Novi Twingo je pravi Bingo! Ovo je unutrašnost novog Twinga koji će se proizvoditi na samo 30 km od hrvatske granice

VIDEO + FOTO x30 - Novi Renault Twingo: njegova unutrašnjost službeno otkrivena na sajmu automobila u Bruxellesu. Renault se snažno okrenuo prvoj generaciji legendarnog mališana.

Twingo na tržištu stiže 2026. po cijeni od 20.000 eura. Razvojem vozila bavi se kineska tvrtka Launch Design, baterije stižu iz Mađarske, a proizvodit će se u Sloveniji!

Novi Twingo je pravi Bingo! Ovo je unutrašnost novog Twinga koji će se proizvoditi na samo 30 km od hrvatske granice Renault
10. 1. 2025

Napisao: Gregor Žvab

Renault je na sajmu automobila u Bruxellesu otkrio prototip interijera nove generacije Renault Twinga, koji bi se na tržištu trebao pojaviti 2026. godine. Kabina nudi uvid u dizajn i tehnološki smjer novog modela, koji će biti cjenovno pristupačan. , s očekivanom početnom cijenom ispod 20.000 eura. Renault je s ponosom otkrio u potpunosti unutrašnjost prototipa Twingo E-Tech. U želji da spoje praktičnost i ekonomičnost, dizajneri su smislili nekoliko trikova koji podsjećaju na duh modela iz 1993. godine. Vanjski izgled također se mijenja kako bi bio bliži proizvodnom gradskom automobilu lansiranom u proljeće 2026. godine po cijeni manjoj od 20.000 eura.

Renault Twingo IV sve je bliže serijskoj proizvodnji. Na sajmu automobila u Bruxellesu 2025. Renault je došao s novom verzijom prototipa Twingo E-Tech ili koncepta Legend. Na vanjskom dizajnu vozila napravljene su neke izmjene. Iznad svega, proizvođač po prvi put otkriva unutrašnjost. Zanimljivo, novi Twingo proizvoditi će se u našem susjedstvu, u Novom mestu.

Digitalizacija s retro naglaskom

Prototip interijera otkriva kombinaciju modernih elemenata i retro inspiracije. Armaturnu ploču obilježavaju dva digitalna zaslona – središnji zaslon infotainmenta od 10,1 inča i digitalni zaslon s instrumentima od 7 inča. Oba zaslona imaju prepoznatljivu Renaultovu grafiku sličnu onoj koja se nalazi u drugim električnim modelima kao što je nadolazeći Renault 5. 

Klasični okretni gumbi za upravljanje klima uređajem nalaze se ispod ekrana, što doprinosi jednostavnosti korištenja. Ručica mjenjača postavljena na stup upravljača također slijedi dizajn iz Renaulta 5. Prekidač sigurnosnih pokazivača podsjeća na originalni Twingo i unosi retro štih u moderan dizajn.

Unutrašnjost neodoljivo podsjeća na onu Mini Coopera (upravljačka ploča, zvučnici, ručke itd.). Ovdje je upravljačka ploča, obojena u boju karoserije osim okrenuta prema vozaču, koja preuzima ovaj oblik. To također vrijedi za ventilacijske otvore, unutarnji retrovizor, upravljačku konzolu ventilacije, unutarnje obloge vrata i njihove pretince. Okrenuta prema suvozaču, vodoravna površina omogućuje vam postavljanje malog predmeta. Lebdeći izgled armaturne ploče naglašava osjećaj prostora. Okrugla tipka za svjetla opasnosti po svom dizajnu podsjeća na onu iz prvog Twinga iako nije visoko postavljena kao ona na koju asocira.

 
Fleksibilnost i praktičnost u prvom planu

Novi Twingo nudi visok stupanj fleksibilnosti. Klizna i sklopiva stražnja sjedala djeljiva su u omjeru 50:50 i daju potpuno ravno dno prtljažnika. Ispod armaturne ploče ima mjesta za torbe i ostalu prtljagu, dok se duž cijele kabine proteže polica za pohranjivanje stvari poput telefona, novčanika i naočala.  

Dodatna genijalna rješenja uključuju magnetske ploče na stražnjoj strani naslona za glavu prednjih sjedala koje omogućuju pričvršćivanje telefona ili tableta, kao i elastične trake za pohranu karata ili boca.

