Musku apsolutna moć, Kinezima ogromne carine, Europljanima nešto manje - Tesli preko noći porasla vrijednost za 15 posto

Najveći pobjednik izbora u autoindustriji je najbogatiji čovjek na svijetu! Donald Trump se vraća u Bijelu kuću. Što to znači za automobilsku industriju?

Jasno je da će s novim predsjednikom doći i do promjena u američkoj autoindustriji, no utjecaj će se zasigurno osjetiti i šire.

Musku apsolutna moć, Kinezima ogromne carine, Europljanima nešto manje - Tesli preko noći porasla vrijednost za 15 posto CARLOS BARRIA / PIXELL / REUTERS
6. 11. 2024

Napisao: Gregor Žvab


Povratak bivšeg predsjednika Donalda Trumpa u Bijelu kuću mogao bi dovesti do razdoblja neizvjesnosti za automobilsku industriju, posebno u pogledu propisa o električnim vozilima, poticaja i trgovinskih mjera. Doista, Trump bi mogao ublažiti stroge zahtjeve i smanjiti pritisak na proizvođače koji se bore držati korak s ambicioznim vremenskim okvirom elektrifikacije koji je postavila administracija predsjednika Bidena.

Osim toga, Trump će imati potporu republikanskog Senata, što bi moglo dodatno utjecati na njegovu politiku. Iako ostaje neizvjesno hoće li republikanci zadržati svoju minimalnu većinu u Zastupničkom domu, Trump bi mogao uvesti mjere za ograničavanje uvoza kineskih vozila i autodijelova kako bi zaštitio domaći opskrbni lanac.

Nova bi administracija mogla nastojati ukinuti Bidenove porezne olakšice, što bi otežalo posao proizvođačima koji su mnogo uložili u nove električne pogone. Dodatne carine na uvozne komponente mogle bi povećati cijene vozila i oslabiti potražnju.

Trumpova pobjeda još jednom naglašava političke razlike koje utječu na automobilsku industriju, koja je usred velike transformacije. Dugoročne vremenske okvire razvoja automobilske industrije teško je uskladiti s političkim smjernicama koje se brzo mijenjaju pod različitim upravama – od pune podrške elektrifikaciji do mogućeg usporavanja tog trenda. No, njegovo prijateljstvo s osnivačem Tesle Elonom Muskom i podrška potonjeg u predsjedničkoj kampanji mogli bi to (donekle) okrenuti naglavačke.

Analitičari kažu da bi Trumpova administracija mogla nametnuti dodatne troškove proizvođačima koji pokušavaju smanjiti troškove svojom politikom trgovine i odnosa s Kinom, uključujući ograničenja kineske tehnologije povezanih vozila.

Trump je u rujnu obećao stvoriti Odbor za učinkovitost vlade na čelu s Elonom Muskom, s kojim planira srezati proračun za 2 milijarde dolara. Istodobno, Musk je izrazio želju da se unificiraju federalni standardi za autonomna vozila, umjesto da ih reguliraju pojedinačne države.

"Trebalo bi postojati federalno odobrenje za autonomna vozila", rekao je Musk tijekom predstavljanja rezultata za Teslu, čije su dionice porasle 15 posto nakon Trumpove pobjede.

S obzirom na dosadašnju Trumpovu politiku, očekuje se da će njegova administracija smanjiti regulatorne zahtjeve kako bi rasteretila domaće proizvođače.

Trumpova administracija također bi mogla odgoditi propise o lakim vozilima koji su trebali stupiti na snagu nakon modelske godine 2028. i ukloniti izuzeće Kalifornije od postavljanja standarda emisija. 

Trump bi mogao poduzeti korake koji bi pojačali Bidenove visoke carine na kineska električna vozila i ograničenja na uvoz povezane tehnologije. Analitičari očekuju dodatne carine na komponente baterija i silicij, što bi povećalo troškove za američke proizvođače.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.