Napisao: Matjaž Gregorič
Svijet automehanike se mnogim vozačima može činiti vrlo stranim, stoga je dobro znati neke "trikove" uz pomoć kojih neki servisi svoje usluge mogu naplatiti više nego što bi to bilo pošteno i pristojno.
Traženje "doddatnih grešaka"
Čini se da auto dobro radi, pa bi tehnički pregled trebao biti samo formalnost, zar ne? Ali onda u radionici saznaju da neće proći bez dugog popisa popravaka. Neki mogu biti doista potrebni, ali neki će servisi pokušati uvjeriti vlasnika automobila da su potrebni "dodatni" tehnički popravci, iako nisu.
Najbolji način da se zaštitite od prijevare je korištenje usluge kojoj možete vjerovati.
Preskupi dijelovi
Servisi naplaćuju dodatnu naknadu na cijene rezervnih dijelova. Kupuju ih na veliko i zatim prodaju uz zaradu. Problem je u tome što malo ljudi zna koje su cijene neki mehaničari pokušavaju to iskoristiti pretjerano naplaćujući komponente. A ako mehaničaru treba četiri sata za dvosatni posao, on i to naplati.
Ako se cijena zamjenskog dijela čini previsokom, preporuča se nazvati službenog zastupnika ili provjeriti online je li cijena prihvatljiva. Nije suvišno zamoliti servisera da pripremi ponudu za planirani posao, unaprijed znati koliki su troškovi predviđeni, potrebno je provjeriti jesu li u to uključeni svi rezervni dijelovi, rad i PDV.
Zaslijeopljen znanošću
Svatko tko nema specijaliziranu diplomu vjerojatno ne razumije sitnije detalje o tome kako funkcioniraju moderni automobili. Servisni radnici ponekad namjerno koriste tehnički vokabular i fraze ako procijene da je korisnikovo mehaničko znanje ograničeno.
Zavaravajući ih žargonom, mogu vlasnika automobila natjerati da povjeruje da su potrebni dodatni radovi, iako ih nema. Ne treba se bojati tražiti objašnjenja o svemu, a ako vam servis ne može jednostavno objasniti zašto je potrebno obaviti posao, bolje je odvesti automobil negdje drugdje.
Također vrijedi obratiti pozornost na osnovne strojarske koncepte, jer je oštroumnom mehaničaru puno teže pridobiti kupce koji poznaju automobilsku tehnologiju.
Jesu li dijelovi odista i zamijenjei
Bez pogleda unutar motora ili ispod automobila, nemoguće je reći jesu li dijelovi zamijenjeni potpuno novim komponentama. Neki nepošteni mehaničari ugradit će rabljene dijelove ili naplatiti zamjenske dijelove koje zapravo nikada nisu ugradili.
Većina servisa rado pokaže zamijenjene dijelove kako bi dokazala što je učinjeno i koji je problem s neispravnom komponentom. Ako trgovina nije voljna to učiniti, vjerojatno nisu obavili posao kako treba - ili uopće.
Ponuda je bila jeftina, a popravak papreno skup
Klasičan trik prevarantskog servisera je usmeno ponuditi nisku cijenu, a zatim nakon obavljenog posla izdati ogroman račun. Mehaničar će tvrditi da nije znao da će morati nabaviti dijelove po višim cijenama.
Dobar mehaničar uvijek će dobiti dopuštenje vlasnika prije bilo čega većeg, a ako je potrebno, ne škodi i drugo mišljenje. U svakom slučaju potrebno je provjeriti valjanost jamstva od najmanje 12 mjeseci i sačuvati račun.