"Mali div" polako otkriva novi imidž! Stiže Renault 4 i već obara s nogu

20 x FOTO!!! Totalno razotkrivanje vrlo skoro! Kultni Renault 4, koji smo i mi Hrvati prihvatili kao svog, također zbog proizvodnje u Novom mestu, dobiva modernu verziju koja će biti predstavljena na Pariškom salonu automobila 14. svibnja.

Bit će poprilično dugačak - 4,14 m i bit će sav na struju!!!

"Mali div" polako otkriva novi imidž! Stiže Renault 4 i već obara s nogu Renault
2. 10. 2024

Napisao: Gregor Žvab

Renault očito vraća svoja dobra stara vremena. Nakon što je na ceste uspješno dovela modernu (i električnu) reinkarnaciju “Petice”, došlo je vrijeme i za “Četvorku”.

Naravno, i novi R 4 će biti na potpuno električni pogon, a Renault će koristiti i AmpR Small platformu na kojoj je dizajniran model R 5. No, za razliku od čisto limuzine ili 'hatchback' osobnosti, novi R 4 će imati više off-road dizajn.

To će ih približiti originalu u smislu korisnosti, udobnosti, prostranosti i izdržljivosti, budući da je i originalni R 4 imao kutijasti dizajn sličan današnjim SUV modelima, s dugim međuosovinskim razmakom i neovisnim ovjesom.

Totalno razotkrivanje vrlo skoro

Tehnički detalji bit će poznati na sajmu u Parizu koji svoja vrata otvara 14. listopada, no neke su stvari već sada jasne. Prednja maska ​​će se zajedno s prednjim svjetlima sastojati od jednog komada plastike, a njezin obrub, kao i Renaultov logo, bit će osvijetljeni. Automobil će imati i opciju pomičnog platnenog krova, a u dužinu će mjeriti 4,14 metara.

Ako je suditi po već otkrivenom R 5, tada će biti dostupne dvije baterije - s 52 i 40 kWh, kod motora će najslabija (70 kW) vjerojatno izostati za veći R 4, a preostala dva, sa 90 i 110 kW. No, sasvim je moguće da će dvomotorna izvedba, koja će predstavljati vrh ponude (u osnovi, i ovaj će se model voziti na prednjem paru kotača), biti nešto snažnija.

U nekim zemljama (Francuska, Njemačka, Italija, Španjolska, Belgija, Nizozemska i Velika Britanija) Renault će nuditi i uslugu "R4 R Pass", koja potencijalnim kupcima omogućuje da osiguraju jedan od prvih automobila za 150 eura i mogu uzeti ih čak 15 dana prije službenog lansiranja. Usluga je počela raditi danas.

Original

Prvi R4, koji se na tržište pojavio davne 1961. godine i proizvodio se do 1994. godine, smatra se najmasovnijim hatchback modelom i imao je puno nježnih nadimaka diljem svijeta. Kod nas, primjerice, "Četvorke" (od francuskog naziva za 4 - quatre), ali se proizvodila i u Novom Mestu (od 1973. do 1992.).

Renault 4 – avangardan mali kombi velikih mogućnosti, s prednjim pogonom, uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav, do 1994. napravljeno ih je 8.135.424 te je do danas je najprodavaniji francuski automobil, legenda…

Renault 4 su zvali Četvorka i Mali div, a za mnoge je velik poput planine i prijevozno sredstvo koje im je promijenilo život na bolje. Riječ je o kultnom modelu europske niže klase, jednom od najzanimljivijih automobila na ovim prostorima (tu su, naravno, i Fićo, Stojadin, Yugo, Lada…).

Predstavljen je prije pola stoljeća, početkom 1961., a na našim ih cestama još ima na stotine, od kojih su mnogi u vrlo dobrom stanju. Bio je to francuski odgovor na kultni njemački automobil Volkswagen Buba, talijanski Fiat 600 i engleski Mini.

Zapravo, Renault 4 je od svih pokupio po nešto i dok su na Kontinentu u klasi visokoserijskih vozila gotovo svi vjerovali u koncepciju ‘sve straga’, Francuzi su primijenili svoju verziju modela s prednjim pogonom. Zapravo, upotrijebili su koncepciju koju je straga koristio prethodni model Renault 4CV (od 1947. do 1961. prodan je u 1,1 milijun primjeraka) te Renault Dauphine (proizvodio se od 1956. do 1967.).

Renault 4 bio je dostupan i našim proleterima: bio je funkcionalan, izdržljiv i štedljiv te je vjerno služio, a nije se dao poderati.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.