STARTmetar Demoskop ZIMA 2019.: Sudac i Predsjednica, kralj i kraljica Facebooka. Nakon njih dugo, dugo nitko, pa Sinčić, Petrov, Pernar i veliko iznenađenje Lovrinović
Najbolji posao na Facebooku radi Mislav Kolakušić koji ima odličnu reakciju fanova koji ga najviše komentiraju i dijele, a i Predsjednica je odlična. Prvoplasiranom duetu konkurencije nije ni do koljena. Kolinda uvjerljivo ima najviše pratitelja, a Kolakušića najviše komentiraju, "lajkaju" i „šeraju“. U prosjeku po postu razmjenjuje njih 640, Sinčića 89, Pernara 69, Predsjednicu 53, Pernara 69. Prvorazredno iznenađenje posljednjeg STARTmetra su Ivan Lovrinović koji je šesti najpopularniji na Facebooku te nova politička zvijezda u usponu Dalija Orešković koja ima samo 3982 pratitelja, no iznimno aktivnih koji komentiraju. Pernar i Kolinda imaju više fanova izvan Hrvatske.
FACEBOOK IZABRAO, NJIH 2 MILIJUNA NAJVIŠE VOLE SUCA I PREDSJEDNICU
Za razliku od etabliranih i razvikanih istraživanja popularnosti na uzorcima od nekoliko tisuća ispitanika, katkada i njih svega 547, STARTmetar Demoskop koristi egzaktne podatke društvene mreže i njih dva milijuna korisnika u Hrvatskoj, a rezultati su provjerljivi i podudarni s Facebook rezultatima
Kao u nekom pravilnom ritmu na čelnoj poziciji najomiljenijeg političara na društvenim mreæama izmjenjuju se Kolinda Grabar Kitarović i Mislav Kolakušić. Sudac Trgovačkog suda u Zagrebu, koji je već pred koji mjesec dana jasno rekao koji mu je cilj, ove je zime bio iznimno aktivan na Facebooku. U samo nekoliko mjeseci povećao je svoju vojsku poklonika sa 75.000 na 108.546 "fanova". Pri tome rastao mu je i broj onih koji aktivno sudjeluju u radu njegove stranice, koji su ga "lajkali", dijelili i komentirali. Stoga nimalo ne čudi što po prvi put ne postoji tijesna razlika između njega i Predsjednice. I dok je Kolinda Grabar Kitarović u jesenjem istraživanju bila prvoplasirana sa samo bodom više, sada se Kolakušić kiti prednošću od uvjerljivih 10 bodova. Ima 87, ili 10 više od Predsjednice i 18 više od 3. Sinčića. Čelnik Živog zida s podija je "skinuo" Božu Petrova, s kojim je zamijenio mjesto. Samo dva boda manje od Petrova prikupio je i drugi važni član Živog zida, Ivan Pernar. U zimskom istraživanju završio je kao peti s 59 prikupljenih poena. Možda i najveće iznenađenje je profesor Ivan Lovrinović, koji se probio na šesto mjesto najomiljenijih političara, osvojivši 49 bodova. Ostavio je iza sebe i Andreja Plenkovića i to za šest bodova. Predsjednik Vlade pao je u zadnjem istraživanju za jedno mjesto, a za vrat mu već puše Dalija Orešković. Čelnica Starta napravila je najveÊi pomak na rang ljestvici popularnosti i probila se s 12. na 8. mjesto i to usprkos činjenici što ima jedva 3982 „fanova“. No njeni su pratitelji iznimno aktivni. „šeranja“ i komentiranja najznačajnije su kategorije u istraživanju. Najviše bodova dijeli se onima koji imaju najviše dijeljenja postova. I tu je bio uvjerljivo najbolji Kolakušić koji je osvojio 30 bodova. Sinčić je napredovao u ovoj kategoriji i prestigao je Predsjednicu (22 boda), osvojivši 25 bodova. Još upečatljivije o angažiranosti fanova govori podatak kako je u prosjeku Kolakušićeve objave dijelilo njih 640, Sinčićeve 89, a Kolindine njih 53 u prosjeku, za što je zavrijedila 22 boda. Impozantna je brojka dijeljenih postova i ona od 177, koja prati Ivana Lovrinoviča koji se u ovoj kategoriji popeo na odlično drugo mjesto, osvojivπi 27 boda. Odmah iza Predsjednice po broju dijeljenih objava uspela se njena najveća kritičarka.
