Definitivno događaj koji ne smijete propustiti, jer cijene ulaznica su simbolične, a spektakl zajamčen!

Svjetski oktanski spektakl za koji dan u Hrvatskoj a za vas otkrivamo najbolje pozicije za gledanje od 19. do 23. travnja!

Po treći put najbolji svjetski automobilisti jure po Hrvatsku, a WRC nastup potvrdio i Hyundai usprkos smrti irskog vozača Craiga Breena. Reli u Zagrebu i okolici smatra se jednim od najzahtjevnijih i najspektakularnijih asfaltnih relija u relijaškoj karavani.

Prvi ovosezonski klasični asfaltni rally stiže ponovo u Hrvatsku i to po treći put za redom. Uzbudljiv događaj nezaobilazan je za sve ljubitelje i znalce. Oktanski adernalin zajamčen.

<p>Za Neuvilla je bil reli na Hrvaškem vedno nesrečen. Kako bo tokrat?</p> Jaanus Ree
18. 4. 2023

Utrka Svjetskog prvenstva u reliju sa startom i ciljem u Zagrebu i dalje je najbliži svjetski spektakl u bilo kojoj auto-moto disciplini i stoga svakako vrijedi planirati posjet zahtjevnim i uskim hrvatskim prometnicama između 19. travnja i 23., kada će biti tamo, ponovno se održalo svjetsko prvenstvo. Riječ je, dakle, o četvrtoj utrci prvenstva, a ujedno i o prvom pravom asfaltnom reliju sezone, koji će, s obzirom na događanja u Monte Carlu, Švedskoj i Meksiku, opet pošteno promiješati poredak. Ili ne.
 

Najveće iznenađenje prva tri relija svakako je poredak. I naravno Seb Ogier. Serijski svjetski prvak drugu godinu počinje kao "polumirovljenik" i očekuje se da će voziti sedam relija, možda nekoliko više ili manje. I nakon tri odrađena relija (i sedme pobjede u Meksiku), Ogier je na vrhu, apsolutno na vrhu! Zato ne treba čuditi njegov posljednji potez na reliju u Meksiku, kada je riskirao na posljednjem brzinskom ispitu, pobijedio, uzeo još pet bonus bodova i najavio izlazak na hrvatski asfalt. Ovim posljednjim potezom osigurao je i prvo startno mjesto, što bi naravno bio loš trip na makadamu, ali na asfaltnim cestama, gdje već nakon nekoliko utrka ima dosta pijeska i blata na cesti, prvi startni mjesto je naravno prednost. S obzirom na Ogierovu formu na asfaltu (i formu Toyote Yaris), ne bi me čudilo da Francuz poveća prednost u Hrvatskoj!

Tänak se jako dobro nosi s Ford Pumom

Estonac, koji je iznenađujuće prešao u M-Sport i - što je još iznenađujuće - vodio reli u Meksiku, odlično je startao prije nego što se dogodila katastrofa - kvar na turbopunjaču. Tänak se ipak izvukao do kraja, hrabro se izborio za nekoliko preostalih koševa i nadoknadio popriličan dio zaostatka od dvanaest minuta. No kako je imao problema i s mjenjačem, slobodno je nakon relija rekao kako vjeruje da je auto brz na određenoj podlozi, ali da zasad ne sustižu Pumu. Tänaka, jer Estonac je već rekao da ga ne zanima samo "jahanje" i ganjanje nekih bodova. U rukama Loeba, Puma je već prošle godine u Monte Carlu dokazala da je brz automobil čak i na asfaltu. Ali suparnici su od tada napravili ozbiljan korak naprijed i sada je lopta u dvorištu M-Sport tima da pripremi bolid po ukusu Estonca.

Toyota na pravom putu opet

Ako je Ogier još donekle zadovoljan svojim službenim automobilom, njegovi suigrači bili su nešto manje zapaženi i uspješni. Svjetski prvak Kalle Rovanperä bio je prilično neupadljiv s četvrtim mjestom i praktički nije ugrozio vodeće u Meksiku, dok je Velšanin Elfyn Evans opet pokazao nešto talenta.Sve vrijeme su se on i Neuville nemilosrdno borili za drugo mjesto, koje je na kraju osvojio Belgijac. Evans je na kraju priznao da je tijekom "bitke" izvrnuo jednu od vodilica podvozja, koju je pokušao izravnati, ali unatoč njegovoj vještini mehaničara, to nije bilo dovoljno. Neuville ga je u posljednjem brzinskom ispitu pobijedio za samo 0,4 sekunde!

Kod Hyundaija je trenutak za velike promjene

Novi šef ekipe Cyril Abiteboul rekao je da će nakon Meksika biti baš pravo vrijeme za neke organizacijske promjene, možda čak i neke tehničke nadogradnje. Bivši šef dviju momčadi u Formuli 1 želi organizaciju približiti onoj u Formuli 1 i napraviti momčad koja će bolje funkcionirati. Trkaći automobil očito radi, što je dokazao Esapekka Lappi koji je praktički cijeli dan vodio u Mexico u petak i zadržao prvaka serije iza sebe. No subotnje jutro donijelo je gorko razočaranje momčadi iz Alzanaua. Lappi je izgubio kontrolu nad svojim i20 i udario u stup tolikom snagom da je pao. Iako je kasnije i sam tvrdio da mu je to bio najbolji reli, slaba je to utjeha čelnicima.
 

Reli u Zagrebu i okolici smatra se jednim od najzahtjevnijih i najspektakularnijih asfaltnih relija u karavani. Ponajviše, naravno, zbog stalno promjenjivih uvjeta za posade, jer voze širokim i novim cestama, a odmah potom i uskim, koje bih teško nazvao asfaltnim. I na starom i polomljenom asfaltu, gdje se prianjanje mijenja sa svakom novom ili drugom zakrpom. Konfiguracija odabranih cesta također je različita - od ravnih područja s velikim brzinama do zatvorenih i zavojitih zavoja, gdje cesta također vijuga kroz sela, preko skretnica, pa čak i tik uz kuće. Tako posade čeka 19 brzinskih ispita s ukupne dužine više od 300 kilometara, koji su podijeljeni u tri dana, s najviše aktivnosti tradicionalno u petak i subotu, nešto manje u nedjelju. I još jedan savjet: želite li vidjeti puno akcije i jedan trkaći auto na nekoliko zavoja, a vikend vam baš i ne ide - test u četvrtak na Okiću (tzv. shakedown) idealan je za tako nešto! Definitivno događaj koji ne smijete propustiti!
 

No bit će to i vrlo emotivno za cijeli WRC svijet, a posebno za Hyundai Rally u Hrvatskoj. Tijekom testiranja prije četvrtog testa sezone, Craig Breen je doživio fatalnu nesreću. Irac je Hyundaijem izletio s ceste, zabio se u drveni stup, što je na kraju za njega bilo kobno. Njegov suputnik ju je odnio neozlijeđenu.

10 eura za jedan dan, 30 za sva 4 dana

Ako je usprkos izvanrednim troškovima organizator uspio prve dvije godine izdržati bez naplate ulaza za gledatelje, ove su godine odlučili gledateljima naplatiti dnevnu ulaznicu. Ovo će stajati vrlo skromnih 10 eura, a četverodnevna karta 30 eura. To su cijene za koje slobodno mogu reći da su gotovo simbolične. Na reliju za austrijski DP morao sam izdvojiti 15 eura za dva dana vrlo lokalne akcije. Također je istina da ne zahtijevaju svi organizatori ulaznicu.