Srbin osumnjičen za ubojstvo dizajnera Rolls-Roycea, kreatora bolida Jamesa Bonda

Srbin (22) uhićen u Parizu tjedan dana nakon smrtonosnog uboda nožem u Njemačkoj, gdje je usmrtio čuvenog dizajnera Iana Camerona u njegovoj vili, dok je supruga 74 godišnjaka uspjela pobjeći.

Osumnjičeni Srbin bio je sam u stanu u blizini Pariza kada su ga uhitile francuske specijalne snage i nije pružao otpor

Srbin osumnjičen za ubojstvo dizajnera Rolls-Roycea, kreatora bolida Jamesa Bonda THE SUN screen shot, Bavarska policija
19. 7. 2024

Bavarska policija priopćila je da je nakon javne potjere osumnjičenik lociran u stanu na sjeveroistoku Pariza te da su ga u četvrtak uhitile francuske specijalne snage.

Ian Cameron (74) je navodno napadnut prošlog petka navečer u svom domu u Herrschingu, jugozapadno od Münchena. Njegova žena je pobjegla kod susjeda i digla uzbunu.

Policija je kasnije objavila sliku osumnjičenika snimljenu u lokalnom supermarketu prije ubojstva. Rekli su da je muškarac bio na području Herrschinga nekoliko sati.

Nakon što je policija pronašla tijelo dizajnera, pretražili su susjedne vrtove i ceste u blizini istočne obale jezera Ammersee s helikopterom i policijskim psima.

Pretpostavlja se da je osumnjičenik pobjegao pješice, a policija je upozorila građane da mu se sami ne približavaju. Crveni ruksak kasnije je pronađen pored jezera, a drugi predmeti pronađeni su tijekom pretrage šume u blizini kuće žrtve.

Slike vanjske strane žrtvine kuće pokazuju da je presječen kabel koji napaja vanjsku sigurnosnu kameru.

U priopćenju od petka bavarska policija rekla je da je nakon tjedan dana duge potrage osumnjičenik priveden.

Rekli su da je muškarac pobjegao u München, a potom otputovao u Innsbruck u Austriji i preko Züricha u Francusku.

Osumnjičeni Srbin bio je sam u stanu u blizini Pariza kada su ga uhitile francuske specijalne snage i nije pružao otpor, dodali su. U petak bi se trebao pojaviti pred istražnim sucem u Francuskoj.

HOROR: Britanski bivši glavni dizajner u Rolls-Royceu, Ian Cameron (74), pronađen je 'izboden na smrt na vlastitom pragu' u svojoj njemačkoj vili vrijednoj 3 milijuna funti - a policija je pokrenula potragu za njegovim ubojicom nakon što je žrtvina žena 'skočila preko zida kako bi pobjegla napadaču'

Tijekom svoje karijere uglavnom je radio u BMW-u i Rolls-Royceu. Ostati će upamćen i po sjajnim uradcima poput roadstera BMW Z8, kakav je korišten u filmu James Bonda ‘The World is Not Enough‘, Rollce - Royce Phantom, Range Rovera III... Dizajnirao je i Lanciu Monte Carlo tijekom svoje rane karijere u Pininfarini u Torinu.

BMW je izrazio duboki šok i tugu zbog nasilne smrti bivšeg šefa dizajna Rolls-Roycea, je


Cameron (74) pronađen je mrtav 12. srpnja nakon što je izboden u napadu u svom domu u Bavarskoj u Njemačkoj.
Policija je prvotno bila potvrdila da još uvijek traga za Cameronovom suprugom Verenom Kloos, također dizajnericom automobila, koja je uspjela pobjeći susjedima i nazvati hitnu pomoć. Napad se dogodio u njihovoj kući blizu Herrschinga na Ammerseeu. Istražitelji istražuju mogućnost da je napadač pokušao ukrasti Cameroninu kolekciju vrijednih automobila. Njemačke novine objavile su da je presječen kabel za nadzorne kamere.

