Svi auti do 2035. na struju - MALO SUTRA! Iako su se najavljivali isključivo auti na struju, Bogu hvala prevladao je razum!

PRAVA ISTINA O AUTIMA BEZ CO2!  EU donio kompromisnu i pametnu odluku i osim auta na struju ravnopravno će se razvijati i oni na vodik, sunce i druge obnovljive izvore energijeI

Još do jučer svi su vikali, do 2035. svi će auti biti na struju. E neće! EP je odlučio da se šansa da i vodiku, suncu i drugim obnovljivim izvorima energije.

Autoindustriija, ali i Sunčana Glavak iz HDZ-a, a i Mislav Kolakušić (NI), i njima slični, uspjeli su ublažiti želju liberala i ljevičara prema kojoj su samo elektro auti trebali biti naša budućnost.

Nakon burne rasprave odlučeno je da EU istovremeno razvija pogone na sve one izvore energije koji proizvode nultu stopu emisija.

I dok je Sunčana Glavak navodila Matu Rimca, Mislav Kolakušić podsjetio je na Nikolu Teslu koji je "progurao" izmjeničnu struju i uveo nas u moderno doba usprkos prijetnjama Edisona i njegove istosmjerne struje.

Forsiranje samo električnih auta je glupo i nazadno istaknuo je Mislav Kolakušić, a Sunčana Glavak je naglasila kako ne treba zanemarivati i druge izvore energije koji su potpuno čisti.

Sve što trebate znati o EU zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. - Automobili i kombiji, koji će se prodavati od 2035., ne bi smjeli emitirati CO2.

Svi auti do 2035. na struju - MALO SUTRA! Iako su se najavljivali isključivo auti na struju, Bogu hvala prevladao je razum! Europian parliamnet / EP
14. 2. 2023

Parlament u Strasborugu danas je većinom glasova podržao revidirane standarde emisija CO2 za nove osobne automobile i laka gospodarska vozila, dio paketa „Prilagođeni 55 u 2030.“.

Iako su se najavljivali iskljuličo auti na struju, Bogu hvala prevladao je razum!

Parlament želi postići primjenom novih pravila o standardima za emisije CO2 za automobile i kombije kao dio paketa Spremni za 55 %. Vožnja starijim automobilima (uključujući dizelske automobile) bit će dozvoljena do kraja njihovog vijeka trajanja, ali ulaganje u vozila budućnosti počinje sada. Zastupnici žele da proizvođači automobila započnu razvoj cjenovno pristupačnih električnih automobila i kombija sada kako bi se zadovoljila potražnja na tržištu do 2035. i postigli klimatski ciljevi EU-a 2050.

Na plenarnom glasovanju u srijedu, zastupnici Europskog parlamenta usvojili su svoje stajalište o predloženim pravilima za reviziju standarda emisija CO2 za nove automobile i kombije s 339 glasova za, 249 protiv i 24 suzdržana.

S usvojenim tekstom, koji predstavlja stajalište Parlamenta o pregovorima sa državama članicama, zastupnici Europskog parlamenta podupiru prijedlog Komisije za postizanje cestovne mobilnosti s nultim emisijama do 2035. (cilj za cijelu flotu EU-a za smanjenje emisija koje proizvode novi osobni automobili i laka gospodarska vozila do 100% u odnosu na 2021.). Srednji ciljevi smanjenja emisija za 2030. bili bi postavljeni na 55 % za automobile i 50 % za kombije.

Izvjestitelj Jan Huitema (Renew, Nizozemska) rekao je:

'Ambiciozna revizija standarda za CO2 ključni je dio postizanja naših klimatskih ciljeva. Ovim standardima stvaramo jasnoću za automobilsku industriju i možemo potaknuti inovacije i ulaganja za proizvođače automobila. Osim toga, kupnja i vožnja automobila s nultom emisijom postat će jeftiniji za potrošače. Oduševljen sam što je Europski parlament podržao ambicioznu reviziju ciljeva za 2030. i podržao cilj od 100% za 2035., što je ključno za postizanje klimatske neutralnosti do 2050.'

Sljedeći koraci i pozadina ideja

Dana 14. srpnja 2021., u sklopu paketa „Skladan za 55”, Komisija je predstavila zakonodavni prijedlog za reviziju standarda emisija CO2 za nove osobne automobile i laka gospodarska vozila. Prijedlog ima za cilj pridonijeti klimatskim ciljevima EU-a 2030. i 2050., pružiti koristi građanima širem ugradnjom vozila s nultom emisijom (bolja kvaliteta zraka, ušteda energije i niži troškovi za posjedovanje vozila), kao i potaknuti inovacije u tehnologije nulte emisije.

Pogledajte intervju s nizozemskim zastupnikom u Europskom parlamentu, Janom Huitemom (Renew), koji je sastavio izvješće o reviziji europskih CO2 standarda za nove automobile i kombije. Na sva pitanja građana o novim pravilima za automobile je već odgovarao u lipnju, u intervjuu uživo na Facebooku.


Kada će nastupiti zabrana prodaje novih automobila koji emitiraju CO2, uključujući one s benzinskim i dizelskim motorima?

Od 2035. svi novi automobili na tržištu ne bi smjeli ispuštati CO2. Time se želi osigurati da do 2050. prometni sektor postane ugljično neutralan.


Što će se tada dogoditi s automobilima koji imaju motore na unutarnje izgaranje? Možemo li ih voziti i nakon 2035.?

Da, nakon toga još uvijek možete voziti svoj stari automobil. Nova pravila ne znače da svi automobili na cesti moraju imati nultu emisiju CO2 od 2035., jer se ta pravila ne odnose na postojeće automobile. Ako na primjer sada kupite novi auto, možete ga voziti do kraja njegovog životnog vijeka. Budući da je prosječni životni vijek automobila 15 godina, s novim pravilima moramo početi 2035. kako bismo do 2050. ostvarili svoj cilj da svi automobili budu CO2 neutralni.


Hoće li nakon 2035. biti moguće kupovati i prodavati rabljene automobile s unutarnjim izgaranjem te za njih nabavljati gorivo?

Da, sve će to još uvijek biti moguće. Međutim, ukupni trošak za vlasništvo, održavanje i gorivo može porasti.


Koju će vrstu automobila s nultom emisijom CO2 većina ljudi voziti?

Trend je za sada usmjeren na električna vozila s baterijskim sustavom, jer je ukupni trošak vlasništva niži nego za neke druge opcije. Na primjer, proizvodnja vodika i e-goriva (napravljenog od struje i vodika te pretvorenog u sintetski benzin) je skuplja jer zahtijeva puno električne energije.

S druge strane, baterije su teške, što znači da se neka prijevozna sredstva ne mogu tako lako napajati baterijama. Stoga vodik ili e-goriva mogu biti dobro rješenje za brodove, zrakoplove ili teška vozila.


Hoće li električni automobili imati pristupačniju cijenu?

Isplativije je koristiti vozila na električni pogon, jer su cijene električne energije trenutačno niže od cijena benzina i jer ona zahtijevaju manje održavanja. Nakon kupnje, ukupni trošak vlasništva automobila s baterijskim sustavom je isti ili manji od automobila na benzin i dizel. Ipak, danas su električni automobili skupi, a nova pravila bi trebala potaknuti veću konkurenciju na tržištu, te ulaganja u istraživanja i inovacije za električna vozila, što bi trebalo smanjiti nabavnu cijenu.

Drugi problem je tržište rabljenih automobila, koje još nije razvijeno za električna vozila.


Što će se dogoditi s otpadom od električnih baterija?

To će biti riješeno različitim zakonima, poput direktive o obnovljivim izvorima energije te nove uredbe o baterijama, kako bi se osiguralo da proizvodni proces bude CO2 neutralan, da nema štetan učinak na okoliš i da recikliramo baterije. Puno se radi na inovacijama za baterije, i to ne samo za automobilske.


Postoji li adekvatna infrastruktura za automobile s nultom emisijom CO2? Ili su oni samo za ljude koji žive u gradu?

Proizvođači rade na razvijanju automobila s dometom većim od 600 kilometara. Tako se poboljšava njihova učinkovitost pa se više ne moraju tako često puniti, ili se mogu puniti na obični utikač kakav imamo kod kuće. Parlament je nedavno usvojio novi stav o infrastrukturi za alternativna goriva, te zatražio više električnih punionica, kao i stanica za punjenje vodikom.


Koji su sljedeći koraci?

Parlament i države članice su u listopadu 2022. postigli dogovor o konačnom obliku novih pravila za automobile i kombije od 2035.

Sve što trebate znati o EU zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. - Automobili i kombiji, koji će se prodavati od 2035., ne bi smjeli emitirati CO2. Što to znači u praksi? Saznajte u našem intervjuu.