Statistika koju vodi njemački Savezni ured za motorni promet pokazuje da je broj registracija novih automobila na najvećem europskom tržištu značajno pao u zadnjem mjesecu prošle godine. Do prosinca su prvi put registrirana 241.883 automobila. To je 23 posto ili oko 72.000 automobila manje nego u prosincu 2022.
Rast prodaje e-automobila, emisije CO2 ostaletako?
U godišnjoj svjetskoj bilanci, s ukupno 2,84 milijuna novih automobila, ipak se bilježi rast od 7,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prosječna emisija CO2 svih prodanih automobila porasla je sa 109,6 na 114,9 grama po kilometru (plus 4,9 posto) u usporedbi s prethodnom godinom. Barem u tom pogledu, čini se da popularnost SUV-ova i crossovera više nego nadoknađuje BEV-ovi, koji čine gotovo 19 posto prodaje novih vozila.
Odlično za njemačke marke
Njemački brendovi zabilježili su uglavnom povećan broj u 2023. godini. Dvoznamenkasti rast zabilježili su Audi (+15,7% i 8,7% tržišnog udjela), Mercedes-Benz (+13,7% / 9,8%), Porsche (+12,0% / 1,2%) i BMW (+11,2% / 8,2%) . Tržišni lideri Volkswagen (+7,9% / 18,2%) i Opel (+0,2% / 5,1%) ostvarili su jednoznamenkasti rast registracija, dok je Ford zabilježio pad od 11,2% i imao 4,1% tržišnog udjela.
Udio benzinskih automobila bio je 34,4 posto veći nego godinu prije (32,6 posto, a udio dizelskih modela također je malo porastao, ali ne toliko kao cijelo tržište, udio registracija pao je sa 17,8 na 17,1 posto. 6,2 posto svih novi automobili bili su plug-in hibridi, što je upola (-51,5%) manje nego 2022., posljednje godine državnog sufinanciranja ili subvencija. Gotovo svaka šesta nova registracija (18,4 posto) bila je isključivo električni automobil (+11,4 posto).
Preberite še: Američki start-up bi uzrokuje revoluciju u svjetu električnih vozila, provjerite zašto
BONUS VIDEO: Avto magazinove avtomobilske ‘nagrade’ 2023!