D
alija Orešković je fenomen u ovoj kategoriji, jer je uspjela s najmanjim brojem "fanova" izazvati veliku zainteresiranost svojih pratitelja. Po prvi put na listi našao se, i to kao deveti, Milijan Brkić, koji ima sasvim solidnu podršku. Mjesto iza njega pripalo je Davoru Bernardiću. Zanimljivo je pratiti poredak popularnosti političara na Facebooku, jer on otkriva i brojne druge zanimljivosti. Lako bi se dalo zaključiti kako oni koji imaju vlast se i ne trude baš previše na društvenim mrežama, s izuzetkom Kolinde Grabar Kitarović, kojoj je broj fanova porastao s 250.000 na 749.728 samo u vrijeme održavanja Svjetskog prvenstva u nogometu. Tada je prikupila „obožavatelje“ iz Rusije i svekolikog svijeta. Kako kaže web stranica socialbakers.com, ona ima 3,5 puta veću podršku u inozemstvu nego u Domovini. Prema njihovim informacijama, njenih je pratitelja van granice 549.400! U Hrvatskoj ima 200.514 poklonika. Na Facebook stranici Ivana Pernara stoji da ima 273.282 pratitelja, no i u njegovu slučaju više je onih njegovih poklonika van granica Hrvatske. Socialbakers.com upućuje na brojku od 125.596 lokalnih pratitelja. Na visoko treće mjesto probio se Mislav Kolakušić s ukupno, na dan istraživanja, 108.546 pratitelja. U njegovu slučaju više od 92.000 ih je iz Hrvatske, a samo je njih 11 % izvan granice RH. Od onih s „jakom bazom“ ističe se još i Sinčić koji ima iza sebe „vojsku“ od 92.070 fanova, a njih jedna trećina nije iz Hrvatske. Od onih koji imaju i više od 80 posto pratitelja u Domovini ističu se Andrej Plenković i Anka Mrak Taritaš. U pravilu oni koji kontroliraju medije ne pridaju značenje društvenim mrežama i olako ih shvaćaju. Za Kolindu to se ne može reći i jedina je iz struktura vlasti koja se ozbiljno bavi društvenim mrežama. Ogromnu nezainteresiranost i minoran rad na Facebooku iskazuje SDP-ov europarlamentarac Tonino Picula. Za razliku od etabliranih i razvikanih istraživanja popularnosti na uzorcima od jedva nekoliko tisuća ispitanika, katkada i njih svega 547, STARTmetar Demoskop koristi egzaktne podatke društvene mreže i bazu korisnka Facebooka u Hrvatskoj od dva milijuna, a rezultati su provjerljivi. Naše posljednje istraživanje provedeno je na uzorku od 15 postova za svakog ispitanika i to onih u nizu i to u istom promatranom razdoblju. Jednako tako nismo analizirali postove koji su nastali u posljednjih 48 sati. Ovo posljednje i zato što je Ivan Pernar u potpunosti počeo koristi Facebook kao konvencionalni medij. On objave niže jednu za drugom, katkada dnevno i njih više od 20. Zbog hiperprodukcije na mrežama tako je pravilnije pratiti objave koje su imale vremena "odstajati".
