To je originalni Modni Mačak, Jaguar XF - puno modernog začinjeno sjajnom tradicijom
Jaguarov najnoviji, obnovljeni XF poželjan je i vrlo dobar za vožnju. 2007. bio je prvi Jaguar koji prekinuo s tradicionalnim, donio je ne samo moderan dizajn, već i tehnologiju. Tako je bilo i 2015. kad mu je stigao nasljednik. No kako vrijeme čini svoje i došlo je vrijeme da mu se zategnu bore i ponudi najbolje od infotainmenta, agregata, mehanike. Novi facelift Jaguar XF za 2020. godinu donosi blago hibridnu tehnologiju i posve novi infotainment sustav koji su predstavljeni već u Jaguar XF salonu i Sportbrakeu; cijene se kreću od 32.585 do 46.610 funti. Sve 5, al' začudo emisija štetnih plinova za jedva dovoljan! Glavni protivnici su mu Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes E klasa, a u ljutom je boju i s Maserati Ghilbijem te Teslom S. Oštar dizajn, snažna paleta motora i privlačna šasija znače da XF vrijedi uzeti u obzir kao alternativu njemačkim rivalima.
Jaguar je za XF posudio velik dio onoga što manji XE čini jednim od poželjnijih kompaktnih automobila. Zapravo nimalo loše, jer je Jaguar jako dobre tehnološke, a i ine druge stvari jednostavno prenio i u nešto veći format. Izgled je oštriji, profinjeniji od izvornog XF-a. Lakše se pristupa stražnjim sjedalima i više je prostora straga. Kvaliteta je poboljšana, iako još uvijek zaostaje za najboljim u klasi, ponajprije onima njemačke autoindustrije.
Lagana aluminijska konstrukcija i niz učinkovitih motora pomažu XF-u da pruži pristojne, ali ne i briljantne troškove rada za korisnike službenih automobila. Tu je Jaguarovo provjereno znanje, upravljanje i zanimljivo iskustvo vožnje. Profinjen je i udoban. Oštar dizajn, snažna paleta motora i privlačna šasija znače da XF vrijedi uzeti u obzir kao alternativu njemačkim rivalima.
Jaguar XF koji je stigao 2007. godine bio je prvi automobil u kojem se britanska tvrtka odmaknula od retro izgleda prošlih modela na novi, moderniji izgled. Prvi XF salon, kao i XF Sportbrake Estate i XFR visokih performansi, zamijenjen je XF Mk2 2015. Održao je luksuz originalnog automobila, ali ponudio je oštriji izgled i veću učinkovitost. S cijenom koja se na britanskom tržištu kreće od 270.501 pa sve do 428.435 kuna bit će relativno konkurentan. Na tržištama gdje su velika davanja za sve one s višom emisijom ispušnih plinova, a takvi su odreda gotovo svi agregati novog Jaguara, baš i ne. Upravo mu je to jedna od najvećih mana. Izgled i stajling su za pet, prostora je i sprijeda i straga puno više, auto je iznimno upravljiv. Od nedostataka valja još istaknuti osim razočaravajućih emisija štetnih plionova i dosta lošiš, nekvalitetnih ugradbenih materijala te spoznaju kako brojni suparnici nude više. Istina i za bitno višu cijenu.
ODLIČNA LIMUZINA
XF je iz porodice "salon" automobila. Stigao je još 2015. godine i bio je prvi moderan Jaguar, a sada je jedan od starijih modela. Stoga i ne čudi što su ga odlučili podmladiti. Glavni protivnici su mu Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes E klasa, koji su svi novi modeli predstavljeni od dolaska XF-a. Inače, Volvo S90 nudi obilje udobnosti, dok je Lexus ES zamijenio GS u japanskoj postavi, a Maserati Ghibi odličan je izbor ako želite sportsko. Ako ste kupac službenih automobila, možda bi se i Tesla Model S mogao smatrati suparnikom.
2,0-litarski, četverocilindarski, turbodizelski motor sljedeće generacije Ingenium s blagom hibridnom tehnologijom (Mild Hybrid Electric Vehicle - MHEV) i najnoviji 2,0-litarski, četverocilindarski, benzinski motor Ingenium pogone novi Jaguar XF, pružajući poboljšanu učinkovitost uz snažne performanse.
Izvana, tu je novi prednji branik s većim i nižim otvorima za zrak, koji vizualno povećavaju širinu. Ova vizualna širina je naglašena širom maskom hladnjaka koja ima mrežasti uzorak nadahnut Jaguarovim nasljeđem. Na otvorima za zahvat zraka na blatobranima sada se nalazi legendarni Leaper, lik jaguara u skoku, koji ocrtava izuzetnu pažnju koja je posvećena pojedinostima na cijelom vozilu.
