U Zadru je rođena 1. generacija BMW-a X2, a nova u portugalskom Cascaisu

I BMW X2 osmislio je Domagoj Đukec, ovaj put kao coupe koji je u svakom pogledu sličan X4!  Stari X2, s izgledom SUV-a bio je mnogo ugodniji oku. I stari X2 potpisao je Hrvat, bio je to prvi BMW koji je nosio njegov potpis.

Suparnik je to Audi Q3 Sportbacka, pa čak i Cupre Formentora. Cijena za sjajni trocilindrični M sport model od 42.515 eura, u EU!

U Zadru je rođena 1. generacija BMW-a X2, a nova u portugalskom Cascaisu bmw PRESS
28. 2. 2024

Prva generacija SUV-a X2 stigla je 2019. u Hrvatskoj, a nova je svoju promociju doživjela na obali Atlantika, u Portugalu. Kada je model X1 obnovljen 2022., X2 je jednostavno izostavljen. BMW ga sad ponovo vraća u katalog za 2024., a za tu priliku njegov visoki karavan stil ustupa mjesto konvencionalnijem obliku. To ga dovodi u liniju s modelima X4 i X6 samo u kompaktnijem obliku.

Druga generacija X2 drži se istih temeljnih temelja kao i prva verzija – UKL2 platforme BMW Grupe, koja se dijeli s najnovijim X1 i nekoliko MINI-ja. Pogon je na prednjim kotačima kao standard, iako arhitektura dopušta mogućnost xDrive pogona na sva četiri kotača na višim izdanjima.

Iznad toga nalazi se karoserija koja besramno oponaša X4 i X6. Agresivna je linija krova straga i oštrim izrezom na vratima prtljažnika. Stoga je više nego ikada pošteno o X2 razmišljati kao o suparniku automobilima poput Audijevog Q3 Sportbacka, pa čak i Cupra Formentora. Definitivno izgleda odraslije od svog prethodnika – čemu je možda pomogao porast međuosovinskog razmaka od 22 mm i ukupna duljina koja je narasla za 194 mm.

BMW je lansiran sa smanjenom ponudom koja se sastoji od samo dvije verzije s motorom s unutarnjim izgaranjem – iako ovaj model po prvi put dobiva i potpuno električnu opciju.

Početni model je X2 sDrive20i, koji ima 1,5-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem koji proizvodi 168 KS i 280 Nm okretnog momenta – dovoljno, tvrdi BMW, za vrijeme od 0-100 km/h od 8,3 sekunde. Stoji od 42.515 eura u opremi M Sport.

Na drugom kraju linije, one najskuplje i najbolje je je X2 M35i xDrive, koji ima pogon na četiri kotača i 2,0-litreni četverocilindrični motor koji isporučuje 296 KS i 400 Nm okretnog momenta. Od 0-100 km/h dolazi 5,3 s, a stoji manje od 50.000 eura.

Tehnologija i sigurnost


X2 dolazi sa zakrivljenom kontrolnom pločom. Lijevi, 10,25-inčni dio zaslona je ploča s instrumentima, koja prikazuje brzinu i druge informacije o vožnji, dok s desne strane 10,7-inčni zaslon pristupa multimedijskim kontrolama. Sustav mijenja konfiguraciju ovisno o odabranom načinu vožnje.

Tu je i bežična podrška za Apple CarPlay i Android Auto. Bežični punjač za pametne telefone standardno je uključen u M35i xDrive i dostupan je kao dodatni paket opreme za varijantu xDrive28i.

Pogoni BMW-a X2

Oba modela pokreće 2.0L 4-cilindrični turbo motor. U slučaju X2 xDrive28i, proizvodi 241 KS i 295 lb-ft okretnog momenta. Ovo je značajno povećanje u odnosu na 4-cilindraše s turbopunjačem od 228 KS prethodnog X2. Ovom će modelu trebati 6,5 sekundi da probije granicu od 100 km/h.

Verzija X2 M35i xDrive povećava snagu na 312 KS (10 više nego prije) uz zadržavanje istog momenta. Ovaj dodatni oomph smanjuje vrijeme 0-100 km na 5,4 sekunde. Sportskiji model sa snažnijim Brembo kočnicama i čvršćim sportskim ovjesom.

Oba modela voze na nešto širim gumama od prethodnog modela, pojačavajući agresivniji izgled. Oba modela također dolaze s gumama za sva godišnja doba, ali prelaskom na ljetne gume visokih performansi, M35i xDrive povećava najveću brzinu na 250 km/h.

Unutrašnjost

Postoji ugodna mješavina metalnih površina, dvostrukih šavova, Alcantare i obložene plastike – iako je M obruč upravljača i dalje predebeo da bi ga obični smrtnici mogli omotati prstima.

Smještaj straga nije tako skučen kao što biste očekivali, iako ono što su viši putnici dobili na prostoru za noge i koljena kroz produženi međuosovinski razmak, oni gube na prostoru za glavu zbog linije krova kupea.

Prtljažnik je narastao. Sada mjeri 560 litara s postavljenim stražnjim sjedalima – dobitak od 90 litara u odnosu na odlaznu verziju – i maksimalnih 1470 litara. Postoji lažni pod sa spremištem ispod i urednom šarkom koja vam ne smeta ako želite utovariti predmete u taj prostor. To nije pravi pod s promjenjivom visinom, ali teretni rub vjerojatno postiže dobru ravnotežu između kapaciteta i upotrebljivosti. Postoji i nekoliko prilično grubih kuka za vrećice sa strane prostora za utovar.
 

Zaključak

BMW je riješio tešku automobilsku jednadžbu, okupljajući praktičniji, izdašniji model bez ugrožavanja njegove ekstrovertirane osobnosti kao modela zabavnog u vožnji. Obitelji je orijentiran i ne odražava puni potencijal ovog SUV-a. Ponekad je potrebno malo više odvažnosti da bi se postigla njegova prava moć . X2 će u prodajne salone stići u proljeće 2024.

BMW je osmislio dizajnirati coupe koji je u svakom pogledu sličan X4!  Stari X2, s izgledom pametnog karavana bio je mnogo ugodniji oku

Jake strane

Okretni pogonski sklopovi
Izdašniji prtljažni prostor
Najnovija tehnologija
 

Slabe točke

Ograničen prostor za noge straga
Složen infotainment
Još uvijek previše opcija