Ide li Tesla u ponor? Tesla se ne može unedogled oslanjati na uspjeh samo dva vozila, Model 3 sedan i Model Y crossover
Teslina globalna prodaja automobila pala je drugi kvartal zaredom! Elon Musk ima plaću od 53 milijarde dolara, no operativni rezultati tvrtke koju vodi prilično su zabrinjavajući.
Napisao: Matjaž Gregorič
Izvršni direktor Tesle Elon Musk nedavno je ostvario veliku pobjedu kada je njegova plaća od 56 milijardi dolara po drugi put dobila zeleno svjetlo dioničara, no operativni rezultati tvrtke koju vodi prilično su zabrinjavajući.
Isporuke automobila u posljednjem kvartalu smanjile za 5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slično turobna priča bila je iu prvom kvartalu, kada je Tesla zabilježila pad prodaje vozila od 8,5 posto u odnosu na godinu ranije. Doduše, pad u drugom tromjesečju nije bio toliko apokaliptičan kako su neki predviđali, a Tesla još uvijek drži oko polovicu američkog tržišta električnih vozila, no u trenutku kada prodaja električnih automobila nekih marki zamjetno raste, to nije dobra vijest . Nakon godina ogromnog rasta prodaje, ne može se poreći da se proizvođač automobila suočava s ozbiljnim preprekama.
Stručnjaci vjeruju da je to uglavnom zbog zastarjelog asortimana modela i povećane konkurencije, osobito u Kini. Tesla se ne može unedogled oslanjati na uspjeh samo dva vozila, Model 3 sedan i Model Y crossover. Drugim riječima, Tesla mora početi poslovati više kao normalna automobilska tvrtka ako želi nastaviti rasti. To znači češću ponudu novih modela i bitnih ažuriranja. S obzirom na Muskovu opsjednutost umjetnom inteligencijom, robotikom i samovozećim taksijima — i njegovu nevoljkost da podijeli detaljan plan proizvoda za Teslu — čini se da to nije u planu. U prvoj polovici 2024. Tesla je isporučila oko 830.000 vozila u svijetu, što je 6,5% manje nego u istom razdoblju prošle godine. Da bi se godina završila na razini prošlogodišnjih 1,8 milijuna prodaje, u drugoj polovici 2024. bit će potrebno isporučiti gotovo milijun automobila, što nije mali podvig. Prema preliminarnim procjenama Cox Automotivea, prodaja Tesle u SAD-u u drugom tromjesečju iznosila je oko 148.000 jedinica, što je pad od 15% u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, stručnjaci za automobilsko tržište vjeruju da je Tesli potrebno više od brzog smanjenja cijena ili velikodušnih stopa financiranja. Tvrtka se kroz povijest oslanjala na marketing od usta do usta i Muskov megafon za prodaju automobila. Sada kada pokušava pridobiti više uobičajenih kupaca, oglašavanje koje se fokusira na iskustvo vlasništva Tesle ili superiornost mreže Supercharger moglo bi pomoći. Tesla već radi više internetskog oglašavanja nego ikad prije, ali ne prikazuje TV oglase kao što to rade, na primjer, drugi proizvođači automobila.
Tesla već godinama oglašava planove za jeftiniji model, što bi moglo povećati privlačnost brenda. Novopridošlica bi uskoro bila spremna za proizvodnju, prema Teslinom nedavno objavljenom planu za ubrzanje lansiranja novih modela, uključujući cjenovno pristupačnija vozila.