Šokantno otkriće: čelnici TikToka točno znaju koliko je klipova potrebno da postanete ovisni o ovoj društvenoj mreži!

U procesu hrpe tužbi protiv kineske društvene mreže, svakodnevno kapaju razna otkrića. Jedna takva podigla je posebno veliku prašinu.

Šokantno otkriće: čelnici TikToka točno znaju koliko je klipova potrebno da postanete ovisni o ovoj društvenoj mreži! Tumisu / Pixabay
15. 10. 2024

Novi interni dokumenti otkrivaju da je TikTok namjerno stvorio okruženje u kojem je aktivnost na platformi stavljena ispred sigurnosti korisnika te da im je imidž u javnosti važniji od mentalnog zdravlja mladih. 

TikTok trenutno tuži čak 14 američkih državnih tužitelja, koji tu društvenu mrežu, između ostalog, optužuju za lažno reklamiranje svog obmanjujućeg algoritma, čime ugrožava djecu i mlade. Tužbe se fokusiraju na različite štetne segmente ove društvene mreže, uključujući filtere ljepote, For You stran (FYP) i TikTok Live

U međuvremenu, tužba je otkrila da je TikTok proveo interno istraživanje koje je pokazalo da nakon što prosječni korisnik pogleda 260 isječaka, postaje ovisan o aplikaciji.

Ista je studija također otkrila da se "kompulzivno korištenje aplikacija podudara s nizom negativnih učinaka na mentalno zdravlje, uključujući gubitak analitičkih vještina, formiranje pamćenja, kontekstualno razmišljanje, sposobnost vođenja dubokih razgovora, empatiju i povećanu tjeskobu". Istraživanje također potvrđuje da je algoritam imao "bolje odgovore" kod mlađih korisnika.

Mjere koje nisu upalile

U tužbama se ističe da je platforma implementirala neke sigurnosne mjere, kao što su podsjetnici za vrijeme korištenja i mogućnost postavljanja ograničenja, iako je interno istraživanje pokazalo da to neće imati vidljiv utjecaj na korisnike.

Prema dokumentima, alat za ograničavanje upotrebe smanjio je korištenje TikToka među korisnicima u prosjeku za samo 1,5 minutu.

Naglašeni su i negativni utjecaji na sliku o sebi, budući da bi platforma trebala dati prioritet atraktivnim korisnicima na FYP (For You Page) funkciji. Rukovoditelji TikToka ignorirali su prijedloge da platforma uključi informativne bannere ili pokrene kampanju podizanja svijesti o popularnosti isječaka i filtera ljepote. 

Voditelji su također bili svjesni da su mladi korisnici na platformi često izloženi sadržaju koji promiče suicidalne misli i poremećaje prehrane, jer je takav sadržaj promakao moderatorima i ugradio se u postojeći algoritam. 

U izjavi za javnost, glasnogovornik TikToka rekao je: "Nažalost, ova žalba koristi obmanjujuće citate i zastarjele dokumente izvučene iz konteksta kako bi pogrešno predstavila našu predanost sigurnosti zajednice. Imamo snažne zaštitne mjere koje uključuju proaktivno uklanjanje osumnjičenih maloljetnih korisnika i mi' također sam dobrovoljno uveo sigurnosne značajke kao što su zadana vremenska ograničenja upotrebe, obiteljsko uparivanje i zadana privatnost za maloljetnike mlađe od 16."

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.