U krizi je i japanski proizvođač automobila. Prijeti mu kolaps? Bez najboljeg šefa svih vremena u auto industriji ne ide pa ne ide!
Potjerali su Carlosa Ghosna, libanonskog menadžera s diplomom Sorbone koji ih je izvadio iz govana i desetak milijardi minusa, i što su drugo mogli sad očekivati!
Nissan bi se mogao naći na rubu propasti i imati još samo godinu dana sredstava za rad, upozoravaju stručnjaci
Napisao: Matjaž Gregorič:
Japanska automobilska tvrtka jedna je od onih koje su nakon velikih gubitaka bile prisiljene krenuti u opsežni program rezanja troškova. Nissan je prošlog mjeseca objavio da će ukinuti 9000 radnih mjesta i smanjiti petinu svojih globalnih proizvodnih kapaciteta jer nastoji smanjiti troškove za 2,5 milijarde eura u tekućoj fiskalnoj godini usred pada prodaje u Kini i Sjedinjenim Državama, njegova dva najveća tržišta.
Izvršni direktor Makoto Uchida dobit će prepolovljenu plaću kao dio mjera, dok se očekuje da će glavni financijski direktor Stephen Ma dati ostavku. No upućeni vjeruju da ovi potezi neće biti dovoljni jer Nissan zaostaje u razvoju trenutno popularnih hibridnih automobila.
Upozorava se i da bi strateški odnos Mitsubishija i Renaulta, koji pokriva europsko, japansko i američko tržište, mogao prestati, a neslužbeno, Renault posebno pokušava smanjiti svoj financijski udio u Nissanu. S tim u vezi, ovo bi Nissanu moglo zatrebati novčanu potporu japanske ili američke vlade tijekom sljedeće godine kako bi ostao na površini.
Već sada Nissan navodno duguje čak 5,5 milijardi eura, svjetska prodaja pala je za 3,8 posto na 1,59 milijuna vozila u prvoj polovici tekuće financijske godine, uglavnom zbog pada od 14,3 posto u Kini. Drugim riječima, japanski bi proizvođač još trebao imati sredstava za rad sljedećih 12 ili 14 mjeseci, no izgledi za budućnost prilično su neizvjesni. Postoje i nagovještaji da bi Nissan mogao ojačati veze s Hondom, koja bi mogla kupiti udio, no to se zasad čini malo vjerojatnim, kažu upućeni.