Zašto električni automobili nisu rješenje, Toyota na praktičnom primjeru pokazala sve mane automobila na struju
Hibridi su pravo rješenje, a ne auti na struju! Auto industrija sve glasnija u kritikama e-mobilnosti. Nakon Peugeota i Mazde sad i Toyota rogobori protiv zakona koji stimuliraju aute na struju!
Prije mnogo godina u automobilskoj industriji činilo se da će marka Toyota postati vodeće ime u području razvoja električnih automobila. Razvili su prvi hibridni automobil, prvi su izbacili dizelske motore iz ponude (osim iznimaka), ali očekivanja javnosti nisu bila ispunjena.
Mnogi su stoga očekivali da će se to dogoditi sada kada se u Toyoti mijenja direktor, ali i prije nego što se to dogodi, čini se da se neće promijeniti način razmišljanja Uprave da je promicanje isključivo električne mobilnosti pogrešan potez (takvo je mišljenje bilo i Akio Toyoda i često je bio kritiziran zbog toga, a Toyotu su okarakterizirali kao marku koja je zaspala na polju razvoja električnih automobila), navodi, naime, voditelj razvoja marke Gill Pratt.
Na nedavnom Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu iznio je i praktičan primjer zašto ovakva praksa nije idealna i zašto su hibridi puno bolja opcija, a za primjer je uzeo flotu od 100 vozila opremljenih termalnim motorima koji ispuštaju 250 grama CO2 u zrak tijekom rada. prijeđeni kilometar. Tada se donosi odluka da se u automobil ugradi električna baterija, ali budući da postoji samo materijal za bateriju od 100 kilovatsati, dobit će je samo jedan, sada potpuno električni automobil, a prosječna emisija ove flote će pasti na 247,5 grama po prijeđenom kilometru.
No tu bateriju možemo “razbiti” na 90 baterija kapaciteta 1,1 kilovatsat i stvoriti 90 hibrida, dok je preostalih 10 automobila i dalje opremljeno klasičnim termalnim motorom. U tom će slučaju, prema Prattu, prosječna emisija štetnih plinova u voznom parku iznositi samo 205 grama po prijeđenom kilometru, što je puno manje nego da u voznom parku postoji samo jedan električni automobil. Naravno, takav je primjer samo hipotetski, ali, kako ističe Pratt van, pokazuje kroz što trenutno prolazi automobilska industrija. Sirovine za električne automobile jednostavno nisu dovoljne za onoliki broj električnih automobila koje bi političari i zagovornici htjeli vidjeti što prije na cestama. Ujedno, otvaranje novih rudnika je dugotrajan proces koji ima štetan učinak na prirodu. Prema njegovim riječima, potrebe mnogih tvornica za litijem u slučaju potpune elektrifikacije bile bi stoga najprije zadovoljene 2040. godine, ako ne i kasnije. No, to je puno kasnije nego što bi mnogi ljudi, uključujući i EU, željeli.