Po prvi put ove godine prvak se vratio na vrh. Rovanpera i Haltunen (Toyota) pobijedili su s doista nevjerojatnom prednošću od gotovo minute
Portugalski reli smatra se šljunčanim klasikom u WRC prvenstvu i zato je pobjeda tim zvučnija i poželjnija. Kale Rovanpera i Jonne Haltunen ponovno su zablistali nakon dugo vremena – a nakon pobjede su i poveli u golu. Drama opet u nižoj kategoriji, pa je upravo zato sve popularnija
Rovanpera i Haltunen (Toyota) pobijedili su s doista nevjerojatnom prednošću od gotovo minute, no u petak je sve krenulo mnogo kaotičnije i čak pet posada izmjenjivalo se u vodstvu do večeri kada je finski svjetski prvak konačno preuzeo vodstvo. A kada je Toyotin dvojac u subotu odlučno napao (i prvi ogled dobio s gotovo 13 sekundi prednosti pred prvim progoniteljem), brzo je postalo jasno da im pobjedu iz ruku mogu uzeti samo vlastite pogreške ili tehnika.
Brojna odustajanja i česti kvarovi
Prvo mjesto zamalo je oduzeto greškama i pehom natjecatelja - Tanak (M-Sport Ford), koji je u petak ujutro bio vodeći, skinuo je gumu i pao na peto mjesto. Dodatno ga je demotivirao hibridni sustav koji je zakazao u subotu ujutro. Evans, koji je vodio nakon četiri relija (i pobjede u Hrvatskoj), htio je ići prvi i odigrao ulogu 'čistača' ceste, a onda se u želji za boljim ubrzanjem zabio Yarisom Rally1 duboko pod cestu . Sordo (Hyundai) se dobro odupirao, ali je subotnji ritam finske posade s pet pobjeda na ispitu ipak bio previše. Neuville i Wydaeghe (Hyundai) nadali su se višem sa solidnim trećim mjestom, ali kvar turbopunjača u nedjelju je značio da su se morali zadovoljiti četvrtim, unatoč tome što je Hyundai osvojio treće mjesto, Esapekka Lappi sa suvozačem Janneom Fermom.
Prvak konačno vodi, Tanak drugi
S obzirom na peh, Tanak ju je maksimalno iskoristio i ostao na četvrtom mjestu, au posebnom ogledu s drugim mjestom dobio je dodatna četiri boda i tako se plasirao na drugo mjesto u ukupnom poretku - ali 17 bodova zaostatka za finskim dvojcem koji je sada u zapovjednom vodstvu. Unatoč samo jednoj pobjedi u pet relija. Seb Ogier, koji je vozio samo tri relija, i dalje je na trećem mjestu (zahvaljujući dvije pobjede), ali to bi se moglo promijeniti već u lipnju kada će prvak serije sudjelovati na reliju Sardinija.
Solberga pirueta stajala pobjede
U nižoj kategoriji, odnosno u WRC2, očekivala se teška borba za prva mjesta, ponajviše jer su se najboljima pridružili prošlogodišnji prvak Andreas Mikkelsen (po prvi put ove godine) i Kris Meeke. Ali sudbina je htjela da iskusni vozači nekoliko tvorničkih timova u klasi WRC i RAlly1 nisu uspjeli doći do vrha. Meeke je već u petak imao stražnji amortizer, a Mikkelsenu je pukla guma. Tako je mladi Oliver Solberg preuzeo vodstvo sa suvozačem Elliottom Edmundsonom, jedini ozbiljniji rival bio mu je bivši vozač polutvorničke ekipe M-Sport Gus Greesmith (sa suvozačem Jonasom Anderssonom) Kad se činilo da će Britanac startati u nedjelju s dobrih pola minute zaostatka - startao je s gotovo pola minute prednosti! Solbergu je uprava dodijelila kaznu od jedne minute za demonstracijsko okretanje prije cilja specijalne brzinske vožnje. Švedsko-britanski dvojac žestoko je napadao, a kada je Greensmith nakon skoka oštetio upravljački mehanizam, sve je ukazivalo na to da bi ipak mogao nadoknaditi izgubljeno. Nije. Boreu nedostaju 1,2 sekunde i Greensmith napušta Portugal s pobjedom. I zbog mnogih odustajanja, sa ukupno šestim mjestom...Rezultati, ukupno:
1.
|
Toyota GR Yaris Rally1
Toyota Gazoo Racing WRT |
3:35:11.7
|
||
2.
|
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT |
3:36:06.4
|
+54.7
+54.7
|
|
3.
|
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT |
3:36:32.0
|
+1:20.3
+25.6
|
|
4.
|
Ford Puma Rally1
M-Sport Ford WRT |
3:37:15.8
|
+2:04.1
+43.8
|
|
5.
|
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai Shell Mobis WRT |
3:43:34.2
|
+8:22.5
+6:18.4
|
|
6.
|
Škoda Fabia RS Rally2
Toksport WRT 3 |
3:44:55.1
|
+9:43.4
+1:20.9
|
Preberite š