Nova, supertanka, potpuno LED četverostruka glavna svjetla s dnevnim svjetlima (Daytime Running Light - DRL) i svjetlosnim potpisom u obliku dvostrukog slova J, koja su dostupna s opcijom u tehnologiji Pixel LED. Uz funkciju prilagodljivih glavnih svjetala (Adaptive Driving Beam), koja procjenjuju cestu ispred vozila i automatski prilagođavaju duga svjetla smanjujući jačinu snopa usmjerenu prema vozilima iz suprotnog smjera i prometnim znakovima, ovaj sustav može stvoriti izmjenjivi uzorak svjetlosnog snopa odabirom pojedinih segmenata LED kako bi postigao optimalnu vidljivost bez ometanja drugih vozača.
Premium LED tehnologija se ugrađuje kao standard u svim izvedbama, a dostupna je kao sustav automatskih dugih svjetala (Auto High Beam Assist) na modelima SE i HSE. Ova tehnologija koristi prednju kameru za automatsko prebacivanje između kratkih i dugih svjetala, sprečavajući tako zasljepljivanje vozača iz suprotnog smjera. Sekvencijalni pokazivači smjera su isto tako dostupni kao opcija.
Dorade stražnjeg kraja uključuju širi branik i donji stražnji spojler u boji karoserije, koji vizualno snižava automobil. Okviri stražnjih svjetala na XF Saloonu sada su zatamnjeni.
U specifikaciji R-Dynamic, novi XF i XF Sportbrake se odlikuju nizom posebnih dizajnerskih elemenata koji odaju njegove snažne performanse, pri čemu su svi modeli dostupni uz dodatni paket Black Exterior, koji dodatno osnažuje njegov dinamični izgled uz posebno oblikovane elemente u boji Gloss Black.
Izuzetna i luksuzna unutrašnjost
XF ima potpuno novu unutrašnjost koja pojačava luksuz, unaprijeđenu povezivost i veću smirenost i profinjenost. Novo uređenje vozačkog mjesta je odvažnije, dinamičnije i više je usmjereno na vozača. Nova, sportska središnja konzola, elegantnijeg profila, širi se prema armaturnoj ploči, a na njoj se nalazi opcijski bežični punjač s pojačalom telefonskog signala (na odabranim tržištima).
U srcu nove unutrašnjosti je nezamjetno integrirani, centralno postavljeni, zakrivljeni HD dodirni zaslon veličine 11,4“ u elegantnom kućištu od slitine magnezija, kojim se upravlja novim sustavom za informiranje i zabavu Pivi Pro. Izvanredni završni detalji, uključujući nelakirani drveni furnir i aluminij, izvedeni su u prekrasnim oblicima kao što je gornji umetak vrata i puna širina „poklopca glasovira“ koji se nalazi na cijeloj širini armaturne ploče. Laserski gravirani ukrasi srednjetonskog zvučnika i metalni zakretni kotačić sustava JaguarDrive Control utjelovljuju posvećenost detaljima.
Julian Thomson, Direktor dizajna u Jaguaru, je rekao: „Jaguar XF se odlikuje novim vanjskim dizajnom koji zrači sigurnošću dok je potpuno nova unutrašnjost još luksuznija, materijali su predivni na dodir, a posvuda se zamjećuje izvanredno majstorstvo izrade. Unutrašnjost XF-a prekrasno objedinjava napredne tehnologije i jednostavno je izvanredno boraviti u njoj.”
Novi Drive Selector – samo jedan od brojnih prekrasnih detalja – odlikuje se gornjim dijelom izvedenim sa šavovima u stilu loptice za kriket, dok je donji dio izrađen od brižljivo obrađenog metala radi još ugodnijeg dodira.
Nove obloge vrata, u kojima se nalazi kvaka s pristupom od 360 stupnjeva, omogućavaju lakši pristup i veće pretince za boce pića i druge predmete.
Nova sjedala se odlikuju širim sjedištima, novim masažnim funkcijama i poboljšanom pokrivenošću grijanih i hlađenih područja. Na svim standardnim naslonima za glavu se nalazi izvezeni simbol jaguara u skoku, dok niz oznaka presvlaka sjedala „Est.1935 Jaguar Coventry“ naglašavaju nasljeđe proizvođača.
Niz naprednih tehnologija brine se za zdravlje i dobrobit svih putnika. Kao opcija na svim modelima, ionizacija zraka u kabini poboljšava kvalitetu zraka zahvaljujući tehnologiji Nanoe, koja pomaže u uklanjanju alergena i neugodnih mirisa. Ovaj sustav se odlikuje i pročišćavanjem PM2,5, koja hvata najsitnije čestice – uključujući čestice PM2,5 – radi poboljšavanja zdravlja i udobnosti putnika. Stranka uključuje ovaj sustav jednostavnim pritiskom na tipku „Purify“.
