Rekli pa porekli! Vozit ćemo i na fosilna goriva, a ne samo na struju! I najtvrdokorniji "Šveđani" odustaju o nasilne e-mobilnosti
Potpune elektrifikacije neće biti do 2030. Volvo odstupa od svojih ciljeva.
Čini se da sve marke odstupaju od svojih "električnih" ciljeva. Čak i oni koji su se vjerno kleli samo na struju...
Napisao: Gregor Žvab
Volvo je odustao od svog cilja prodaje potpuno električnih vozila do 2030. i umjesto toga će zadržati plug-in hibride i neke modele s blagim hibridima u svojoj ponudi.
Osatju blagi hibridi
Tvrtka sada ima za cilj da plug-in hibridi i potpuno električna vozila čine najmanje 90 posto prodaje do 2030. Ostatak će biti blagi hibridi, koji se još uvijek uglavnom oslanjaju na motor s unutarnjim izgaranjem.
"Vjerujemo da je to naša budućnost", rekao je izvršni direktor Jim Rowan. "Međutim, jasno je da prijelaz na elektrifikaciju neće biti linearan, jer se tržišta i kupci prilagođavaju različitim brzinama", dodao je.
Kao rezultat toga, mnogi proizvođači poput Mercedes-Benza i Volkswagena prilagodili su svoje planove za električna vozila. VW čak razmišlja o zatvaranju tvornica u Njemačkoj kako bi smanjio troškove.
Volvo Cars, koji je u vlasništvu kineskog Geelyja, našao se u središtu trgovinskog spora s Pekingom zbog potpore kineskoj industriji električnih vozila. Tvrtka proizvodi električna vozila u Kini, a zbog toga su opterećeni dodatnim carinama u SAD-u i Europskoj uniji.
Nove carine su ih pošteno udarile
JU srpnju je Volvo malo snizio prognozu prodaje vozila za 2024. zbog EU carina, a samo mjesec dana prije odgodili su isporuku EX30 u SAD-u za iduću godinu nakon što je Washington uveo više od 100-postotne carine na kineske električne automobile. Volvo je počeo otpuštati radnike u Švedskoj u sklopu mjera štednje Volvo uvelike računa na svoj vodeći električni SUV, model EX90, s kojim želi povećati potražnju u narednim mjesecima. Tvrtka je već počela s isporukom automobila trgovcima u SAD-u i Europi, a prvi kupci će svoja vozila dobiti prije kraja ovog mjeseca.