SVE U RADIONICI!!! Od prijave štete pa sve do popravka auta na račun osiguranja kod lakirera, limara, mehaničara...
HANFA pravilnik - SUTRA ZAPOČINJU OGROMNE PROMJENE S AUTO OSIGURANJIMA!
Nova pravila igre s auto osiguranjima već od 10. srpnja!!! - Ne trebate više ići na procjenu k osiguravatelju, od 10. srpnja možete sve obaviti kod vašeg limara, lakirera, mehaničara...
Policijski zapisnik sad mora pribaviti osiguranje, a ne kao do sada oštećenik... kazao nam je između ostalog jedan od najvećih boraca za prava potrošača i struke Antonio Đureta, predsjednik HUAS-a.
Napisao: Borut Černelić
Pravilnik o rješavanju odštetnih zahtjeva osiguranja od auto odgovornosti, koji je točno pred tjedan dana donijela HANFA, jedna je od glavnih vijesti u državi. Izmjene Zakona o obaveznim osiguranjima, koja je utabala stazu i ovoj odluci hrvatske regulatorne komisije, bio je samo alat HANFA-i da napokon i u Hrvatskoj zaživi EU regulativa. Na novom Pravilniku dugo se radilo, a stupa na snagu već za koji dan, od 10. srpnja.
Krovna udruga brojnih hrvatskih servisera, HUAS, pune je dvije godine žestoko nametale teme koje su bile ne samo njima u interesu, već i potrošačima, oštećenicima.... Upozoravali su na neusklađenost hrvatskih propisa koji reguliraju ovu problematiku s onima Europske unije, tražili nadlažne da učine sve ono što su još trebali činiti od 2008. Od trenutka kad je Hrvatska potpisala pred pristupne pregovore s EU i kad se obavezala primijeniti i na svom teritoriju pravne stečevine zajednice u koju smo ušli pred puno desetljeće. Punih 15 godina proteklo je i Hrvatska se napokon i na ovom području može smatrati uređenom i uljuđenom državom.
Krajem prošle godine Sabor je izglasao novi Zakon o obaveznom auto osiguranju, no nedostajala su precizno određena pravila igre. Njih je prošlog petka donijela HANFA! Sada se sužava prostor za manipuliranja, stvaranje monopola, nasilnog nametanja svojih pravila, kartelskog udruživanja..., od strane velikog broja osiguravajući kuća.
Novi Zakon, a i novi Pravilnik HANFA-e sada postaju zakonski okvir...
....unutar kojeg se moraju ponašati osiguranici, osiguravatelji, serviseri...
Za Antonia Đuretu, predsjednika HUAS-a ovo je velika i razumna novost, jer napokon u prvi plan stavlja osiguranika i čini baš sve ono što riječ osiguranje znači.
- Sigurnost prije svega! Sad više neće biti petljancija, nametanja pravila od strane osiguravatelja... Kad osigurate aute bitno je da znate da će vam štetu otkloniti pravedno, a ne da će vam osiguranja ikada više naređivati gdje ćete i u kojem servisu auto popravljati, da će od vas tražiti da prikupljate razno razne dokumente pa tako i policijske zapisnike. Ovo je ogromana promjena i bilo bi dobro da se svi skupa čim prije educiramo i shvatimo koja smo ogromna prava dobili, a obaveze osiguravatelji.
Hrvatska udruga auto struke intenzivno se bavi ovom problematikom i nešto više od dvije godine i sada sa zadovoljstvom komentiraju epilog priče u kojoj su nerijetko proglašavani rušiteljima postojećeg sistema te zagovornicima partikularnih serviserskih interesa. Činjenica je kako je i prije Zakon, više manje, bio na strani osiguranika, no jednako je tako istina da su osiguravajuća društva vještim manevrima sebi stvarali alternativne prednosti i pogodnosti. Tako je to trajalo desetljećima i pravi znalci znali su govoriti kako Hrvatska i dalje baštini socijalističku praksu. Dug je i trnovit bio put do ovoga što i službeno dobivamo 10. srpnja, a za Antonija Dureta važna je karika bilo i hrvatsko pravosuđe.
Bez učinkovitog pravosuđa još uvijek bi imali nakaradna pravila
U nemalom broju slučajeva zaštitili smo i prava potrošača. Gdje? Na sudovima, tamo gdje je iznimno bitno zbog sudske prakse. Oni su odreda donosili presude protiv osiguravajućih društava u korist osiguranika i servisa. Samo pod kapom HUAS-a trenutno je na sudovima više od 1000 predmeta na gore navedenu temu. I sve sporove odreda HUAS dobiva. Bila je to snaga koja je gurala i sve ostalo, tako da je ova odluka HANFA-a bila zapravo i očekivana. Velika je ovo pobjeda potrošača i servisera, kazao nam je Antonijo Đureta.
Pojedina osiguravajuća društva sada ne posluju u skladu sa Zakonom
Predsjednik HUAS-a, bez imalo sustezanja, izjavio je kako pojedina osiguravajuća društva ne posluju u skladu Zakonom, kako ugrožavaju osiguranike, a i egzistenciju malih servisa.
