Plenković u mjesec dana na Facebook potrošio 2200 eura, konkurenti ni centa, predizborna kampanja na FB je započela, vrijeme je za nove lidere društvenih mreža

29.092 eura potrošila je na FB u godinu dana Kolinda Grabar Kitarović, Miroslav Škoro 10.407 eura, Ivan Lovrinović 3072 eura, Plenković dodatnih 340 eura, Pernar 907 eura, a Mislav Kolakušić izdvojio je 802 eura, a sve se vrijeme izmjenjivao s bivšom predsjednicom na prvom mjestu top liste najpopularnijih političara na društvenim mrežama. Dalija Orešković slijedi ih na listi potrošača s iznosom od 729 eura

Plenković u mjesec dana na Facebook potrošio 2200 eura, konkurenti ni centa, predizborna kampanja na FB je započela, vrijeme je za nove lidere društvenih mreža Photo: Goran Stanzl/PIXSELL
27. 4. 2020

Napisao: Borut Černelić

 

Ona politička predizborna kampanja još nije počela, no zato ju je na Facebooku otvorio Andrej Plenković. U samo mjesec dana za šest objava potrošio je 16.000 kuna. Istovremeno, svi drugi važniji lideri stranaka nisu proteklog mjeseca uložili ni lipe. Na zadnjem Facebook financijskom izvješću koje obuhvaća mjesec dana vidljivo je kako je jedino on od lidera stranaka koje pretendiraju za ulazak u Sabor na predstojećim izborima evidentiran kao potrošač i oglašivač. Mnogi su se zapitali koji je razlog ovog salto mortalea u njegovu korištenju društvenih mreža? Nikada do sada nije bio tako aktivan i nikada do sada nije za objave koristio slike svojih najmilijih, kao recimo bivša predsjednica kojoj je to bio omiljen mamac za lovljenje lajkova, šeranja i dijeljenja. Nakon što su mediji otvorili mogućnost da će se parlamentarni izbori dogoditi ubrzo, kasnije je i sam Plenković kazao da je to moguće već i u siječnju, pametnom je bilo dosta. I više je nego očigledno da je HDZ krenuo, jednako kao što primjetno da opozicija tapka u mjestu. Na krilima Corone raste popularnost gotovo svim liderima europskih zemalja, izuzevši Emanuel Macrona. To je vjerojatno i najvažniji razlog zašto se o izborima počelo pričati i javno.

U istom jednomjesečnom periodu Kolinda Grabar Kitarović, koja je prošle godine nemilice trošila novac za ovu namjenu, nije imala potrebu zavući ruku u novčanik. Zanimljivo, jer po našem najnovijem istraživanju i usprkos tome iznimno dobro stoji u Startmetru ljeto 2020. Kako izvješće Facebooka kaže, bivša je predsjednica od ožujka 2019. do 23. travnja uplatila na njihov račun 29.092 eura ili 220.226 kuna i apsolutni je rekorder po potrošnji u jednoj godini. Što zbog enormno velikog broja fanova, tada više od 750.000, a što zbog visokih ulaganja Kolinda Grabar Kitarović najčešće je pobjeđivala u istraživanju tko je tko na društvenim mrežama. Ogroman novac u Facebook na kraju je godine, ponajprije zbog predsjedničkih izbora, upumpavao Miroslav Škoro. Bildanje popularnosti stajalo ga je u istom razdoblju 10.407 eura ili 78.780 kuna, što mu je na posljednjem zimskom Startmetru donijelo treće mjesto. Prije toga on naprosto nije postojao na Facebooku. Drugi je bio svojevrsni mag i ekspert za društvene mreže i digitalno oglašavanja. Mislav Kolakušić je u razdoblju od godine dana sa samo 802 eura (6071 kn) uspio parirati Kolindi Grabar Kitarović, nerijetko je i pobjeđujući. Na listi onih koji su u proteklih godinu dana dosta trošili na Facebooku je i Ivan Lovrinović, koji je platio svoje objave 3072 eura (23.255 kn), što mu je bilo dostatno tek za šesta, sedma i osma mjesta. Ivan Pernar „utukao“ je relativno skromnih 970 eura, a imao je daleko najveći broj objava i kontinuirano se vrtio između šestom i četvrtog mjesta na top ljestvici najpopularnijih političara na društvenim mrežama. Upola manje od njega trošio je Ivan Vilibor Sinčić, no ostvarivao je slične rezultate. Fascinantna je zapravo bila i Ruža Tomašić koja je sa samo 403 eura uloga uvijek visoko kotirala, a u pretposljednjem istraživanju bila je i treća. Iako je od nje Dalija Orešković potrošila gotovo dvostruko više novca (729 eura) nikada se nije uspjela popeti više od devetog mjesta. Krešimir Beljak i Davor Bernardić bili su još jedini političari s naše liste koji su plaćali da bi bili viđeni i čitani. Prvi je u godinu dana potrošio 539 eura i nikada nije bio među prvih 12, a predsjednik najjače opozicijske stranke platio je u godinu dana Facebook točno 307 eura i bio je uvijek na 8. ili 9. mjestu. Svi navedeni u zadnjih mjesec dana škrtare na plaćenim objavama, no većina njih je i dalje aktivna. U novom broju tiskanog izdanja Start donosimo veliko istraživanje Startmetar proljeće 2020. na kojem smo evidentirali ogromne promjene. Njih je prije svega izazvao Andrej Plenković, koji se lagano penje na ljestvici najpopularnijih političara na društvenim mrežama, no bez obzira na to što je to pošteno platio, a drugi nisu, još je daleko od podija na kojem su i dalje, i to bez potrošene lipe, dobro znani politički igrači društvenih mreža. Facebook ima iznimno transparentno političko oglašavanja, uz to i nadgledano i strogo. Takvi oglasi jasno su označeni kao reklamna poruka i zna se točno tko je i koliko platio. Poznato je kako se društvene mreže intenzivnije koriste isključivo u vrijeme izborne kampanje, a ako je suditi po Plenkovićevoj odluci da nagazi jače, pa i plaćajući oglase, to je to vrijeme.

