Vauuu, Šebalj ima 4. startnu poziciju pred današnji završetak 6. etape, u generalnom poretku naši su 10.

Gotovo neprijemetno naša posada u Classic kategoriji približava se samom vrhu. Nakon odlične 5. etape i u 6. koja danas završava stoje odlično i bit će to još i bolje. Nema predaje... Šebalj odličan 4. u 6a. etapi, generalno 10. pred završetak današnje 6. etape

Dakar 2024. - etapa 6a | Pol pozicija za Carlosa Sainza i Van Beverena! Šebalju i Vidakoviću 4.

Vauuu, Šebalj ima 4. startnu poziciju pred današnji završetak 6. etape, u generalnom poretku naši su 10. Juraj Šebalj / FB
12. 1. 2024

Dina u izobilju bile su na programu u Praznoj četvrti kroz koju natjecatelji prolaze dva dana u sklopu novog formata pozornice: 48 sati chrono. Na specijalu od ukupno 547 kilometara za FIA posade i 625 km za FIM vozače, svaki se natjecatelj morao zaustaviti u 16 sati na jednom od sedam bivaka raspoređenih duž rute. U Empty Quarteru uvjeti nisu kao nigdje drugdje, a količina mekanog pijeska koju gutaju kotači ima višestruke posljedice, primjerice na potrošnju goriva, koju natjecatelji moraju znati izmjeriti. Nažalost, to je bilo nešto što Pablo Quintanilla nije mogao učiniti. Najnapredniji vozači i vozači na karti pozornice neće nužno biti sutrašnji pobjednici, ali do sada su dine na najbolji mogući način ukrotili Adrien Van Beveren na svom biciklu i Carlos Sainz u svom automobilu. Njima je preostalo još 112 km, odnosno 149 km kako bi završili ovu petlju natrag do Shubaytaha kao pobjednici.

Kada jurite kroz dine, sposobnost penjanja i prelaženja preko njih nije sve i kraj svega. Možda se čini očiglednim, ali bitno je uzeti u obzir i mehaničke aspekte, a to počinje s osnovnim parametrom: upravljanjem količinom goriva koju imate. Pablo Quintanilla, koji je ostao bez goriva desetak kilometara prije prve točke točenja goriva, debelo je platio svoj nemar i nakon 424 km pao na ljestvici za više od 1 sat i 40 minuta. Nekoliko njegovih suigrača u momčadi Honda, za koje će sada moći djelovati kao prijevoznik vode (ili benzina!), bili su mudriji, ali i učinkovitiji i još uvijek mogu zamisliti trijumf u Yanbuu, posebice Ricky Brabec koji je sada virtualni lider generalnog poretka s prednošću od 2'48'' ispred Rossa Brancha. Međutim, isto se može reći i za Nacha Corneja i Adriena Van Beverena, najbrže vozače dana do točke F, smještene nakon 537 kilometara, gdje će noćas provesti deset motociklista. Kategorija automobila također je imala brojne zaplete, a prvo je Yazeed Al Rajhi, zbog svoje potrebe za brzinom, izgubio kontrolu nad općim poretkom, a sada se može pozdraviti i trijumfirati na izdanju 2024., nakon 51 km (vidi Slomeći udarac). Mnogo dalje duž rute specijalne utrke, Stéphane Peterhansel zapao je u mehaničke probleme koji gorko obilježavaju karijere čak i najvećih prvaka: nakon jednostavnog probušivanja, morao je zaustaviti svoj Audi nakon 256 km, ali kvar njegovog hidrauličkog sustava spriječio je brzu popravke i također je doveo do toga da njegov servo upravljač izdahne. S već 2 sata i 8 izgubljenih minuta, bio je to težak dan za 'Mister Dakar'! Unatoč tome, Audijev klan se časno opravdao u prvom dijelu etape 48 HR Chrono, jer se Carlos Sainz stavio u idealnu poziciju za nastavak utrke sutra ujutro (pogledajte Performansa dana), a Mattias Ekström postigao je drugu najbolju međuvrijemu vrijeme, što ga stavlja na drugo mjesto u generalnom poretku, oko 16 minuta iza svog kapetana na cesti. Armada automobila RS Q e-Tron i dalje se može nadati usprkos Peterhanselovim problemima, iako će se nadati da sutrašnji pijesak neće začepiti napredak njihovog glatkog stroja, tim više s obzirom da je Nasser Al Attiyah i Sébastien Loeb, koji je danas bio malo diskretniji, bit će prisutni i odlučni da ih drže pod pritiskom.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.