Očito je da se osiguravajuća društva još nikako ne mogu pomiriti s činjenicom da se moraju držati Zakona o obaveznom auto osiguranju koji je početkom godine stupio na snagu i koji još direktnije regulira prava i obaveza osiguranja, oštećenika, a i svih onih koji sudjeluju u naplati štete, riječi su Antonija Đurete
Ogromna uloga Hrvatske udruge auto struke
HUAS će učniti sve da se i potrošači i serviseri čim bolje educiraju te da novi Zakon, baš kao i Pravilnik zažive. Valja upoznati osiguranike da im je za rješavanje odštetnog zahtjeva dovoljno europsko izvješće i da nema više razloga s karamboliranim autom ići prvo k osiguravatelju na procjenu, kad je apsolutno sve moguće napraviti u servisnoj radionici. Savjetuju da nakon nesreće oštećenici dođu u radionicu gdje će se sve rješavati, od neovisne procjene, ponude poravka do samog popravka vozila. Sve to proizlazi iz odredbi Pravilnika.
SVE ONO NAJVAŽNIJE O PROMJENAMA VEZANIM UZ AUTO OSIGURANJE
Nakon sudara ravno u servis, osiguranju šaljete samo izvješće, procjena može u radionici, policijski zapisnik traže oni, ne vi, limara i lakirera birate vi, ne oni...
Osiguranja od sada plešu kako im je HANFA naredila! Ruši se praksa kakvu smo godinama poznavali. STIŽU veća prava osiguranika i veće obaveze osiguranja!
Kakve samo tektonske promjene kod obaveznog osiguranja za aute. HANFA donijela pravila igre u kojima nema prostora za vrdanje, gdje se štite osiguranici, sužavaju nagodbe, dovoljno je samo EU izvješće o šteti i vaše ovlaštenje vašem servisu da vam auto vrate u prvobitno stanje.
Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati - svitinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje - od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta...
Što ako vam se ubuduće dogodi prometna nezgoda?
Nazovite svog servisera i pitajte što Vam je činiti. Prema novom pravilniku dovoljno je da samo na licu mjestu ispunite europsko izvješće o šteti i ako nema spora o tome tko je kriv odvezite i odšlepajte svoj auto u Vašu servisnu radionicu. Od tog trenutka sve što je vezano uz odštetni zahtjev prema osiguranju baš kao i sam popravak automobila može biti povjeren uz vašu suglasnost i servisnoj radionici.
I dok smo do sada nakon sudara bili prisiljeni odlaziti u osiguravajuća društva i dodatno im i pismeno pojašnjavati kako se dogodila prometna nesreća, pribavljati im razno razne dokaze, papire, pa i policijske zapisnike..., ubuduće će to morati. I bit će dovoljno da procjenu štete obavi neovisni procjenitelj i to u servisnoj radionici gdje ste vi, a ne osiguranje, odlučili popraviti svoj auto... Puno se toga mijenja kad je riječ o mijenjanju pravila i zapravio ruši se jedan svijet koji je bio baziran na samovolji osiguranja.
Upravo su ona desetljećima gradili sustav koji im je pogodovao i koji je za njih bio jednostavniji, jeftiniji i efikasnij. Ubuduće će biti obrnuto. Hrvatska je tako napokon usaglasila svoju zakonsku regulativu s europskom praksom i nećemo imati zapravo ništa drukčiji sustav obeštećenja nego što je to slučaj u civiliziranim državama Europske unije.
Bitno je auto vrati u stanje kakvo je bilo prije nesreće
HANFA kao da nas je sve željela podsjetiti na značenje termina osiguranje. Ova imenica treba označavati sigurnost i vjeru da ćemo biti pravilno obeštećeni za štetu koja je napravljena, da će nam automobil biti vraćen u prvobitno stanje, da će biti baš onakav kakav je bio prije sudara. Intencija HANF-e je i smanjiti broj nagodbi s kojima se zapravo činila ogromna šteta.
Nemali broj tako realiziranih zahtjeva završavao je ne popravljanjem ili nekvalitenim popravljanjem automobila, što je rezultiralo ogromnom neispravnošću vozila, nesigurnošću, pa i brojnim novim sudarima, štetama, ozlijeđenima i stradalima.
Još prošle godine SERVISERI su radili za samo 13 eura po satu, sad i za 65 plus PDV
VELIKI USPJEH HUAS-a!
- Shvatili smo pred dvije godine kako i unutar dosadašnjih pravila postoje velike mogućnosti i prigode i to ne samo za servisere, već i za oštećenike. Stoga smo se organizirali i počeli se koristiti odvjetničkim usluga i pravnom pomoći onih koji to jako dobro znaju. Još prošle godine limari i lakireri morali su raditi po cijeni koju su kartelski donijala osigiravajuća društva od samo 13 eura po satu, a sad osiguranja priznaju službene cjenike servisa, pa i satnicu od 65 eura.