Promet je gori od pandemije, u svijetu više ljudi umre i nastrada na cesti, koja je smrtonosnija i od najubojitije bolesti malarije

Svi pričaju o pandemiji, a promet vam je gori od toga, ubija više ljudi nego primjerice malarija, rekao je u "U mreži Prvog HRT" Igor Stažić, glavni urednik urednik Starta te www.startnews.hr portala. 

Više https://bit.ly/3gL5P3e

Promet je gori od pandemije, u svijetu više ljudi umre i nastrada na cesti, koja je smrtonosnija i od najubojitije bolesti malarije HRT screenshoot
26. 5. 2021

Igor Stažić već godinama prati događaje na hrvatskim prometnicama poglavito one koji pune stupce crne kronike.

- Stanovnik sam Dubrave dugi niz godina, sam sam nastradao na toj prometnici kada sam imao 9 godina, kada sam prelazio preko pješačkih prijelaza. Ta je prometnica iznimno opasna, ako ste gledali snimke, mogli ste vidjeti da na našim ulicama vlada kaos. Ovo što je gospodin Mataija kazao da je gospodin jurio brzinom većom od 100 km/h, da je cijela Avenija Dubrava s horizontalnom i vertikalnom signalizacijom loše uređena, da su automobili parkirani gdje ne bi trebali biti, to vam samo ukazuje na jedan nered u kojem mi generalno živimo. Iako situacija u prometu zadnjih desetak godina je povoljnija nego je bila 1995. ili početkom 1990. ili 1979. Te je godine poginulo 1790 ljudi, sada se brojka kreće oko 300 ili 250. Promet je preozbiljna tematika oko koje se naše društvo premalo bavi. Svi pričaju o pandemiji, a promet vam je gori od toga, ubija više ljudi nego primjerice malarija koja je smrtonosnija bolest.

Dodaje da je prevencija i ulaganje u edukaciju iznimno malo u Hrvatskoj, slabo se vodi računa o tome.

Iako je nesreću u Dubravi izazvao čovjek koji je 1954. godište, često se apostrofiraju mladi vozači koji često ginu na prometnicama.

- Kao i svugdje u svijetu postoji problem mladih vozača. Ipak, moram reći da je i po tom pitanju puno napravljeno, ranijih godina su mladi vozači izazivali puno više nesreća, s puno teških posljedica. Oni su prošle godine izazvali 13% nesreća, gdje je stradalo ukupno 17% smrtno stradalih. Autoškole mogu biti najbolje na svijetu, ali one vam neće dati iskustvo. Da bi netko postao dobar vozač, mora prijeći određeni broj kilometara i steći iskustvo u određenim situacijama. Kada mladi polože, tu nastaju problemi. Posebno su problemi kada se vozi društvo, pa se vozač želi malo pokazati. Apelirao bih na roditelje da ipak nije dovoljno kada netko položi da mu daju ključ i kažu - evo ti sada idi. Nije loše i iskontrolirati kada se netko vrati iz izlaska, da se pogleda u kakvom je stanju on došao, ističe Mataija.

Igor Stažić dodaje da su za običnog kazne velike, a za one koji imaju novac, da kazne nisu velike.

- Zato vam se događa da objesni vozači koji dolaze iz elitističkig krugova, si zapravo dozvoljavaju i veće vragolije na cestama. Nemate socijalnu dimenziju u Hrvatskoj, kao primjerice drugdje. Imate primjer švicarskog bogataša Botterija koji je prije nekoliko godina vozio naseljem 23 kilometra iznad dopuštene brzine i za to je bio kažnjen s 223 tisuće eura, time je srušio je rekord predsjednika Nokije u Finskoj.

Istaknut je i zapanjujući podatak o broju poginulih u prometnim nesrećama u odnosu na Domovinski rat.

- U zadnjih 30 godina imali smo 17,18 tisuća poginulih na cestama, a u Domovinskom je ratu poginulo 12 tisuća ljudi, dodaje.

Josip Mataija odgovorio je i na pitanje kakvu novčanu kaznu može dobiti nesavjesni vozač iz Dubrave.

- To je kazneno djelo, do tri godine zatvora. Vidjet ćemo se što će ili neće morati platiti, ali ide se na kaznenu prijavu. Također, za vožnju 50 km/h iznad ograničenja, predviđena je novčana kazna od 10 do 20 tisuća kuna, a ako to ponavlja onda drugi puta 6 mjeseci oduzimanje vozačke dozvole.

Vozače se stavlja u prvi plan, ali kod prometnih nezgoda, odgovornost je podijeljena.

- Ne govoriti o lošim cestama, lošoj signalizaciji, da nam je vozni park star 13 godina. Porezna i carinska politika nam je takva da stimulira uvoz automobila i starijih od 15 godina. To je apsolutna katastrofa koja utječe i na sigurnost u prometu. Mi praktično postajemo smetlište Europe, dodaje Stažić.

Igor Stažić o prometu koji je smrtonosniji od pandemije, pa lak i od najteže bolesti malarije - hrt na mreži prvog

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.