Talijani na čelu s Meloni traže odgodu prelaska na e aute, Carlos Taverz iz Stelantisa tome se protivi i zaziva i dalje subvencije, a nekad je bio najveći protivnik pumpanja e mobilnosti
Čeka li nas obračun između Stellantisa i svih ostalih?
Stav koncerna o emisijama mogao bi ga dovesti u sporove s drugim europskim proizvođačima.
Stellantis se protivi mogućem odgađanju ciljeva emisija koje je postavila Europska unija za iduću godinu, što bi moglo dovesti do sporova s drugim proizvođačima automobila u regiji.
"Mijenjati pravila sada bilo bi potpuno besmisleno", rekao je CEO Stellantisa Carlos Tavares.
16. 9. 2024
Napisao: Gregor Žvab
Glasnogovornik tvrtke potvrdio je ove izjave i iznio službeni stav tvrtke koji podržava zadržavanje trenutne regulative. U izjavi, Stellantis zagovara nastavak državnih subvencija za potrošače koji kupuju električna vozila.
"Pravila su poznata već duže vrijeme, tako da su svi imali vremena za pripremu. Sada je vrijeme za natjecanje", rekao je Tavares u intervjuu objavljenom 12. rujna. Stellantis je spreman suočiti se s izazovima te je već uspostavio proizvodnju i prodaju električnih vozila.
Europski ciljevi pozivaju na smanjenje prosječne emisije CO2 na 95 grama po kilometru do 2025. godine, što je pad sa 106,6 g/km 2023. godine.
Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) izradila je prijedlog kojim EU namjerava pozvati na korištenje hitne uredbe za odgodu ciljeva emisija za dvije godine, što bi proizvođačima olakšalo prijelaz.
Prema procjenama ACEA-e, ispunjavanje ovih ciljeva zahtijevalo bi od proizvođača da prestanu proizvoditi oko 2 milijuna vozila ili riskiraju kazne koje bi mogle doseći 13 milijardi eura za osobne automobile i još 3 milijarde eura za kombije. Predsjednik ACEA-e i izvršni direktor Renaulta, Luca de Meo, izrazio je želju za većom fleksibilnošću za EU u postavljanju ovih pravila.
Stellantis je izašao iz ACEA-e 2022., a tvrtka je 12. rujna rekla da se reorganizira kako bi ispunila te ciljeve, uključujući rezanje troškova, uvođenje novih modela i suočavanje s konkurencijom kineskih proizvođača i Tesle.
U izjavi objavljenoj 12. rujna na web stranici ACEA-e, rekli su da je europska automobilska industrija "uložila milijarde u elektrifikaciju kako bi dovela vozila na tržište, ali nedostaju drugi ključni elementi za ovu tranziciju, što utječe na konkurentnost EU-a."
Europski automobilski sektor bori se s jeftinijim modelima iz Kine, visokim troškovima energije i slabom potražnjom, a prodaja je još uvijek znatno ispod razine prije pandemije.