Napredni, učinkoviti motori
Novi Jaguar XF i XF Sportbrake se odlikuju probranim nizom motora Ingenium koji čine četverocilindarski benzinski i dizelski motori sljedeće generacije, pri čemu su dizelski motori opremljeni tehnologijom blagog hibrida (Mild Hybrid Electric Vehicle - MHEV).
Novi XF je dostupan isključivo uz automatski mjenjač s osam brzina, pogon na stražnje ili sve kotače i sljedeći izbor motora:
Dizel
204 KS, MHEV 2,0-litarski, četverocilindarski turbo, automatski mjenjač s osam brzina, pogon na stražnje/sve kotače
Benzin
250 KS, 2,0-litarski, četverocilindarski turbo, automatski mjenjač s osam brzina, pogon na stražnje/sve kotače
300 KS, 2,0-litarski, četverocilindarski turbo, automatski mjenjač s osam brzina, pogon na sve kotače
Dizelski motor od 204 KS daje 430 Nm, dok njegov sustav MHEV koristi elektropokretač/generator na remenski pogon (Belt integrated Starter Generator - BiSG) smješten u prostoru motora radi prikupljanja energije koja se obično gubi prilikom usporavanja i kočenja, a koja se zatim pohranjuje u litij-ionskoj bateriji od 48 V smještenoj ispod prtljažnika. Ovaj sustav može ponovno koristiti pohranjenu energiju radi pomoći toplinskom motoru prilikom ubrzavanja, kao i radi postizanja mirnijeg rada sustava stop/start.
Novi dizelski motor MHEV od 204 KS pogoni XF Saloon u izvedbi s pogonom na stražnje kotače od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi uz emisiju CO2 od 130g/km* i potrošnju od 4,9 l/100km*. XF Sportbrake s pogonom na sve kotače može dohvatiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi uz emisiju CO2 od 137g/km* i potrošnju od 5,2 l/100km*. Na taj način se postižu niski tekući troškovi, pri čemu je emisija smanjena za 13 posto, a potrošnja za 14 posto za XF Saloon RWD (pogon na stražnje kotače) u usporedbi s dizelskim motorom od 180 KS koji se više ne ugrađuje, povrh povećanja snage od 24 KS.
Kupci benzinske izvedbe mogu birati između verzija od 250 i 300 KS 2,0-litarskog, četverocilindarskog motora, koje pri tome imaju okretni moment od 365 odnosno 400 Nm. Obje izvedbe se ponose najnovijim tehnologijama motora uključujući turbopunjač s dva kola i stalno promjenljivi podizaj ventila (Continuous Variable Valve Lift - CVVL), čime se postiže snažna kombinacija profinjenih performansi i učinkovitosti.
Benzinski motor od 250 KS ima potrošnju od 8,0 l/100km*, emisiju CO2 od 181 g/km* te ubrzava 0-100 km/h za 6,9 sekundi u modelu XF Saloon sa stražnjim pogonom, te od 188 g/km* odnosno 8,3 l/100km* za verziju XF Sportbrake sa stražnjim pogonom.
XF Saloon s motorom od 300 KS, dostupan isključivo s pogonom na sve kotače, doseže 0-100 km/h za 6,1 sekundi.
Svim motorima je pridružen Jaguarov automatski mjenjač s osam brzina, kojim se može upravljati putem lopatica iza upravljača kada vozač želi biti snažnije uključen.
Napredne tehnologije povezivanja
Novi XF se odlikuje Jaguarovom elektroničkom arhitekturom vozila (Electronic Vehicle Architecture) sljedeće generacije, nazvanom EVA 2.0, koja podržava niz novih tehnologija radi stvaranja vozila spremnog za budućnost, vozila koje je uvijek povezano i uvijek osvježeno.
Najnovijom tehnologijom za informiranje i zabavu Pivi Pro se upravlja putem potpuno novog, zakrivljenog HD dodirnog zaslona od 11,4“. Ključne prednosti uključuju unaprijeđenu jasnoću slike, zaslon je tri puta sjajniji i 48 posto veći od prethodnog zaslona, a pojednostavljena struktura izbornika omogućava vozačima pristup ili pregled do 90 posto uobičajenih postupaka s početnog prikaza u dva ili manje dodira.
Radi pomoći vozačima u brzom pristupu vitalnim informacijama, novi XF se odlikuje interaktivnim HD vozačevim zaslonom (Driver Display) od 12,3“ s poboljšanom grafikom i prilagodljivim prikazom koji može sadržavati navigacijsku kartu preko cijelog zaslona s uputama skretanje po skretanje, digitalne pokazivače, upravljanje medijima, popis kontakata ili pojedinosti sustava za informiranje i zabavu. Radeći zajedno s najnovijim virtualnim zaslonom (Head-up Display), novi XF daje vozačima sve podatke koji su im potrebni uz najmanje ometanja.
