Anketa: Što Nijemci misle o ograničenju brzine od 130 km/h na njihovim autocestama?
Sve je manje dionica u Njemačkoj gdje se može voziti koliko vas je volja. Njemačka je u svijetu poznata po tome što nema ograničenja brzine na mnogim dionicama njihovog "Autobahna", a nagađanja da bi se brzina ipak trebala ograničiti na 130 km/h postoje već dugi niz godina. Što o tome misle sami Nijemci?
U međuvremenu sve je više kilometara njihovih autocesta dobilo brzinska ograničenja, onako u tišini.
Zadnji put smo o tome pisali nedavno. Njemačka je sve sklonija svugdje ograničiti brzinu na autocestama na 130 km/h. Nekoliko je razloga za to: utjecaj na okoliš, buka, istrošenost autocesta i prije svega sigurnost. Jasno je da se “brzinski turisti” s time ne slažu, no ako su Nijemci održali referendum o ovoj, kod nas vrlo popularnoj temi, rezultat je, barem prema anketi koju je proveo njemački Auto Bild, za mnoge bi bilo iznenađenje.Naime, čak 57 posto ispitanika podržava ograničenje brzine na njemačkim autocestama, dok je, s druge strane, samo 36 posto protiv. Dakle, čak i ako se svi neodlučni odluče protiv ograničenja, rezultat je još uvijek sasvim konkretno na strani onih koji žele više "mira" na njemačkim autocestama. Trenutno je više od polovice (57,2 posto) autocesta u Njemačkoj bez ograničenja, njih trećina ima trajno ograničenje, dok je ograničenje na nešto manje od 13 posto autocesta zbog radova na cestama. Najčešća ograničenja na koja se ovo odnosi su 120 ili 100 km/h Zanimljivo je da je Njemački automobilistički klub (ADAC) prilično neutralan kada se govori o ograničenjima brzine na njemačkim autocestama, ali bivši prvak Formule 1 Sebastian Vettel bio je mnogo glasniji na ovu temu, rekavši da bez problema može živjeti s ograničenje brzine na autocestama i da mu se ta odluka čini samorazumljivom.