U Zadru je rođena 1. generacija BMW-a X2, a nova u portugalskom Cascaisu
I BMW X2 osmislio je Domagoj Đukec, ovaj put kao coupe koji je u svakom pogledu sličan X4! Stari X2, s izgledom SUV-a bio je mnogo ugodniji oku. I stari X2 potpisao je Hrvat, bio je to prvi BMW koji je nosio njegov potpis.
Suparnik je to Audi Q3 Sportbacka, pa čak i Cupre Formentora. Cijena za sjajni trocilindrični M sport model od 42.515 eura, u EU!
Prva generacija SUV-a X2 stigla je 2019. u Hrvatskoj, a nova je svoju promociju doživjela na obali Atlantika, u Portugalu. Kada je model X1 obnovljen 2022., X2 je jednostavno izostavljen. BMW ga sad ponovo vraća u katalog za 2024., a za tu priliku njegov visoki karavan stil ustupa mjesto konvencionalnijem obliku. To ga dovodi u liniju s modelima X4 i X6 samo u kompaktnijem obliku.
Druga generacija X2 drži se istih temeljnih temelja kao i prva verzija – UKL2 platforme BMW Grupe, koja se dijeli s najnovijim X1 i nekoliko MINI-ja. Pogon je na prednjim kotačima kao standard, iako arhitektura dopušta mogućnost xDrive pogona na sva četiri kotača na višim izdanjima.
Iznad toga nalazi se karoserija koja besramno oponaša X4 i X6. Agresivna je linija krova straga i oštrim izrezom na vratima prtljažnika. Stoga je više nego ikada pošteno o X2 razmišljati kao o suparniku automobilima poput Audijevog Q3 Sportbacka, pa čak i Cupra Formentora. Definitivno izgleda odraslije od svog prethodnika – čemu je možda pomogao porast međuosovinskog razmaka od 22 mm i ukupna duljina koja je narasla za 194 mm.
BMW je lansiran sa smanjenom ponudom koja se sastoji od samo dvije verzije s motorom s unutarnjim izgaranjem – iako ovaj model po prvi put dobiva i potpuno električnu opciju.
Početni model je X2 sDrive20i, koji ima 1,5-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem koji proizvodi 168 KS i 280 Nm okretnog momenta – dovoljno, tvrdi BMW, za vrijeme od 0-100 km/h od 8,3 sekunde. Stoji od 42.515 eura u opremi M Sport.
Na drugom kraju linije, one najskuplje i najbolje je je X2 M35i xDrive, koji ima pogon na četiri kotača i 2,0-litreni četverocilindrični motor koji isporučuje 296 KS i 400 Nm okretnog momenta. Od 0-100 km/h dolazi 5,3 s, a stoji manje od 50.000 eura.
Tehnologija i sigurnost
X2 dolazi sa zakrivljenom kontrolnom pločom. Lijevi, 10,25-inčni dio zaslona je ploča s instrumentima, koja prikazuje brzinu i druge informacije o vožnji, dok s desne strane 10,7-inčni zaslon pristupa multimedijskim kontrolama. Sustav mijenja konfiguraciju ovisno o odabranom načinu vožnje.
Tu je i bežična podrška za Apple CarPlay i Android Auto. Bežični punjač za pametne telefone standardno je uključen u M35i xDrive i dostupan je kao dodatni paket opreme za varijantu xDrive28i.
Pogoni BMW-a X2
Oba modela pokreće 2.0L 4-cilindrični turbo motor. U slučaju X2 xDrive28i, proizvodi 241 KS i 295 lb-ft okretnog momenta. Ovo je značajno povećanje u odnosu na 4-cilindraše s turbopunjačem od 228 KS prethodnog X2. Ovom će modelu trebati 6,5 sekundi da probije granicu od 100 km/h.
Verzija X2 M35i xDrive povećava snagu na 312 KS (10 više nego prije) uz zadržavanje istog momenta. Ovaj dodatni oomph smanjuje vrijeme 0-100 km na 5,4 sekunde. Sportskiji model sa snažnijim Brembo kočnicama i čvršćim sportskim ovjesom.
Oba modela voze na nešto širim gumama od prethodnog modela, pojačavajući agresivniji izgled. Oba modela također dolaze s gumama za sva godišnja doba, ali prelaskom na ljetne gume visokih performansi, M35i xDrive povećava najveću brzinu na 250 km/h.
Unutrašnjost
Postoji ugodna mješavina metalnih površina, dvostrukih šavova, Alcantare i obložene plastike – iako je M obruč upravljača i dalje predebeo da bi ga obični smrtnici mogli omotati prstima.
Smještaj straga nije tako skučen kao što biste očekivali, iako ono što su viši putnici dobili na prostoru za noge i koljena kroz produženi međuosovinski razmak, oni gube na prostoru za glavu zbog linije krova kupea.
Prtljažnik je narastao. Sada mjeri 560 litara s postavljenim stražnjim sjedalima – dobitak od 90 litara u odnosu na odlaznu verziju – i maksimalnih 1470 litara. Postoji lažni pod sa spremištem ispod i urednom šarkom koja vam ne smeta ako želite utovariti predmete u taj prostor. To nije pravi pod s promjenjivom visinom, ali teretni rub vjerojatno postiže dobru ravnotežu između kapaciteta i upotrebljivosti. Postoji i nekoliko prilično grubih kuka za vrećice sa strane prostora za utovar.
Zaključak
BMW je riješio tešku automobilsku jednadžbu, okupljajući praktičniji, izdašniji model bez ugrožavanja njegove ekstrovertirane osobnosti kao modela zabavnog u vožnji. Obitelji je orijentiran i ne odražava puni potencijal ovog SUV-a. Ponekad je potrebno malo više odvažnosti da bi se postigla njegova prava moć . X2 će u prodajne salone stići u proljeće 2024.
BMW je osmislio dizajnirati coupe koji je u svakom pogledu sličan X4! Stari X2, s izgledom pametnog karavana bio je mnogo ugodniji oku
Jake strane
Izdašniji prtljažni prostor
Najnovija tehnologija
Slabe točke
Složen infotainment
Još uvijek previše opcija