Usprkos problemima s Modelom 3, Tesla premašio plan o 100.000 isporučenih vozila u 2017.
Tesla je u 2017. obećao isporučiti 100.000 električnih auta i u tome je uspio, a da je ostvario i najave s Modelom 3, koji je podbacio, mogao se hvaliti i rastom 50 posto, ovako je on zaustavljen na 36 posto
Otkako Tesla postoji nikada nije prodavao tako dobro u samo tri mjeseca. Uspjeh je tim veći jer je broj od 29.870 prodanih električnih automobila u zadnjem kvartalu 2017. mogao biti i veći da je po planu išla i proizvodnja novoga Modela 3. Najviše je prodano Modela S (15.200) i Modela X (13.200).
U prošloj godini i Teslini su konkurenti obarali rekorde novoproizvedenim alternativnim autima. Tako je BMW isporučio malo više od 100.000 plug-in auta, a Nissan je samo u posljednja tri mjeseca 2017. zabilježio rekordnu prodaju nevjerojatnih 80.000 Leafova. Nakon listopadskog Tokyo Motor Showa i predstavljanja nove generacije Nissana Leafa, Japanci su zaprimili i više od 50.000 predbilježbi za detaljno obnovljeni kompaktni elektroauto čija je autonomija nevjerojatnih 420 kilometara. BMW je lani prodao jednak broj plug-in automobila kao u cijeloj svojoj povijesti. Procjena je da je dosada prodao ukupno 200.000 plug-in vozila. Osim njih isporučio je u 2017. i 1500 električnih skutera.
BMW planira do 2025. ponuditi 25 dodatnih modela. Globalno drži 10 posto svjetskog tržišta plug-in automobila a, kako je najavio, njegov cilj je i iskorak prema isključivo električnim autima. Bez imalo srama u BMW-u su najavili kako kane u što kraćem razdoblju proizvesti i prodati više električnih auta nego Tesla. Tvrde kako za to imaju i pokriće i to ne samo u svojim vještinama izrade superkvalitetnih konvencionalnih auta, već i u dokazanim tehnološkim dostignućima u izradi vozila na alternatvni pogon. Nijemci su naprosto odlučili uzvratiti udarac Tesli. I ne samo što je BMW odlučio krenuti putem novih tehnologija, to čine i svi ostali njemački proizvođači koji i tvrde kako će do 2025. i više od polovine njihovih automobila biti s alternativnim pogonima. Sve to dovoljno govori kako su njemački proizvođači ozbiljno shvatili Teslu i kako ništa ne žele prepustiti slučaju. Štoviše, stvorili su zajedički tehnološki razvojni tim u kojemu sudjeluju apsolutno svi relevantni "nijemci", od BMW-a, preko Volkswagena do Mercedesa.
Ima li Tesla šanse oduprijeti se klasičnim proizvođačima auta koji su, istinabog, malo kasnije započeli primjenu modernih tehnologija, no zato su im na raspolaganju iskustvo, znanje, kvalitete izrade...?
Tesla je pompozno najavio kako ćea Modelom 3 rasturiti tržište. Još sredinom prošle godine Elon Musk je najavljivo kako će samo u zadnjemu kvartalu 2017. isporučiti najmanje 20.000 električnih auta namijenjenih srednjoj klasi, no negdje je zapelo. Trenutačno imaju podosta poteškoća i jedva su isporčili malo više od 10 posto "zakaparenih" Modela 3.
Model 3 namijenjen je širokome tržištu, a s cijenom 29.000 eura trebao je biti dostupan mnogima. Negdje početkom listopada stajalo se u redovima samo da bi se predbilježilo za kupovinu Modela 3. Ciljevi su bili ambiciozni i sada je već izvjesno kako će potencijalni kupci morati na novi Model 3 čekati bitno duže nego što su planirali. Prošle godine prodano ih je samo 1550.
Razlog loših rezultata Modela 3 je u tome što Tesla nije uspio na vrijeme prilagoditi proizvodni pogon za ciljane brojke Modela 3. Predviđena proizvodnja 20.000 vozila do kraja prosinca nije ni izbliza dostignuta, proizvedeno je samo 2425 vozila. U Americi to zovu „bottleneckom“. Zbog ograničenih kapaciteta tvrtka se odlučila na proizvodnju skupljih i isplativijih modela, a Model 3 je morao pričekati. No čini se kako su u Tesli ipak pronašli rješenje jer su u zadnjemu tjednu prošle godine proizvedena 793 komada Modela 3, čak trećina ukupne količine u cijelome zadnjem tromjesječju.