MINI I JEEP najmanje gube na cijeni, LEXUS i SEAT najviše! S kojim brendom najviše gubite? Istraživanje su dokazala sljedeće:
Kad novi auto izvadite iz salona, on odmah gubi lijepi dio maloprodajne cijene. Dok vrijednost vozila nastavlja opadati tijekom vremena, neke marke gube vrijednost više od drugih.
Napisao: Matjaž Gregorič
Automobilski stručnjaci iz carVerticala proveli su istraživanje i analizirali više od 72 milijuna podataka između 2019. i 2022. u Europi, SAD-u i Australiji kako bi utvrdili koje marke automobila gube najveću vrijednost s protokom vremena, koji su rabljeni zapravo najbolja, a koji najlošija investicija.
Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) i MINI (-85,5%) su marke koje najmanje gube na vrijednosti, jer se najveći iznos njihove vrijednosti zadržava kada se najniža tržišna vrijednost automobila odbije od njegove početne cijene .
Primjerice, Porsche tijekom godina gubi samo 64,4% vrijednosti, dok Lexus gubi 89,9% vrijednosti.
“Dok Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi su modeli dovoljno praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najpoznatijih automobila u povijesti automobila, koji ima široku bazu obožavatelja. Stoga ne čudi što potražnja za njim premašuje ponudu. Porsche automobili su pouzdani, izdržljivi i imaju prepoznatljiv izgled koji privlači kupce”, objašnjava Matas Buzelis iz carVertical. Nekoliko drugih marki, poput Hyundaija i Toyote, spadaju među automobile s visokom zaostalom vrijednošću. Ovi automobili su pristupačniji i obično imaju niže troškove održavanja, što ih čini popularnijim među kupcima rabljenih automobila.
Kupci rabljenih ne cijene tehnologiju, samo četvorne centimetre pleha
Dok neke od prestižnijih marki, kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus, obično gube manje na vrijednosti, to nije uvijek slučaj. Kao što je vidljivo iz grafikona, Chrysler, Audi i Seat su među markama automobila s najvećim padom vrijednosti iz godine u godinu. Zapravo, oko polovice marki koje su na lošem kraju ove ljestvice amortizacije automobila su u prestižnoj sferi. Za usporedbu, Toyotini automobili dosegnu najnižu razinu s 19 godina, dok BMW tu razinu dostiže s 21 godinom. Ipak, Toyotini modeli gube oko 88,7% svoje vrijednosti, dok vrijednost BMW-a pada za -93,8%. Ako si možete priuštiti novo vozilo BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite imati luksuz i novost koje možete dobiti za tu cijenu. kupac koji traži rabljeni automobil, međutim, preferira cijenu i troškove održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je rabljena Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kaže Buzelis. Vlasnici Audija (-96,2%), Seata (-95,8%) i Škode (-95%) također ne bi trebali očekivati dobru ponudu pri prodaji svojih starih vozila.
Najniža vrijednost u različnim fazama
Prema istraživanju koje je proveo carVertical, prosječna starost vozila s minimalnom vrijednošću je 20-23 godine. Međutim, različite marke automobila dosežu najnižu vrijednost u različitim fazama. Najmanje koštaju automobili Porsche i MINI koji navrše 15 godina. Kada dosegnu ovu dobnu granicu, njihova vrijednost ponovno počinje rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti vrijedna investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia nalaze se na suprotnoj strani spektra – dno dosežu u dobi od 30 godina. Vrijednost modela automobila koji se smatra rijetkim može s vremenom značajno porasti. U 1990-ima BMW je proizveo samo 891 primjerak M5 E34 Touring. Od toga je 20 imalo poseban naziv - Elekta - i proizvedeno je za talijansko tržište. Ovi modeli, pokretani 3,8-litrenim motorom, bili su opremljeni posebnim interijerima i bojom. Pronaći ovaj model danas je kao pronaći iglu u plastu sijena. Ljubitelji automobila trebali bi biti spremni odbiti najmanje 100.000 eura kako bi ovaj hobi parkirali u svojoj garaži. .