Yugo se vraća - ne to nije šala, stiže 2027. i neće ga krasiti sintagma: - Kad nisi za drugo vozi Yugo
I nije na struju!!! Očekuje se da će konačni prototip biti prikazan na Expou u Beogradu 2027. godine.
Unatoč činjenici da dolazi sve više električnih automobila, oni će najprije biti dostupni s benzinskim motorom.
Napisao: Matjaž Gregorić
Nekadašnji popularni automobil u bivšoj Jugoslaviji, ponos tadašnje jugoslavenske automobilske industrije i jedno vrijeme uspješan izvozni artikl, vraća se u novom ruhu. Zastavin Yugo, koji danas uživa kultni status, krenuo je na ceste prije gotovo 45 godina na Fiatovoj modificiranoj tehnologiji 127, ali je došao i na američku stranu Atlantika, gdje je s cijenom od samo 3.990 dolara isprva doživio uspjeh, ali potom, zbog loše kvalitete i kvarljivosti, pravi krah.
Proizvodnja je prestala tek 28 godina kasnije, 2008., a prije toga Yugo je postao ikona pop kulture, posebice u SAD-u. O njemu se pišu knjige, pojavljuje se u filmovima, afirmacija mu je velika, a i u domovini je davno stvorena baza obožavatelja. A sada se vraća kao potpuno novi automobil čija je slika već na skicama. Ove godine bit će predstavljen i dizajnerski model, a očekuje se da će konačni prototip biti prikazan na Expou u Beogradu 2027. godine.
Proizvodnja je prestala tek 28 godina kasnije, 2008., a prije toga Yugo je postao ikona pop kulture, posebice u SAD-u. O njoj Voditelj projekta je prof.dr. Aleksandar Bjelić, koji se proslavio u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji. On je osigurao prava na međunarodni brend, a dizajnom se bavi srpski dizajner Darko Marčeta. Svojim prvim nacrtima savršeno je uhvatio proporcije i bit originalne Yuge.
Očekuje se da će novi Yugo, koji će u početku biti dostupan samo kao model s dvoja vrata, biti pristupačan mali automobil. Tehnička osnova bit će uspostavljena platforma suradničkog partnera, o čemu Bjelić još ne želi govoriti. U svakom slučaju, bit će to moderan i štedljiv automobil koji će zadovoljiti sve sigurnosne propise. O njemu se piše u knjigama, pojavljuje se u filmovima, njegova prepoznatljivost je velika, a iu domovini mu je davno stvorena baza obožavatelja. A sada se vraća kao potpuno novi automobil čija je slika već na skicama. Ove godine bit će predstavljen i dizajnerski model, a očekuje se da će konačni prototip biti prikazan na Expou u Beogradu 2027. godine.
Iako bi jednog dana mogao biti dostupan i kao električna izvedba, novi Yugo u početku će biti lansiran s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Odluka koja je povoljna i sa stajališta cijene i sa aspekta užitka u vožnji, a time će se Yugo izdvojiti i od ostalih retro projekata, poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzza.
Iduće godine Bjelić planira pokrenuti i reli izdržljivosti od kragujevačke tvornice preko Afrike do Kilimanjara; novo je izdanje ekspedicije iz 1975. godine, kada je tu udaljenost prevalilo pet Zastava 101.