Napisao: Tomaž Gregorič
Xiaomi je sredinom studenog podnio zahtjev za licencu za prodaju svog prvog električnog vozila u Kini, pri čemu prodaju svakog automobila mora odobriti državni regulator, a zatim Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija odobrava homologaciju i početak prodaje. Ovo će također biti pokrenuto za Xiaomijev debitantski SU7 ovih dana.
Istovremeno, Xiaomi je otkrio i neke tehničke karakteristike automobila, koji neće proizvoditi sam, već će se proizvoditi prema ugovoru s proizvođačem Beijing Automotive Industry Holding (BAIC). Limuzina, koja je u fazi razvoja nosila oznaku MS11, dugačka je gotovo točno 5 metara, ima međuosovinski razmak od tri metra, a na kotačima će imati gume od 19 ili 20 cola.
SU7 će biti dostupan s dva pogonska sklopa, verziju sa stražnjim pogonom pokretat će motor od 220 kilovata, dok će snažnija verzija s dva motora (220 i 275 kilovata, 495 kilovata) pokretati sva četiri kotača . Proizvođač pametnog telefona tvrdi da automobil može prijeći do 800 kilometara s jednim punjenjem baterije. Masa praznog vozila sa stražnjim pogonom je 1.980 kilograma, najveća brzina ograničena je na 210 kilometara na sat, u izvedbi s pogonom na četiri kotača, koja teži 2.205 kilograma, brzinomjer se zaustavlja na 265 kilometara na sat.
Uostalom, informacijsko komunikacijski sustav razvili su sami, a između ostalog omogućit će i automatsko plaćanje cestarine bez zaustavljanja. Serijska proizvodnja već je krenula, a prvi će kupci električnu limuzinu dobiti u veljači. Za sada će biti dostupan samo na kineskom tržištu, iako Xiaomi ima planove za agresivan ulazak na europska i druga tržišta zajedno s ostalim modelima
Preberi