 

 

 

Predsjednik Vlade do ove je godine iznimno malo koristio društvene mreže i u našem istraživanju Startmetar proteklih je godina tavorio između sedmog i desetog mjesta. Lideri su bili Kolinda Grabar Kitarović i Mislav Kolakušić, svojevrsni kralj i kraljica Facebook. Nakon njih bila je prava provalija i tek su im se na zadnjem zimskom istraživanju približili Miroslav Škoro i Zoran Milanović. Odlična je bila i Ruža Tomašić, a potom su slijedili Ivan Pernar i Ivan Vilibor Sinčić, za koje svi misle kako su jaki na društvenim mrežama, no rezultati su im bili daleko lošiji od navedenih. S dosta razmaka slijedio je Andrej Plenković koji se preko noći predomislio i odlučio investirati u Facebook oglašavanje

 

 

Predsjednica države ima najviše fanova, najviše joj lajkaju i komentiraju njene postove dok Kolakušić ima daleko najviše dijeljenje. Gotovo pune dvije godine ovaj je dvojac bio neprikosnoven na vrhu top liste popularnosti na Facebooku i konkurenti im nisu bili ni do koljena, no ovaj se put situacija bitno promijenila. Razlog tome su Miroslav Škoro i Zoran Milanović koji su očigledno ozbiljno shvatili ulogu društvenih mreža. I dok je vodeći dvojac do sada bježao Pernaru, Sinčiću i Petrovu i za više od 60 posto, Škoro i Milanović doslovce im pušu za vratom. Od onih koji nešto vrijede tu je sad već po drugi put i Ruža Tomašić. Donekle je pozitivno iznenađenje i šestoplasirani Andrej Plenković, a pošteno su zaronili nekad jaki «fejsbukovci», Sinčić i Pernar.

 

 

 

 

Koliko je tko potrošio na Facebook u godinu dana

 

1.        KOLINDA GRABAR KITAROVIĆ                29.092 eura

2.        MIROSLAV ŠKORO                                      10.407

3.        IVAN LOVRINOVIĆ                                     3072

4.        ANDREJ PLENKOVIĆ                                  2540

5.        IVAN PERNAR                                              907

6.        MISLAV KOLAKUŠIĆ                                   802

7.        DALIJA OREŠKOVIĆ                                    729

8.        KREŠIMIR BELJAK                                       539

9.        IVAN VILIBOR SINČIĆ                                534

10.      RUŽA TOMAŠIĆ                                           403

11.      DAVOR BERNARDIĆ                                  307

12.      IVICA PULJAK                                               0

13.      MILAN BANDIĆ                                           0

14.      IVAN VRDOLJAK                                         0

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.