Volkswagen je završio proizvodnju Pola u Europi nakon 40 godina dok priprema svoju tvornicu u Pamploni u Španjolskoj za proizvodnju pristupačnih, potpuno električnih malih automobila.
Polo ostaje u prodaji u Europi, a proizvodnja se sada odvija u Volkswagenovoj tvornici Kariega u Južnoj Africi.
Španjolska tvornica započet će s proizvodnjom dva potpuno električna mala SUV vozila 2026. Jedan će biti namijenjen Volkswagenu, a drugi češkoj sestrinskoj marki Škoda, priopćeno je iz koncerna.
Oba SUV-a temeljit će se na skraćenoj verziji MEB platforme koja je namijenjena isključivo električnim vozilima s prednjim pogonom. Promjene na MEB platformi su napravljene jer VW želi ponuditi ove automobile po cijenama bližim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Škodina verzija zvat će se Epiq i bit će dostupna za 25.000 eura, objavio je proizvođač automobila ranije ove godine. Prošlog prosinca VW je prvi put otkrio dizajn svoje verzije vozila, nazvanog ID2all SUV.
Revidirana platforma MEB također će poduprijeti manji električni hatchback koji će se proizvoditi u tvornici Martorell u Španjolskoj, zajedno sa srodnim modelom planiranim za sestrinsku marku Cupra.
U 40 godina VW je u svojoj tvornici u Pamploni proizveo 8,4 milijuna vozila Polo. Posljednji Polo sišao je s proizvodne trake u srpnju, a radnici su se uz njega slikali za ispraćaj.
Manji SUV-ovi s unutarnjim izgaranjem, T-Cross i Taigo, nastavit će se proizvoditi u toj tvornici, uz električne modele, rekao je VW.
Prodaja Pola u Europi posljednjih je godina pala jer se kupci sve više odlučuju za manje SUV-ove kao što su VW T-Roc i T-Cross.
U prvih osam mjeseci ove godine VW je tako prodao 90.107 Pola, što ga svrstava na osmo mjesto među malim automobilima u Europi, navodi istraživač tržišta Dataforce.
Prije deset godina VW je u istom razdoblju prodao gotovo dvostruko više automobila, što ga je svrstalo na četvrto mjesto najprodavanijih modela u Europi, prema Automotive News Europe.
Volkswagenova tvornica u Kariegi proizvodi automobile za grupu od 1951. Trenutno proizvodi Polo i Polo Vivo, koji je jeftiniji od Pola jer se temelji na prethodnoj generaciji automobila. Polo Vivo bio je najprodavaniji automobil u Južnoafričkoj Republici do kolovoza, prema agregatoru prodaje Bestsellingcarsblog.com.