Procurile paparazzo fotografije posve novog Nissan Qashqaija, kralja urbanih SUV crossovera
Izgleda poput Jukea i sljedeće generacije X-Traila - koji je već promovirana u Sjedinjenim Američkim Državama, u obliku najnovijeg Roguea. Očekuje se velika revizija dizajna iznutra i izvana. Novi Nissan Qashqai za 2021. potvrđen je i s hibridnim sustavom e-Power. Uz tvorničke tizere dijelova novog modela u javnost su dospijele i špijunske fotke.
Sljedeća generacija Nissan Qashqaija otkrivena je u službenim špijunskim snimkama, dok je dizel odbačen zbog hibridne snage. ispod poklopca motora stvari se stvarno mijenjaju za novi automobil. Diesel je potpuno isključen, s manjim brojem motora. Tu je 1.3-litreni benzinski motor koji je dostupan u dvije snage i s 12-voltnom blagom hibridnom asistencijom te novim hibridnim modelom.
Potvrđeno je dolazak sljedeće generacije Nissana Qashqai. Bestseler među crossoverima stiže dogodine, a po prvi put opremljen hibridnom snagom.
Malo je automobila imalo takav utjecaj na proizvođača kao što je to imao Qashqai imao za Nissan. Od lansiranja 2007. godine prodano ih je u preko tri milijuna u cijeloj Europi. Čak je i sada, ostarjeli model druge generacije privlači pažnju. Prodano ih je u ovoj godini 235.000 prodanih diljem kontinenta.
To je također izuzetno važan automobil za britansku automobilsku industriju. Qashqai se izrađuje u Nissanovom pogonu u Sunderlandu i to od predstavljanja modela. Najproizvodljiviji je to automobil u Britaniji, svojevrsni "auto nazionale". U Velikoj Britaniji se ne izrađuje nijedan drugi model u većem broju. I ovaj će se automobil treće generacije graditi u Sunderlandu, kao dio investicije u tvornicu vrijednu 400 milijuna funti. I sve to u vrijeme završne faze Brexita.
Ali to nije samo jedini kut iz Velike Britanije - novi Qashqai dizajnirao je Nissan Design Europe sa sjedištem u Londonu, dok se razvoj odvija u Nisanovom tehničkom centru za Europu u Bedfordshireu.
Novi Nissan Qashqai: dizajn i stil
Prve službene slike prikazuju prototip u završnoj fazi razvoja i nagovještavaju konačni dizajn uoči velikog prvijenca sljedeće godine. Poput Jukea i sljedeće generacije X-Traila - koji su već objavljeni u Sjedinjenim Državama u obliku najnovijeg Roguea - očekuje se velika revizija dizajna iznutra i izvana.
Inspiracija će vjerojatno biti preuzeta iz kombinacije sportskijeg izgleda novog Jukea i iz IMQ koncepta otkrivenog na autosalonu u Ženevi 2019. godine. Dakle, očekujemo prednji kraj definiran novom robnom maskom marke V u obliku slova V uz vodoravne farove u obliku slova V.
Nissan tvrdi da novi automobil ima vrlo sličan otisak kao model Mk2. Važno je da je međuosovinski razmak produžen za 20 mm za dodatno mjesto na stražnjim nogama, dok je i Qashqai sada malo viši. Prtljažnik od 45 litara znači da je praktičniji nego prije.
Novi Nissan Qashqai: pogonski sklopovi i hibridna tehnologija
Novi Qashqai prelazi na najnoviju verziju CMF-C platforme saveza Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, koja je ažurirana verzija trenutnih temelja automobila. Koristi čelik ultra visoke čvrstoće nego prije, lakši je, bolje apsorbira udare i 41 posto je tvrđi nego prije - promjene koje Nissan kaže da će se vozači osjećati za volanom, jer uz poboljšanja udobnosti i sigurnosti, inženjeri ciljaju Qashqai koji će se bolje voziti nego prije.
Ovjes je unaprijeđen reprofiliranim MacPhersonovim podupiračima sprijeda i straga. Na verzijama Qashqaija s pogonom na sve kotače koji se voze na kotačima od 20 inča, stražnji ovjes s više karika bit će standardni umjesto torzijske grede. Nissan je također radio na Qashqaijevom upravljačkom sustavu, tvrdeći da su poboljšani odziv i bolji je osjećaj na cesti.
Poboljšani sustav za pomoć u vožnji ProPILOT
Novi Qashqai bit će opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu.
ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.
Upravljač i kamera neprestano ispravljaju putanju vozila kako bi ono ostalo u središtu traka te održalo zadanu brzinu i sigurnosni razmak od vozila ispred.
Poboljšani sustav posve novog Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.
Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste.
Nadalje, ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.
Ostala poboljšanja uključuju „bočnu zaštitu” koja je posebno korisna u gradovima jer vozača upozorava na prisutnost prepreke s bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Novi Qashqai pomaže i spriječiti sudar prilikom vožnje unatrag zahvaljujući poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekt u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.
