Napisao: Matjaž Gregorić
Iako je Mazdin pick-up BT-50 bio relativno uspješan na europskim tržištima, japanski proizvođač automobila odlučio je 2006. natjecati se u ovoj klasi u drugim dijelovima svijeta automobila. Tadašnje vozilo bazirano je na Ford Rangeru, a s novom generacijom Mazda je pristala na novi angažman, japanski Isuzu ponudio je novo partnerstvo, a Mazda BT-50 prvi put nakon devet godina potpuno nova,vaj put na bazi Isuzu D- Max. Takva suradnja nije neobična za automobile koji ne pripadaju najpopularnijim klasama, budući da proizvođači dijele troškove razvoja i proizvodnje.
Od 2006. BT-50 se uglavnom prodaje u Australiji, Aziji, Srednjoj i Južnoj Americi, Bliskom istoku i Africi. Sada već tri godine star BT-50 već odražava Mazdinu dizajnersku inspiraciju motiva Kodo, a ispod poklopca je 3,0-litreni četverocilindrični turbodizelski motor snage 140 kilovata (190 KS) pri 3600 o/min i okretnog momenta od 450 Nm pri 1600 o/min prenosi se na stražnje ili sve kotače pomoću automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.
Za modelsku godinu 2023. Mazda je malo osnažila izgled svog polukamiona. Vanjske promjene pojavljuju se uglavnom na prednjem dijelu, gdje novi branik blista sjajnim izgledom i poboljšanom aerodinamikom. Popis serijske opreme također je poduži, a uključuje dvozonsku klimu i satelitsku navigaciju, povezivost, kameru za vožnju unatrag i beskontaktni ključ