Među 7 je najboljih kuharica u svijetu i već 4 godine je njen restoran među 140 najboljih. Koja je tajna uspjeha Ane Roš
Ana Roš nalazi se u ekskluzivnom Michelinovom krugu od samo 140 restorana na kugli zemaljskoj s maksimalnih 3 zvjezdice koje označavaju naj, naj, naj..., a tijekom dva desetljeća nije se dogodilo da ju je prestični francuski ocjenjivač zaboravio
- Dobili smo značajan broj Michelinovih zvjezdica, ali smo i skupo platili ocjenjivanje (pogledajte koliko).
Nakon četiri godine od ulaska Michelinovog vodiča u Sloveniju, Ana Roš i njezin tim uspjeli su ući u gastronomsku povijest. Hiša Franko dobila je treću Michelinovu zvjezdicu. Polako se uzdižu na ljestvi najboljih restorana i sad su među 140 The Best mjesta gdje se uzdižu gastonomske čarolije do samih vrhunaca.
Hiša Franko s trećom je zvjezdicom ušla u svoju novu eru. Od toga samo sedam chefica, Nadia Santini, Elena Arzak, Dominique Crenn, Annie Feolde, Anne-Sophie Pic, Helene Darroze i Clare Smyth, kojima se od ovog tjedna pridružuje Ana Roš.
Nedavno je u Ljubljani održana dodjela Michelinovih zvjezdica, gdje je Hiša Franko predvođena Anom Roš ponovno slavila i dobila tri zvjezdice. Tako je Hiša Franko postala 140. restoran u svijetu koji je dobio ovo najviše priznanje Michelinova vodiča. Restoran Milka kod Davida Žefrana u Kranjskoj Gori dobio je dvije nove zvjezdice, dok su restorani osvojili po jednu zvjezdicu.
drugdje po Sloveniji.
Ova regija je sad dobila na značaju tvrde Slovenci, jer se Michelin sasvim dobro razvija i u Hrvatskoj. U jako malom području stvorila se gastronomska destinacija.
- Najviše sam zadovoljna time što je Slovenija dobila još jedan restoran s drugom zvjezdicom u našoj neposrednoj blizini. Drugu zvjezdicu u novom izdanju slovenskog Michelina dobio je restoran Milka u Kranjskoj gori, rekla je Ana Roš.
Za Michelin vodič morate platiti puno novca
No, iako je Michelinov vodič poznat u cijelom svijetu, jer Michelin ulazi u sve destinacije s kulinarskim potencijalom, mnogi ne znaju da ga je potrebno platiti.
Kako su nam objasnili u Slovenskoj turističkoj organizaciji (STO), troškove suradnje s Michelinovim vodičem pokriva Slovenska turistička organizacija koja je Michelinov partner za Sloveniju. WTO je javna institucija. Temelj njenog djelovanja, a time i sklapanja raznih ugovora u tekućem razdoblju je Program rada Slovenske turističke organizacije 2022.-2023.
Ugovor s Michelinom također je sklopljen na dvije godine, a ukupna vrijednost za 2022. i 2023. godinu je 880.600 eura (bez PDV-a).
„Usluge definirane ugovorom uključuju aktivnosti globalne promocije, kao što su razne marketinške aktivnosti, aktivnosti odnosa s javnošću vezane uz objavu rezultata, kreiranje uredničkog sadržaja, objavu sadržaja na Michelinovim digitalnim platformama i društvenim mrežama te licencnu naknadu za korištenje sadržaja u komunikacijskim kanalima Slovenske turističke organizacije, čime STO globalno podupire Michelinov izbor najboljih slovenskih restorana", dodali su.
Iznos također pokriva tiskano izdanje Michelinova vodiča (5000 primjeraka), plakete i jakne koje dobivaju nagrađeni kuhari, pripremu dodatnih marketinških video sadržaja i članaka (6 članaka i 3 videa u 2023.) te 4 ruke večera., koju su chef Luka Košir i francuski chef Thibaut Spiwack održali u Parizu u ožujku ove godine (na društvenim mrežama dosegnuvši više od pola milijuna ljudi).
Dodali su kako je suradnja s Michelinom definirana i u Strategiji slovenskog turizma 2022.-2028., a partnerstvo WTO-a u projektu ni na koji način ne utječe na neovisnost vodiča.