Puno pažljiviji, a i rjeđi s objavama su dvoje prvoplasiranih koji pomno biraju trenutak kad će nešto objaviti na Facebooku. Sve to smo pomno analizirali i pretvorili u točne rezultate koji se lako mogu provjeriti. Više od dva milijuna korisnika Facebooka u Hrvatskoj sasvim su solidan uzorak za istraživanje koje je čista suprotnost onim konvencionalnim koja katkada i na uzorku od samo 574, 900, 1500 ili maksimalno 2000 ispitanika bildaju javno mnijenje. Rade to klasičnom metodom anketiranja pozivajući na fiksne telefonske linije, ili se koriste još konzervativnijom i starijom metodom, onom slanjem pismenih upita putem pošte. Upravo zbog svega navedenog Startmetar Demoskop je odličan barometar trenutačnog raspoloženja biračkog tijela, a to što su mu rezultati i dijametralno suprotni od agencijskih istraživanje u velikoj se mjeri zahvaljuje metodologiji, načinu prikupljanja podataka. Zbog svega navedenoga i ovo istraživanje valja shvatiti s velikom dozom opreza, no ono je u svakom slučaju odraz pravog stanja popularnosti naših političara na društvenim mreæama.
Luka Modrić najbolji je naš nogometaš, Two Cellos globalno su popularni, Ella Dvornik najčitanija je blogerica - nesporno, jer njihov rad kao i rad političara najbolje mjere društvene mreže. Oni su i tu odlični
FACEBOOK JE IZVRSTAN ALAT ZA RAZUMIJEVANJE PULSA JAVNOSTI I NE SAMO KAD JE O POLITIČARIMA RIJEČ. Ako si pravi i poznat u profesiji popularan si i na mreži
Najviše fanova/pratitelja među političarima imaju Kolinda Grabar Kitarović i Ivan Pernar, a među glazbenicima 2 Cellos i Severina
više od dva milijuna hrvata koristi facebook i upravo oni određuju popularnost i ne samo političara. poznata istraživanja koriste katkada i uzorak od samo 573 do 2000 ispitanika
Istraživalački projekt CRO START - Demoskop
Kako mjerimo i bodujemo
Istraživalački projekt STARTmetar - Demoskop proveli smo na uzorku od 15 uzastopce odabranih postova ispitanika. Najviše smo bodovali kategoriju "šeranja" postova, potom komentiranja i «lajkanja» na najmanje smo bodova dodjeljivali za ukupan broj pratitelja. Zbrojili smo sva njihova prenošenja, "lajkanja" i komentiranja te ih podijelili s 15. Tako smo dobili prosječne vrijednosti. Najboljeg s najviše dijeljenja nagradili smo s 30 bodova. Onaj tko je imao najviše komentara dobio je u drugoj vrijednosnoj kategoriji 25 maksimalnih bodova, prvoplasirani s najviše "lajkova" mogao je osvojiti najviše 20 poena, a Kolinda Grabar Kitarović je tako za najviše «fanova» nagrađena s maksimalnih 15 bodova. Razmjerno su tako raspoređeni bodovi po svim kategorijama od prvog do 14 .političara te od prvog do desetog «estradnjaka». Bodovali smo ispitanike na vrlo sličan način na koji bodove dobivaju natjecatelji u Formuli 1 i Moto GP-u.
FACEBOOK može svatko i uvijek provjeriti
Česta pogreška je uspoređivanje isključivo broja pratitelja stranice, umjesto broja reakcija koje izazivaju objave. Broj pratitelja možemo usporediti s brojem tiskovina donesenih na kiosk, a reakcije s brojem prodanih i pročitanih primjeraka. Rezultati klasičnih anketa utvrđuju se temeljem anonimnih odgovora nekoliko stotina ispitanika (900 ispitanika predstavlja uzorak od 0,02 % stanovništva), Facebook analiza temelji se na nekoliko stotina tisuća korisnika (100.000 ispitanika predstavlja uzorak od 2,5% stanovništva). Rezultati klasičnih anketa su anonimni i otežano su provjerljivi, dok rezultate ostvarene na Facebooku može svatko u svako doba provjeriti. Iznimno je jednostavno utvrditi predstavljaju li lajkovi, dijeljenja i komentari stvarne osobe ili neautentične profile.
