Zastupnici EP-a pozivaju na eliminaciju digitalnog jaza u obrazovanju
Zastupnici Odbora za kulturu i obrazovanje Europskog parlamenta upozorili su da je pandemija koronavirusa razotkrila velike nejednakosti u pristupu obrazovanju i poručili da eliminiranje digitalnog jaza u obrazovanju mora biti prioritet. Upozorili su da tijekom karantene 32 posto učenika u nekim državama članicama nije imalo pristup obrazovanju.
Europski čelnici zatražili su u petak od Europske komisije da identificira industrijska područja u kojima je Unija previše ovisna o trećim državama poput Kine ili Sjedinjenih Država i predloži mjere za smanjenje ovisnosti.
“EU mora provoditi ambicioznu industrijsku politiku kako bi je učinila održivijom, zelenijom, globalno konkurentnijom i otpornijom”, stoji u zaključcima europskog samita u Bruxellesu.
“Europsko vijeće poziva Europsku komisiju da identificira strateška područja ovisnosti, osobito u osjetljivim industrijskim eko-sustavima, poput zdravlja, i da predloži mjere za smanjenje ovisnosti, između ostaloga, i kroz diverzifikaciju proizvodnih i dobavnih lanaca, osiguranje strateških zaliha kao i jačanjem proizvodnje i investicija u Europi”, istaknuli su šefovi država i vlada zemalja članica Unije.
Izjavili su i da EU treba osigurati stratešku autonomiju i pritom sačuvati gospodarstvo otvorenim.
Oko značenja izraza “strateška autonomija”, koji najviše gura Francuska, postoji oprez više zemalja jer smatraju da se iza toga može kriti prikriveni protekcionizam.
Plan za oporavak težak 750 milijardi eura trebao bi pomoći u transformiranju gospodarstva kako bi postalo zelenije i digitalno te osigurati nove oblike rasta, povećati koheziju i otpornost EU-a. Najmanje 20 posto sredstava iz Fonda za oporavak i otpornost trebalo bi se utrošiti na digitalnu tranziciju, a 37 posto na zelene projekte.
Europsko vijeće pozvalo je zemlje članice do do kraja 2020. dostave Komisiji svoje planove za razvoj 5G mreže.