"Ako Kinezi osvoje 10 % udjela u Europi, to znači 1,5 milijuna auta. Toliko ih se sklapa ovdje u 7 tvornica"
Carlos Tavares iz Sttelantisa ne isključuje mogućnost zatvaranja tvornica zbog nadirajućih Malih žutih.
Nakon što je VW najavio da bi mogao zatvoriti jednu od svojih njemačkih tvornica i nakon što se Audi praktički oprostio od tvornice u Bruxellesu, sada i drugi najavljuju slične namjere.
Predsjednik Uprave automobilske grupe Stellantis Carlos Tavares ne isključuje mogućnost zatvaranja tvornica u svjetlu sve jače kineske konkurencije. "Ako kineski proizvođači osiguraju 10 posto udjela u Europi, to znači 1,5 milijuna automobila. Toliko ih se sklapa ovdje u sedam tvornica", istaknuo je za francuski poslovni list Les Échos.
"Ne možemo ništa isključiti", prenosi Tavaresove riječi njemačka novinska agencija dpa. Kako je upozorio, s takvim tempom kineske konkurencije europski proizvođači morat će zatvoriti tvornice ili ih prepustiti Kinezima.
Ocijenio je da će kineski proizvođači ulaganjem u tvornice u Europi izbjeći dodatne europske carine. “Kada se to dogodi, ne treba nas čuditi zatvaranje tvornica zbog viškova”, dodao je.
Stellantis, čiji kišobran uključuje brendove Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler i Jeep, prošlog je mjeseca snizio prognozu poslovanja, što je pripisao problemima na sjevernoameričkom tržištu i općenito teškim uvjetima u automobilskom sektoru.
Tavares će na čelu Stellantisa biti do početka 2026. godine kada odlazi u mirovinu. Njegov nasljednik u grupi još se traži.