Usprkos STRUJOMANIJI Volkswagen (i dalje) ostaje vjeran benzinskim adrenalinskim modelima... Pa kad stiže Golf R?
Bez obzira na obećanu elektrifikaciju, koja je trenutno u krizi prodaje, Volkswagen i podmarka R i dalje su vjerni sportizmu. Na klasičan način... Golf R dolazi s faceliftom. I jače...
Napisao: Matjaž Korošak
Zaleđeni krajolik i legendarna ledena utrka u Zell am Seeu, koja doživljava preporod, kažu kao savršena kulisa i pozadina za prve dojmove o novom Golfu R. Pa, o nadolazećoj osmoj generaciji redizajniranog Golfa - također s oznakom R. U Volkswagenu i R Gmbhu, koji se brine za oznaku najsportskiji, kažu da je to dovoljno za prvi dojam o automobilu koji na tržište dolazi sredinom godine.
Tehnički, samo nekoliko ozbiljnih promjena
Novi Golf R, koji je - naravno još uvijek maskiran - predstavljen s dva trkaća imena - Hans Joachim Stuck (F1, DTM, touring automobili...) i Johann Kristoffersson (šesterostruki svjetski prvak u rallycrossu) - navodno će biti uvijek iznova dostupan u dvije karoserijske izvedbe - s petorim vratima i Variant, naravno i dalje će imati pogon na sva četiri kotača (4Motion), no moguće je zamisliti i poseban stražnji diferencijal s dvije spojke koji olakšava driftanje. I mnoge druge stvari.
Osvijetljeni logo također na modelu R
R će također biti malo promijenjen vizualno, slično manje snažnim verzijama. Promjene će doživjeti samo prednji dio s branikom i osvijetljenim logom te prednjim svjetlima. U unutrašnjosti će biti više klasičnih prekidača, središnji ekran bit će veći, materijali bolji, infotainment program brži, moćniji...
In motor?
U Volkswagenu, naravno, još ništa o performansama, ali očito bi poznati četverocilindrični EA888 trebao dobiti malo više snage. Da je to naravno sasvim moguće, marka je već dokazala s modelom 333 i, naravno, verzijom '20 godina' - gdje brojka govori sve o snazi (u 'zabranjenim' konjima, što je u kilovatima - 245) . Trenutno, motor Modela R ima snagu od 235 kilovata (320 KS).