Ministarstvo turizma i sporta sredinom veljače pokreće kampanju za oznaku “Safe stay in Croatia” koja domaće i strane turiste informira o tome da se u Hrvatskoj primjenjuju zdravstveni i sigurnosni protokoli, što je u pandemiji izuzetno važno, poručuje resorna ministrica Nikolina Brnjac.
Oznake će, osim turističkih subjekata, moći koristiti i drugi u lancu putovanja, poput aviokompanija, benzinskih postaja, raznih turističkih sadržaja, kulturnih i prirodnih atrakcija itd. Protokoli će biti usklađeni s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ). Uključivat će i naljepnicu s QR kodom koja se može izložiti na vidljivom mjestu u objektu, a vodit će i na posebnu internetsku stranicu koja će također biti lansirana u sklopu te promocije.
Ministarstvo će oznake dodjeljivati besplatno te voditi evidenciju i s udrugama nadzirati njihovu primjenu.
“Uz primjenu tih protokola, važni preduvjeti za ostvarivanje turističkih rezultata su i povoljna epidemiološka situacija, dovoljna razina procijepljenosti i percepcija sigurnosti destinacije. Po tome je Hrvatska prepoznata i prošle godine i na tome nastavljamo raditi i u 2021., u kojoj će zbog pandemije turistički sektor ponovno morati pokazati kreativnost, prilagodljivost, odgovornost i suradnju”, ističe ministrica na upit Hine o uvođenju tih oznaka i drugim pripremama za ovogodišnju turističku godinu.
Napominjući kako je uvođenje tih oznaka važan kotačić i u brendiranju Hrvatske kao sigurne destinacije, ministrica očekuje da će do Uskrsa već dati određeni doprinos promociji, podsjećajući da je izrazito važno i dalje se pridržavati epidemioloških preporuka i mjera.
Oznake su nacionalna nadogradnja prošle godine kreiranih oznaka “Safe Travels” Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (WTTC) za lakše prepoznavanja destinacija i tvrtki koje poštuju globalne standardizirane protokole za zdravlje i higijenu. U to se odmah uključilo i Ministarstvo turizma i sporta te je usuglašavanje sigurnosnih protokola za ugostiteljske objekte, hotele, OPG-ove, kuće za odmor, kupališta, marine, plovila, turističke agencije, rent-a-car, turističke vodiče itd. bio i jedan od prvih zadataka Savjeta za oporavak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. i unapređenje turističke ponude.
Komentirajući aktualnu situaciju oko cjepiva, ministrica Brnjac ocjenjuje da je to odlična vijest za turizam te da će i procijepljenost turističkih djelatnika, za što je u Hrvatskoj zainteresirano njih oko 70 posto, imati važnu ulogu u promociji i za rezultate turizma.
Što se tiče usporene distribucije cjepiva i cijepljenja, novog soja virusa te rastu broja zaraženih u Europi i svijetu, Brnjac je izjavila da ne idu u prilog turističkim kretanjima jer je za povratak putovanja nužno otvaranje granica i savladavanje psihološke barijere straha od putovanja. No ohrabruje što će EU inzistirati na postignutom dogovoru o količini i dinamici isporuke cjepiva, dodala je.
“Nadamo se da će se i u Hrvatskoj, kao i u drugim članicama EU-a, nastaviti dobra početna brzina procjepljivanja. S obzirom na aktualnu situaciju s cjepivom na razini EU-a, stav Hrvatske je da se u razgovorima s farmaceutskim tvrtkama inzistira na dogovorenoj količini i dinamici isporuke cjepiva” istaknula je Brnjac.
Prema njezinim riječima, Hrvatska je i oko toga u stalnom kontaktu s predstavnicima drugih članica EU-a te je trenutačno razvidno da je interes svih država članica EU da se cijepljenje ubrza.
Oko uvođenja mjera za dolaske turista i prelaske granica, ministrica je podsjetila da su se čelnici zemalja EU-a na neformalnom sastanku Europskog vijeća 21. siječnja složili da će se raditi na standardiziranom obliku dokaza o cijepljenju, uz poštivanje propisa EU-a o zaštiti podataka. Ta bi se potvrda za sada trebala koristiti isključivo u medicinske svrhe.
“Za prelazak granice RH trenutno je na snazi odluka prema kojoj se treba predočiti negativan nalaz PCR testa ne stariji od 48 sati ili obaviti PCR testiranje odmah po dolasku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza, odnosno, u slučaju nemogućnosti testiranja, mjera samoizolacije u trajanju od deset dana. Daljnje mjere bit će podložne tijeku epidemiološke situacije u Hrvatskoj ali i na specifičnim emitivnim tržištima”, izjavila je ministrica.
Kao pozitivnu vijest u trenutačnoj situaciji ministrica je istaknula informacije sa stranih tržišta da su ljudi željni putovanja, a još više vijesti da Hrvatsku s mnogih tržišta navode kao poželjnu destinaciju, čemu u prilog ide i blizina mnogim tržištima te dobra prometna povezanost, posebice cestovna.
“Ove godine očekujemo izrazitu “last minute” i potražnju za sigurnim, brzo i lako dostupnim destinacijama te smještajem koji pruža dodatnu sigurnost poput kuća za odmor, na plovilima, u kampovima te boravak na otvorenom u prirodi. Očekivanja ima i od domaćih turista koji mogu biti pokretač turizma, kao i od suradnje sa Europskim udruženjem putničkih agencija i turoperatora-ECTAA, prema kojoj Hrvatska u 2021. ima status odabrane i preporučene destinacije”, napomenula je ministrica.
Izvor: Hina