Renault Twingo IV: koja oprema?

Prototip je opremljen 7-inčnom digitalnom nadzornom pločom blago udubljenom u armaturnu ploču i 10,1-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir smještenim ispred nje u sredini. Zaslon nije reprezentativan za gotov proizvod, ali na izborniku možemo primijetiti izbor između nekoliko (voznih?) modova, poluautonomnog sustava parkiranja ili čak 360° kamera. Klima uređajem se upravlja preko namjenskih komandi (gumbi i kotačići). To je jedna zona. Ne vide se tipke specifične za audio sustav. Upravljač je preuzet iz R5, kao i prekidač mjenjača e-pop. Na središnjoj konzoli nalazi se utor za pametni telefon.

U usporedbi s konceptom predstavljenim prošle godine u Parizu, vanjski izgled prototipa također je doživio neke promjene. Među novim značajkama su manji okviri stražnjih lukova kotača, 3D ispisani crni umetci u branicima i tradicionalnije ručke na vratima, bez osvijetljenih elemenata iz koncepta. Dodatna stakla u retrovizorima poboljšavaju vidljivost, a stražnja svjetla sada su opremljena dodatnim LED elementima.

Iako je nova generacija Renault Twinga već uvelike adaptirana za serijsku proizvodnju, koja će se odvijati u Revozu u Novom mestu. U Renaultu predviđaju da će prije konačne prezentacije modela iduće godine možda napraviti još nekoliko korekcija. Proizvodna verzija bi mogla biti predstavljena ove godine, ovisno o početku proizvodnje.

Cijena i ispod 20.000 eura

Renault mora napraviti ustupke, jer za ovu cijenu je iznimno teško napraviti električni auto.

 Tako je gradski automobil opremljen kompasom i neklizećim stražnjim staklima poput onih u Citroënu C1, Peugeotu 108 i Toyoti Aygo. Prototip je opremljen panoramskim krovom. Prema našim informacijama, ostat će u fazi koncepta, jer ni R5 još nema dozvolu za serijsku proizvodnju. Isto vrijedi i za platneni krovni otvor.

U ovoj verziji izložbenog automobila, Twingo E-Tech ima neke zabavne detalje kao što su duhoviti natpisi na ručkama vrata (smješteni na kraju bočnih naslona za ruke) i sjedalima ili nagibnim kotačima prednjih sjedala u obliku kotača skateboarda.

Profinjen vanjski dizajn

U usporedbi s konceptom iz 2023., novi Renault Twingo E-Tech prototip sada ima četvrtaste graničnike branika, otvor za dovod zraka na dnu prednjeg branika, prednje četvrtaste prozore, sužene stražnje bokobrane i stražnja svjetla redizajnirana tako da odražavaju indikator opterećenja na hauba koja sama asocira na usisnik zraka prvog Twinga. Osvijetljeni obrisi ručki prednjih vrata su nestali.

Tehničke karakteristike električnog Renault Twinga

Dizajniran u suradnji s kineskim tehničkim partnerima, Renault Twingo IV bit će na AmpR Small platformu (ex-CMF-B EV) R4 i R5, u skraćenoj verziji. Dizajn potpisuje Renault style centar, a razvojem vozila bavi se kineska tvrtka Launch Design. Prema našim informacijama, automobil će pokretati novi motor od 82 KS koji isporučuje Shanghai e-Drive.

Baterije iz Mađarske, proizvodnja u Sloveniji

LFP baterije proizvodit će CATL u Mađarskoj. Na službenim fotografijama, nadzorna ploča prototipa pokazuje preostali domet od 204 km uz 76% napunjenosti. Ove brojke ne treba shvatiti zdravo za gotovo, ali one nastoje potvrditi naše informacije prema kojima će stvarna mješovita autonomija biti između 250 i 300 km zahvaljujući kapacitetu od oko 30 kWh.

Renault Twingo E-Tech proizvodit će se u Novom mestu u Sloveniji, a stići će u proljeće 2026. Očekuje se da će njegova osnovna cijena biti u rasponu od 19.900 do 23.900 eura. I Nissan će najvjerojatnije imati pandan Twinga. O tome još razmišljaju u Alijansi.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.