Cameron se povukao iz Rolls-Roycea 2012., gdje je nadgledao dizajn niza ultraluksuznih automobila, počevši s Phantomom, koji je ponovno oživio marku nakon što ju je 2003. preuzeo BMW. "Duboko smo šokirani i ožalošćeni vijest o našem bivšem dizajneru u Rolls-Royceu, naše su misli s njegovom obitelji i prijateljima u ovom teškom trenutku", sažeo je BMW-ovo priopćenje za Automotive News Europe. Rolls-Royce je zasebno komentirao vijest. "Ian je igrao važnu ulogu u dizajnu Rolls-Roycea otkad je marku kupio BMW Group i preselio u svoj dom u Goodwoodu", rekla je tvrtka Rolls-Royce koja je istaknula Cameronovu ulogu u dizajnu obitelji Phantom manje moderne automobile Ghost koji su ostali vjerni dizajnerskom nasljeđu marke", dodaje se u priopćenju. "Naše su misli s njegovom obitelji i prijateljima."
 

 

Cameron je započeo svoju karijeru u Pininfarini 1975. prije nego što je prešao u Iveco. Pridružio se BMW-u 1992. i ostao u tvrtki do svog umirovljenja 2012. U BMW-u, Cameron je zaslužan za dizajn sportskog automobila Z8 i igra glavnu ulogu u dizajnu treće generacije Range Rovera u vlasništvu BMW-a. Nakon odlaska iz BMW-a osnovao je vlastitu konzultantsku tvrtka za dizajn, Ian Cameron Design Partners.

 

 

 
Nije ni čudo što je Cameronov utjecaj bio istaknut u svakom novom modelu Rollsa koji je lansiran sve dok se nije umirovio 2014., kao i godinama nakon toga.

Cameron je rođen u Velikoj Britaniji, koji je diplomirao na Royal College of Art u Londonu 1975., dizajnirao je Lanciu Monte Carlo tijekom svoje rane karijere u Pininfarini u Torinu.

Velik dio svog dizajnerskog života proveo je u BMW-u, preuzimajući odgovornost za vanjski dizajn serije 3 i Z8 prije nego što ga je vrhunski dizajner BMW-a Chris Bangle odabrao da zaposli dizajnerski tim od 20 članova Phantoma – zadatak koji je započeo nekoliko sati nakon dogovora između automobilskih mogula u srpnju 1998. da će BMW preuzeti vlasništvo nad Rolls-Royceom, a VW preuzeti Bentley.

Ian Cameron bio je idealan čovjek za taj posao. Kao dizajner više puta je dokazao svoju kreativnost i snagu volje, ali je bio i ljubazan vođa koji je izazivao poštovanje.

Bio je uslužan i prijateljski nastrojen prema novinarima, iako je više volio imati posla s ljudima koji su "znali stvari", jer je i sam znao toliko stvari.

Kolege su njegovo umirovljenje smatrali ozbiljnim gubitkom za posao dizajna, ali uvijek je bilo jasno da će pronaći načina da zadrži svoju ruku. Što je i učinio pod vlastitim uvjetima uz predavačke i savjetodavne poslove.

Za stvaranje Phantoma, Cameron je crpio dizajnerske talente ne samo iz BMW-ovih Münchenskih i kalifornijskih studija, već i iz timova Rovera i Land Rovera koji su u to vrijeme bili u BMW-ovim knjigama.

Dobro poznat po hrabrom razmišljanju, ali privrženom autentičnosti koji se zagledao u povijest Rollsa, Cameron je svoj glavni tim pet mjeseci smjestio u bivšu Barclay's banku s pogledom na londonski Hyde Park, vrstu teritorija koju su već naselili Rolls-Roycei.

Tri tima izradila su po dva prijedloga eksterijera. Zatim su odabrana dva finalista za modeliranje u punoj veličini, nakon čega je projekt preseljen u München na dovršetak. 


 


 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.