Tko ima najviše fanova i tko ih ima najviše kod kuće
POLITIČARI
Pernar i Kitarović imaju više „prijatelja“ van granice Hrvatske, a u postotku najveći broj lokalnih fanova imaju Kolakušić i Plenković
U HR Kolinda ima 26 % pratitelja, Pernar 46 %, Plenković 81 %, Kolakušić 89 %
1. Kolinda Grabar Kitarović
UKUPNO FANOVA: 750.115
U HRVATSKOJ: 200.514
U INOZEMSTVU: 549.601
POSTOTAK U HR: 26,73
2. IVAN PERNAR
UKUPNO FANOVA: 273.269
U HRVATSKOJ: 125.596
U INOZEMSTVU: 147.673
POSTOTAK U HR: 45,96
3. MISLAV KOLAKUŠIĆ
UKUPNO FANOVA: 107.720
U HRVATSKOJ: 95.776
U INOZEMSTVU: 11.154
POSTOTAK U HR: 88,91
4. IVAN VILIBOR SINČIĆ
UKUPNO FANOVA: 92.211
U HRVATSKOJ: 61.248
U INOZEMSTVU: 30.963
POSTOTAK U HR: 66,42
5. ANDREJ PLENKOVIĆ
UKUPNO FANOVA: 65.210
U HRVATSKOJ: 52.656
U INOZEMSTVU: 12.554
POSTOTAK U HR: 80,75
6. BRANIMIR BUNJAC
UKUPNO FANOVA: 54.948
U HRVATSKOJ: 16.561
U INOZEMSTVU: 38.387
POSTOTAK U HR: 30,1
7. BOŽO PETROV
UKUPNO FANOVA: 47.416
U HRVATSKOJ: 35.168
U INOZEMSTVU: 12.248
POSTOTAK U HR: 74,17
CELEBRETIES
U HR Modrić ima 1,9 % pratitelja, Severina 19,7 %, Rozga 27,4 %, Andrassy 77,6 %
1. LUKA MODRIĆ
UKUPNO FANOVA: 8.096.649
U HRVATSKOJ: 153.626
U INOZEMSTVU: 7.943.023
POSTOTAK U HR: 1,9
2. SEVERINA
UKUPNO FANOVA: 907.485
U HRVATSKOJ: 180.232
U INOZEMSTVU: 727.253
POSTOTAK U HR: 19,7
3. JELENA ROZGA
UKUPNO FANOVA: 697.061
U HRVATSKOJ: 198.152
U INOZEMSTVU: 497.909
POSTOTAK U HR: 28,4
4. LANA JURČEVIĆ
UKUPNO FANOVA: 351.494
U HRVATSKOJ: 173.998
U INOZEMSTVU: 177.496
POSTOTAK U HR: 49,5
5. LIDIJA BAČIĆ LILE
UKUPNO FANOVA: 330.056
U HRVATSKOJ: 161.666
U INOZEMSTVU: 168.390
POSTOTAK U HR: 49
6. ANDREA ANDRASSY
UKUPNO FANOVA: 173.398
U HRVATSKOJ: 134.580
U INOZEMSTVU: 38.818
POSTOTAK U HR: 77,6
Izvor: www.socialbakers.com
FACEBOOK JE IZVRSTAN ALAT ZA RAZUMIJEVANJE PULSA JAVNOSTI I NE SAMO KAD JE O POLITIČARIMA RIJEČ. Ako si pravi i poznat u profesiji popularan si i na mreži. U Hrvatskoj postoji registrirano nešto više od dva milijuna korisnika Facebook i upravo je većina od njih generirala i rezultat ovog istraživanja kojeg vam prilažemo u attach.