Intuitivni novi infotainment sustav sadrži Apple CarPlay® kao standard te omogućava strankama istovremeno povezivanje dva telefona putem Bluetootha. Ovisno o tržištu, kao standard su dostupni i Android Auto™ i Baidu CarLife. Bežično punjenje uređaja s pojačalom telefonskog signala omogućava putnicima da brzo napune svoje pametne telefone. Ovaj sustav osigurava, isto tako, i jasniji zvuk prilikom razgovora zahvaljujući vanjskoj anteni.
Kako bi bilo moguće gotovo trenutačno uključivanje, Pivi Pro ima zasebni izvor napajanja, pa je spreman za korištenje čim stranke sjednu za upravljač.
Niz novih praktičnih tehnologija uključuje osvježavanje softvera preko zraka (Software-Over-The-Air - SOTA), koje osigurava da XF uvijek koristi najnoviji softver. Ova tehnologija znači da vlasnici ne moraju odlaziti u servis radi osvježavanja softvera u vozilu.
Sustav povezivanja Pivi Pro koristi ugrađenu najnoviju tehnologiju s dvije SIM kartice i dva LTE modema koji omogućavaju prenošenje putem sustava više funkcija istovremeno, kao što su streaming i preuzimanje SOTA osvježavanja, uz održavanje svih performansi. Ovakva mogućnost naprednog povezivanja osigurava i minimalne prekide uslijed nepokrivenosti signalom jer pretražuje eter i traži najjači signal.
Tehnologija aktivnog prigušivanja buke vožnje (Active Road Noise Cancellation) prva u ovom segmentu, neprekidno nadzire vibracije s površine kolnika i izračunava zvučni val suprotne faze koji je potreban kako putnici ne bi čuli buku. To znači da je u kabini manje buke, a kroz dodatnu profinjenost smanjuje se umor koji se često povezuje s izlaganjem zvukovima niske frekvencije kroz duže vrijeme. Broj osoba u kabini se stalno prati, a ovaj sustav neprekidno prilagođava svoje djelovanje kako bi svima pružio najbolje iskustvo. Lagana tehnologija osigurava da težina vozila i upravljačke karakteristike ne budu ugrožene.
Pored toga, Jaguarov unutarnji retrovizor ClearSight** pruža vozaču neometani pogled na cestu iza vozila. Koristeći širokokutnu stražnju kameru, ovaj sustav šalje sliku na zaslon visoke definicije smješten u unutarnjem retrovizoru, pa tako niti visoki putnici na stražnjim sjedalima, slaba rasvjeta ili kiša na stražnjem staklu ne ometaju vidljivost.
Radi dodatne praktičnosti, druga generacija ključa za aktivnosti (Activity Key) može zaključati, otključati i pokrenuti vozilo bez potrebe za konvencionalnim ključem u vozilu. Ovaj uređaj se može puniti, u sebi sadrži sat, dok njegova baterija može trajati do sedam dana između dva punjenja.
Novi način rada Guardian (čuvar) (samo u UK) isto tako koristi tajmer radi pružanja dodatne sigurnosti i smirenosti prilikom korištenja aplikacije Secure. On omogućava strankama određivanje vremena kada vozilo neće biti aktivno, primjerice noću, i primanje upozorenja na pametni telefon ako se vozilo koristi u tom vremenu - dajući tako trenutačno upozorenje za neovlašteno kretanje.
Novi XF isto tako uživa pogodnosti zadnje generacije tehnologija za pomoć vozaču. One uključuju monitor slobodnog izlaska (Clear Exit Monitor) koji upozorava i putnike sprijeda i one straga o vozilu ili biciklistu koji se približava prilikom izlaska iz vozila. Prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control) automatski održava zadani razmak od vozila ispred.
Najnovija Jaguarova 3D Surround kamera pruža napredne 3D funkcionalnosti radi pružanja više pojedinosti i izbor opcija praćenja u stvarnom vremenu prilikom manevriranja vozilom.
Jaguarova posvećenost stvaranju čvrstih i laganih vozila se nastavlja i u novom
XF-u. Konstrukcija s puno aluminija koristi reciklirani aluminij iz proizvodnje u zatvorenoj petlji radi veće održivosti te je značajan doprinos na Jaguarovom putu do Destination Zero (odredište nula), svijeta bez emisije, bez nesreća i bez prometnih čepova.
Stranke imaju izbor paketa S, SE i HSE, od kojih su sve dostupne sa specifikacijom R-Dynamic. Na svim je modelima dostupan i paket Black Exterior kao opcija.