Priznajemo, ona je sve u jednom, i žena i majka i kraljica i navijačica - od Barbike do heroine u dvije godine
Prije Svjetskog prvenstva u Rusiji Predsjednica je imala 399.139 Facebook fanova, danas ih je 748.996. Postala je planetarno popularna, a za njom se otimaju vodeći mediji. Jučer je fenomenalnu priču objevio o njoj ruski Hallo, tamošnji najčitaniji tjednik, za naslovnicu je "sprema" rusko izdanje najčitanijeg mejesečnika Marie Claire. Kolinda Grabar Kitarović, briljantan PORTRET iz pera nenadmašivog Gordana Malića.
Napisao: Gordan Malić
Josipovićev akcijski plan «Barbika» trebao je Kolindu Grabar Kitarović prikazati kao lijepu, ali plitku ženu, čija je uloga na dvoru da služi, a ne da vlada. Autori, a sumnjalo se na Krešimira Macana koji je donedavno vodio i PR Plenkovićeve Vlade, uopće nisu poznavali mentalitet prosječnih hrvatskih birača iz pasivnih krajeva, gdje se glasa za HDZ.
On je, prije svega, tradicionalno vjerski. A u hrvatskoj inačici katolicizma, i marijanski, odnosno, matrijarhalan. Ili kako bi otpjevala estradna „Barbika“, Jelena Rozga, „priznaj da sam ja sve u jednom, žena, majka, kraljica“.
Atribut „kraljice Hrvata“ majci Božjoj dao je još zagrebački nadbiskup Antun Bauer 1935 g. u Mariji Bistrici okrunivši čudotvorni Marijin kip i kip Malog Isusa zlatnim krunama. Tijekom povijesti Hrvati su je nazivali “Fidelissima Advocata Croatiae” (najvjernija odvjetnica Hrvatske), skladali joj brojne pjesme, posvetili svoja glavna svetišta, ima ih preko 20 u cijeloj Hrvatskoj. Marijin kult jednako su širili svi katolički redovi, pavlini, franjevci, dominikanci i isusovci. Hrvati su postali veliki štovatelji Blažene Djevice Marije i njoj su se uvijek obraćali za pomoć. A čime im je ona, „hrvatska Kraljica i odvjetnica“ uzvratila? Samo svojim pojavljivanjem. Ukazanjima od Zagorja do Hercegovine.
To se zove genijalna promocija
Kao kraljica milosrđa, saginjala se „zdesna Gospodinu, u odjeći pozlaćenoj“, nad hrvatskim stradanjima i pritjecala nam u pomoć. Kako? Jednostavnim porukama, potvrdom vlastitog postojanja, ničim više. Ukratko, empatijom, nadom i vjerom. PR-ovski gledano, radi se o genijalnoj promotivnoj kampanji, koju je osmislio sam hrvatski puk uz pomoć Crkve, u najtežim vremenima. Ona ne zahtijeva osobitu strategiju, dugoročno je održiva, i ne treba posebne akcijske planove, kakve proizvode domaće PR neznalice poput Macana. Ali vizualno, sve mora biti na svom mjestu. Konzervativni outfit, šminka, ekstenzije, posebna svježina i blagi eros kojim odiše u kakvom god da se izdanju pojavi.
Veliki portret i puno više o hrvatskoj predsjednici u novom broju Starta koji je na kioscima od 9. kolovoza