Nama uporno pokušavaju "uvaliti" elektro aute, a 4 velike EU države potiču sa 42 milijarde eura nabavku benzinca i dizelaša!!!
Kojeg li samo licemjerja: - Italija daje 16 milijardi eura subvencija za fosilaše, a slijedi je Njemačka koja godišnje izdvaja 13,7 milijardi eura za poticaje nabavke službenih auta na fosilna goriva. Slijede Francuska i Poljska sa 6,4, odnosno 6,1 milijardu eura.
SRAMOTNO: Dok se Europa zalaže za postupno ukidanje fosilnih goriva, četiri ponajveće članice EU ulažu milijarde eura godišnje u subvencioniranje službenih auta na benzin i dizel.
Riječ je o financijskim poticajima za tvrtke. Nova studija ekološke lobističke skupine Transport & Environment izračunala je učinke četiriju poreznih poticaja koje flote tvrtki obično primaju: naknade u naravi, otpisi amortizacije, odbitci PDV-a i kartice za gorivo. Vlasnici privatnih automobila ne dobivaju te subvencije, a službeni automobili čine 60 posto svih novih automobila u Europi.
Visina subvencija iznosi 42 milijarde eura godišnje, a prednjači Italija sa 16 milijardi eura, a slijedi je Njemačka koja godišnje izdvaja 13,7 milijardi eura za subvencije službenih automobila na fosilna goriva, a slijede Francuska i Poljska sa 6,4 milijarde eura. milijardi ili 6,1 milijardu eura. Otprilike 15 milijardi eura izdvaja se u spomenute četiri zemlje za subvencioniranje SUV vozila koja se smatraju posebno velikim zagađivačima.
"Potpuno je nelogično i neprihvatljivo da još uvijek ulažemo milijarde novca poreznih obveznika u tehnologiju koja je u potpunom raskoraku s programom
zelene pretvorbe Europske komisije," je kazao predstavnik T&E Stef Cornelis.
Najveće subvencije su naknade u naturi, koje i dalje potiču vozila na benzin i dizel. SUV-ovi poduzeća dobivaju vrlo visoke subvencije za fosilna goriva kroz sustav poreza na vozila poduzeća, pokazalo je također istraživanje.
U usporedbi s privatnim kupcima, tvrtke plaćaju do 8900 eura manje poreza godišnje za vožnju SUV vozila koja zagađuju okoliš, što objašnjava zašto tvrtke registriraju dvostruko više SUV vozila od privatnih korisnika.
"Porezni obveznici svake godine plaćaju milijarde poreznih olakšica kako bi vozači službenih automobila mogli voziti benzinske automobile koji zagađuju okoliš. Mnogi od njih su skupa terenska vozila koja jako zagađuju okoliš. To je loša klimatska politika, a također i socijalno nepravedna. Vlade Velike Britanije i Belgija je uvela ekološke porezne mjere i postupno ukida naknade za vozila koja zagađuju okoliš, budući da vlade najvećih europskih tržišta automobila ne znaju kako riješiti ovaj apsurd, Europska komisija mora nešto učiniti", dodaje Cornelis.