U Las Vegasu tajvanski proizvođač iPhonea Foxconn odlučio potražiti sreću i na tržištu električnih vozila
iPhone prodaju k'o ludi, hoće li Foxconn i aute na struju. Svakojakog ludila u gradu kocke, tako eto i tajvanskog električara. Od iPhonea do električnih vozila. U pozadini Tajvanaca jednim manjim dijelom stoji i Stellantis.
Ako se po jutru dan poznaje ovaj električni je prava bomba, a s dalekog je otoka Kini nepriznate države.
Pridošlice u automobilskoj industriji poput tajvanskog proizvođača iPhonea Foxconna i kineske Huawei Technologies manevriraju kako bi dobili prednost u sektoru električnih vozila. Što je to navelo proizvođače automobila poput japanskog Nissana i Honde da najave planove za udruživanje snaga protiv poplave ambicioznih konkurenata, piše američki AP - https://apnews.com/article/nissan-honda-renault-foxconn-autos-ces-23905728be48b02bcfa3f654142f8aab
Kako navode Foxconn se uhvatio u koštac automobilske industrije i jedna od sve većeg broja tehnoloških tvrtki koje koriste svoje znanje i iskustvo u elektronici i komunikacijama.
Foxconnov automobilski pothvat s tajvanskim proizvođačem automobila i uvoznikom Yulon Motor Co., Foxtron, predstavio je svoj Model B, elegantni EV hatchback, kao i svoju automobilsku elektroniku, na sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu prošlog tjedna.
Honda i Nissan objavili su u prosincu da planiraju spajanje, potez za koji se navodi da je djelomično potaknut Foxconnovim interesom za Nissan.
Evo novosti o Foxconnovim automobilskim ambicijama.
Foxconn, također poznat kao Hon Hai Precision Industry, širi svoju prisutnost u lancu opskrbe automobilske industrije, koristeći svoju stručnost u elektronici i komunikacijama. Na Consumer Electronics Showu u Las Vegasu prošlog tjedna, Foxtron - njegovo zajedničko ulaganje s tajvanskim Yulon Motor Co. - izložio je Model B, elegantni EV hatchback, zajedno sa svojom automobilskom elektronikom.
U prosincu su Honda i Nissan objavili planove za istraživanje mogućnosti spajanja. Izvješća sugeriraju da je Foxconnov interes za Nissan mogao djelomično utjecati na ovu odluku.
Od iPhonea do električnih vozila
Foxconn je dao hrabre tvrdnje o svojim EV ambicijama, navodeći da namjerava proizvoditi 40 posto svjetskih EV u budućnosti. Tijekom prošlog desetljeća tvrtka je uložila gotovo 1,3 milijarde dolara u akvizicije povezane s automobilima, prema Mergermarketu, tvrtki za istraživanje spajanja i akvizicija.
Foxconnovi pothvati uključuju Foxtron i zajednička partnerstva sa Stellantis NV za automobilske poluvodiče i s njemačkim ZF Friedrichshafen AG za šasije osobnih automobila. Također je uložio u Indigo Technologies, surađivao s Blue Solutions na solid-state baterijama i ušao u partnerstvo s talijanskom tvrtkom za dizajn automobila Pininfarina.
Foxconn drži 34 posto udjela u Sharpu, koji je postupno krenuo u automobilski sektor. Ranije ove godine, Foxconn i Sharp predstavili su konceptno vozilo LDK+ (dnevni boravak, blagovaonica, kuhinja)—kutijasti monovolumen sa solarnim pločama, baterijom za pohranu i velikim LCD zaslonom.
Pred njima je težak put
Iako Foxconn ima ambiciozne ciljeve, njegovo EV putovanje bilo je sve samo ne glatko. Kako se rast prodaje električnih vozila usporava, a zabrinutost oko pristupačnosti i praktičnosti i dalje postoji, Foxconn se suočava sa oštrom konkurencijom etabliranih lidera kao što su Tesla i BYD.
Foxconnov pokušaj proizvodnje kamiona Endurance EV u bivšoj tvornici General Motorsa u Lordstownu, Ohio, posrnuo je kada je Lordstown Motors podnio zahtjev za stečaj 2023. Još jedno partnerstvo, s Fiskerom Inc., s ciljem proizvodnje 250.000 vozila, završilo je Fiskerovom prijavom za poglavlje 11. stečaj u lipnju.
Unatoč ovim neuspjesima, Foxconn ostaje nepokoleban. Tvrtka navodi šest modela električnih vozila na svojoj web stranici, uključujući autobus Model T, kamionet Model V, kombi Model N, hatchback Model B i luksuznu limuzinu Model E.
Druge nove tehnološke tvrtke postale su proizvođači auta
Kineski Huawei Technologies, proizvođač pametnih telefona i uređaja Xiaomi te divovi e-trgovine Alibaba i Baidu također povećavaju svoje EV operacije, oslanjajući se na svoju veličinu i snagu u naprednim tehnologijama dok vozila postaju sve više kompjuterizirana.
Huawei ima nekoliko zajedničkih pothvata za električna vozila u okviru onoga što je nazvao Harmony Intelligent Mobility Alliance, uključujući električna vozila marke Luxeed s Chery Automobile i električna vozila marke Aito sa Seres grupom. Njegov zajednički pothvat s JAC Motorom, proizvođačem automobila sa sjedištem u istočnoj kineskoj pokrajini Anhui, najavio je planove za natjecanje s luksuznim markama kao što su Rolls-Royce i Mercedes Benz AG.