10 godina jamstva imamo i Kinezi će ga popraviti o svom trošku ako će za to uopće biti potrebe, jer...

VIDEO + FOTO - Ponos HR infrastrukture s falingama. Nakon dvije godine po otvaranju na Pelješkom mostu pojavile su se prve pukotine.

 
Bude li potrebno, most, koji dosta koriste i slovenski turisti, popravljat će kineska tvrtka koja ga je gradila. Dali su garanciju od 10 godina.

10 godina jamstva imamo i Kinezi će ga popraviti o svom trošku ako će za to uopće biti potrebe, jer... Bobo
24. 10. 2024

Na stupovima Peljškog mosta, koji je otvoren prije nešto više od dvije godine, a koje Hrvatske ceste, kao upravitelj mosta, prate već neko vrijeme, pojavile su se površinske pukotine. Nakon analize pukotina, stručnjaci su utvrdili da one ne ugrožavaju sigurnost mosta, ali ipak izazivaju zabrinutost, pišu hrvatski mediji.

Stručnjaci su ovog tjedna za hrvatski Jutarnji list ocijenili da nema konstrukcijskih oštećenja na stupovima koja bi mogla ugroziti sigurnu uporabu mosta te da te promjene zasad ne utječu na armaturu.

Prema njihovim procjenama, mikropukotine poput onih koje su se pojavile na Pelješkom mostu uobičajena su pojava na betonskim površinama. Nastaju zbog temperaturnih promjena i naprezanja, a pojavljuju se na betonima visoke čvrstoće koji su prekriveni premazima za zaštitu armature od prodora soli.

Nadzorne službe Hrvatskih cesta već neko vrijeme prate pojavu mikropukotina na mostu. šire li se. O tome su, navode novine, obavijestili i projektanta i nadzor.

Glavni projektant mosta bio je slovenski inženjer Marjan Pipenbaher, a radove na izgradnji izvela je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation. Ukoliko bude potreban zahvat, sanaciju će izvršiti izvođač koji je za most izdao desetogodišnju garanciju.

Hrvatske ceste, kao operater mosta, odgovorne su za redovite preglede na mostu. Provode se svaki dan, ali i godišnji i glavni pregled koji se održava svake dvije godine. Na temelju rezultata od izvođača se može zatražiti otklanjanje nedostataka.

Pelješki most službeno je otvoren u srpnju 2022. Dug je 2,4 kilometra i cestovno povezuje krajnji jug Hrvatske s ostatkom zemlje, zaobilazeći uzak pojas teritorija kojim Bosna i Hercegovina izlazi na Jadransko more. Most je značajno skratio putovanje do juga Hrvatske, primjerice do Pelješca, i to do sat vremena.

Cijeli projekt izgradnje mosta i 30 kilometara rampi s kopnene i pelješke strane vrijedan je nešto više od 525 milijuna eura. Europska unija tome je pridonijela s 357 milijuna eura.

Tijekom izgradnje mosta izazove su predstavljali, između ostalog, i jaki vjetrovi, a prije otvaranja stručnjaci su tvrdili da je siguran i uz udare vjetra do 250 kilometara na sat.

Kako ptice i bogovi vide veličanstveni Pelješki most, a Stepinčevi anđeli, Sv. Duje iz strane Splita i Sv. Vlahe iz pravca Dubrovnika gordo svjedoče o volji i moći Hrvata - - Mi to vidimo sasvim drukčije. Ivan Vidaković, naš najbolji dronaš digao je u zrak svoje najbolje i najefikasnije "letjelice", Matej Meštrović, skladatelj i pijanista samo za Start je skladao dvominutnu verziju "Fanfara 304", odu Pelješkom mostu koju je pompozno nazvao po jednako takvom instrumentu kojem je dodao i oznaku 304. Upravo toliko je godina bilo potrebno Hrvatskoj da spoji svoja dva kontinentalna dijela, da uveže sjever s krajnjim jugom, da prkosi i prodaji Neuma od 1699., kojem su prigodom Gospari pazarili mir, nenapadanje i savezništvo s Turcima, a sve kako bi i dalje mogli razvijati Dubrovačku republiku, ploviti svjetskim morima i trgovati s tadašnjim najljućim otomanskim neprijateljem, Mlečanima.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.