ProPILOT s navigacijom Navi-link bit će dostupan od srednje razine opreme N-Connecta kako bi većina vozača modela Qashqai mogla uživati u toj jedinstvenoj naprednoj tehnologiji koja utjelovljuje Nissanovo obećanje „inovacije koja uzbuđuje”.
„Sustav ProPILOT jedan je od naših najcjenjenijih sustava u aktualnom Qashqaiju. Kupcima se sviđa način na koji pojednostavnjuje vožnju čineći je uglađenom, preciznom i sigurnom, osobito u velikim prometnim zastojima, noću ili u uvjetima lošeg vremena. Sretni smo što ćemo novim značajkama sustava ProPILOT s navigacijom Navi-link dodatno povećati udobnost i sigurnost u novom Qashqaiju” izjavio je Marco Fioravanti, potpredsjednik odjela za planiranje proizvoda Nissana Europe.
Inteligentna LED prednja svjetla
Otkako je predstavljen 2014. godine, aktualni Qashqai nudi LED svjetla u višim inačicama. Inačica Tekna pritom je opremljena svjetlima koja se okreću u skladu sa zakretanjem upravljača, dok snažan i ravnomjeran svjetlosni snop njihovih projektora jamči iznimnu preglednost ceste.
Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili napredni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući toj inovaciji poboljšani su doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.
„Polazište za dizajn i razvoj posve novog Qashqaija bila je podrobna analiza odnosa s kupcima tog modela u posljednjih 13 godina. To nam je omogućilo da razumijemo njihove potrebe i saznamo koje značajke crossovera posebno cijene u svakodnevnoj uporabi” rekao je Marco Fioravanti.
Qashqai: pionir u segmentu crossovera
Kada je 2007. godine predstavljen Nissan Qashqai, na cesti se nije moglo vidjeti ništa slično.
Sjedeći položaj bio je blago povišen, što je omogućilo bolji pregled ceste, a pritom su zadržane dimenzije kompaktnih automobila C-segmenta. Qashqai je isprva bio dostupan sa štedljivim i učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima, a kupci su mogli odabrati i inačicu s pogonom na sve kotače za još bolje prianjanje u zahtjevnim situacijama. Ukratko, taj je model bio savršen spoj kompaktnih dimenzija, robusnosti i povišenog položaja koji je omogućio pogon na sve kotače. Dakako, bez kompromisa u pogledu dimenzija, mase i učinkovitosti. Na taj je način ponudio najbolje od oba svijeta i uklonio prepreke koje je nosilo vlasništvo SUV-a.
Predvidjeti uspješnost novog vozila koje ne nasljeđuje neki postojeći model i koje je jedinstveno na tržištu bio je poseban izazov. U Europi se isprva predviđala prodaja od oko 100.000 primjeraka godišnje.
No, ta se procjena uskoro pokazala promašenom. Kako bi se udovoljilo rastućoj potražnji, u roku od nekoliko mjeseci uvedena je dodatna smjena na proizvodnoj liniji u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu.
Prodaja je rasla iz godine u godinu, a model je postao još popularniji kada je 2008. godine predstavljen Qashqai+2. Zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku, Qashqai+2 imao je preklopivi treći red sjedala koji je bio ugrađen u prošireni prtljažnik.
Vanjski dizajn Qashqaija obnovljen je 2010. godine, pri čemu je posebna pozornost dana prednjem kraju koji je trebao privući kupce vozila iz viših segmenta. Kada je 2014. godine predstavljena druga generacija Qashqaija, na tržištu je već bilo prisutno 17 konkurentnih crossovera.
Unatoč sve brojnijoj europskoj konkurenciji, prva generacija Qashqaija prodavana je u više od 200.000 primjeraka godišnje.
Druga generacija Qashqaija puštena je u prodaju 2014. Osim upečatljivijeg dizajna, nudila je učinkovitije motore, veću uglađenost i praktičniju tehnologiju. Druga generacija srušila je rekord u prodaji u Ujedinjenoj Kraljevini gdje je u kratkom roku proizvedena u 500.000 primjeraka.
Do danas je u Europi prodano više od tri milijuna primjeraka, a u svijetu više od pet milijuna.
S aktualnim Qashqaijem trenutačno se nadmeće 26 konkurentnih modela. Segment koji je stvorio Qashqai sada se neovisno razvija i bilježi postojan godišnji rast. Posve novi Qashqai, koji na tržište stiže 2021. godine, svojim će upečatljivim dizajnom, udobnošću, profinjenošću, učinkovitošću i praktičnom tehnologijom ponovno podići letvicu i postaviti nove standarde u segmentu.
„Još od prve generacije Qashqaija stjecali smo neusporedivo iskustvo i stručnost te gradili odnos s kupcima. Upravo je zato posve novi Qashqai spreman učvrstiti status omiljenog europskog crossovera. Nova generacija osmišljena je da poboljša doživljaj vožnje i iskustva vlasništva kroz elegantan i dinamičan dizajn, inovativnu i praktičnu tehnologiju te izvanrednu učinkovitost” rekao je Marco Fioravanti.