Elektro auti su krepana krava bez poticaja, ako nema subvencija nitko pametan ih neće kupiti
Novim poreznim olakšicama žele potaknuti interes za električna vozila.
Budući da samo subvencije nisu dugoročno održive, predlažu prepolovljenje poreza za kupnju novih električara i smanjenje poreza za javne punionice.
Kako ni veliki popusti više ne pomažu, predlažu niže oporezivanje. Bi li to povećalo prodaju?
Britansko udruženje proizvođača motora SMMT pozvalo je vladu da pruži veću potporu prodaji električnih vozila u obliku poreznih poticaja. Popusti proizvođača nisu održivi, a uz pad interesa kupaca za ovaj segment vozila, država neće ostvariti ciljeve dekarbonizacije, ističu.
Prema francuskoj novinskoj agenciji AFP, SMMT je upozorio da će udio električnih vozila u prodaji novih automobila ove godine, unatoč rekordnom rujnu, biti ispod cilja vlade. Prodaja ovih vozila predstavljat će 18,5 posto prodaje automobila ove godine, dok je vladin cilj postavljen na 22 posto.
Budući da popusti proizvođača nisu dugoročno održivi, predlažu prepolovljenje poreza za nove kupnje i smanjenje poreza za javne punionice. Ako se to ne učini, posljedice će biti ne samo ekološke, već i ekonomske. Proizvođači moraju platiti vladi 15.000 funti za svako prodano vozilo koje premašuje granice emisije ili kupiti kupone za emisiju od konkurencije.
Bruxelles je danas objavio da je prijedlog Europske komisije o uvođenju dodatnih carina na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini dobio dovoljnu podršku zemalja članica. Nastavljaju se pregovori s Pekingom o alternativnom rješenju, uz glasna upozorenja da će to izazvati trgovinski rat s Kinom.