Da ti pamet stane! Tek nakon 160.000 km elektro auti postaju čišći od dizelaša i benzinaca!!!
ZABLUDE O EKO PRIHVATLJIVOSTI "ELEKTRIČARA"! Kad bi se elektro auti napajali isključivo s energijom iz obnovljivih izvora energije prag eko isplativosti je nakon 65.000 km, no kad se pune strujom dobivenom iz fosilnih goriva ta se granica utrostučuje!
E-automobili generiraju 24,2 tone CO2, plug in vozila 24,8 tona, dizeli i benzinci 33, odnosno 37 t!
Samo s toliko kilometara električni automobili su čišći od benzinskih i dizelskih Baterijski električni automobili u kompaktnoj klasi ekološki su prihvatljiviji od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem tek nakon 90.000 prijeđenih km.
Napisao: Matjaž Gregorčić
U studiji koju su proveli inženjeri iz Udruge njemačkih inženjera (VDI) i Instituta za tehnologiju Karlsruhe (KIT), zabilježeno je da osobni automobil u Njemačkoj trenutno prijeđe gotovo 13.000 kilometara godišnje. 90.000 kilometara doseže nakon otprilike sedam godina, 200.000 kilometara nakon više od 15.
Uspoređivali su ekološku ravnotežu električnih automobila, plug-in hibrida (benzin/dizel) i automobila na klasični pogon (dizel/benzin). VDI studija procjene životnog ciklusa ispitala je utjecaj na okoliš različitih koncepata pogona za kompaktna vozila kao što su VW ID 3, Ford Focus, Toyota Corolla Hybrid ili VW Golf...
Točna ekološka ravnoteža ovisi o mnogim čimbenicima kao što su lokacija proizvodnje, mješavina energije u proizvodnja vozila i komponenti te pogonski sustav koji se koristi na cesti i potrošena energija. Zbog intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, električni automobili i hibridna vozila počinju s teškim ekološkim naprtnjačom, budući da se proizvodnja baterija sada odvija gotovo isključivo u Aziji. Unatoč ovom ekološkom naprtnjaču, električni automobili i plug-in hibridi imaju najbolje rezultate u dugoročnom razdoblju operacija. S procijenjenom kilometražom od 200.000 kilometara, električna vozila prednjače.
E-automobili generiraju 24,2 tone CO2 tijekom cijelog razmatranog razdoblja – od proizvodnje vozila i vožnje do kraja kilometraže. Na drugom mjestu su plug-in hibridi (kao što je Toyota Corolla Hybrid) s nešto većom emisijom CO2, 24,8 tona. Dizelska i benzinska vozila u kompaktnoj klasi znatno su iza na trećem i četvrtom mjestu, proizvodeći dodatne 33 tone stakleničkih plinova i 37 tona CO2 kada rade na 100 posto fosilno gorivo.
U opsežnoj studiji procjene životnog ciklusa, različita električna energija scenariji potrošnje i zaključak: kada bi se u budućnosti za pogon vozila u Njemačkoj koristila samo električna energija iz obnovljivih izvora energije, električni automobili bi po današnjim standardima 2035. bili klimatski prihvatljiviji od vozila s dizelskim ili benzinskim motorom nakon samo 65.000 prijeđenih kilometara. Ako električni automobil pokreće električna energija dobivena iz fosilnih goriva, vrijednost se pomiče na 160.000 prijeđenih kilometara.
Preberite še: Tesla bo začela polnjenje drago zaračunavati: kar 55 evrov na uro za 'nepotrebno polnjenje'
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno