Registracije novih automobila u studenom pale su 2 posto na godišnjoj razini na ukupno 1,06 milijuna vozila, prema podacima ACEA-e. Francuska i Italija bilježe najveći pad, dok je Španjolska jedino veće tržište u regiji koje bilježi rast prodaje.
Pritisci potražnje i utjecaj na električna vozila
Proizvođači automobila u Europi suočavaju se sa smanjenom kupovnom moći potrošača opterećenih višim životnim troškovima. Ukidanje subvencija za električna vozila u nekim zemljama dodatno je utjecalo na potražnju za vozilima s niskim emisijama, koja su obično skuplja od vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Najveći europski proizvođači, poput Volkswagena i Stellantisa, pojačavaju mjere rezanja troškova dok pokušavaju umiriti sindikate. Kriza je također pogodila dobavljače i startupe, poput švedskog proizvođača baterija Northvolta, koji je u studenom podnio zahtjev za zaštitu vjerovnika.
Prodaja potpuno električnih vozila u Europi porasla je 0,9 posto u studenom u odnosu na godinu ranije, potaknuta povećanom potražnjom u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje su popusti potaknuli prodaju. Ipak, ukupne prodajne brojke od siječnja do studenog nešto su niže u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Registracije plug-in hibrida pale su za 8,6 posto.
Dok europski kupci još uvijek oklijevaju oko kupnje električnih vozila, interes za plug-in hibride raste. Prodaja ovih modela, koji kombiniraju motor s unutarnjim izgaranjem i manje baterije, u studenom je porasla za 16 posto.
Širi utjecaj industrijske krize
Pad prodaje ima dalekosežne posljedice. Volkswagen predlaže otpuštanja i zatvaranje tvornica što bi bilo bez presedana u povijesti kompanije, jer Stellantis pokušava popraviti štetu nakon katastrofalne godine koja je završila odlaskom bivšeg izvršnog direktora Carlosa Tavaresa.
Proizvođači se suočavaju s dodatnim izazovima, budući da im iduće godine prijete milijarde kazni ako ne ispune stroža europska pravila o emisijama iz voznog parka.