LFP ćelije kao svojevrsni produživač dometa baterije. Za nesmetan protok energije između ćelija, baterija ima ugrađene DC-DC pretvarače. Prema tvrdnjama tvrtke, baterija Gemini trebala bi smanjiti potrošnju litija do 20 posto te grafita do 60 posto, nikla do 75 posto, a kobalta čak do 100 posto, što bi proizvođačima omogućilo izbjegavanje korištenja rijetkih (i skupi) minerali, značajno smanjuju troškove i utjecaj na okoliš. U tvrtki ONE tvrde da je i izrada jednostavnija i jeftinija.
Krajem studenog baterija Gemini ugrađena je i u BMW iX koji je tada s jednim punjenjem mogao prijeći do 978 km (prema WLTP metodologiji). Čak i prema američkom EPA standardu radi se o zavidnoj udaljenosti - 820 km. To je gotovo 330 km više od postojećeg BMW-a iX xDrive50 s dometom od 521 km. Zvuči predobro da bi bilo istinito?! Baterija još nije spremna za serijsku proizvodnju. Glasnogovornik ONE-a rekao je za Car and Driver da se razvoj Geminija nastavlja, a sljedeći korak je novi prototip u suradnji s BMW-om, koji je također jedan od investitora u tvrtku putem svoje tvrtke BMW i Ventures u Silicijskoj dolini (SAD).
Preberite še: Nekod su ovdje proizvodili snove, danes je ta slavna tvornica bešćutno prepuštena uništenju ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor