NOVO U HRVATSKOJ: Peugeot 5008 – obiteljski kralj lavova

Novi dizajn, tri različite opcije pogona te prostrana i udobna putnička kabina sa sedam sjedala.

Mjeri 4,79 m, a stiže kao hibrid, plug in i strujić! Peugeot 5008 je produžena verzija modela 3008, no s puno više raskoši, prostora, detalja...

NOVO U HRVATSKOJ: Peugeot 5008 – obiteljski kralj lavova Peugeot, Matjaž Gregorič
30. 10. 2024

Peugeot i na hrvatske ceste šalje novu generaciju svog najvećeg SUV-a koji sada mjeri 4,79 metara dužine i time obećava prostranu i udobnu unutrašnjost. Zapravo, Peugeot 5008 je produžena verzija modela 3008, ali ima sedam sjedala u putničkoj kabini, iako se kaže da će automobil u konačnici biti dostupan i s pet sjedala.

 
Armaturna ploča je ista kao kod 3008 i modernog je izgleda. Tipični Peugeotov "i-Cockpit" u osnovnoj izvedbi sastoji se od dva ekrana od 10 inča koji su integrirani u jednu elegantnu ploču, u plemenitijem paketu opreme ima jedan ekran od 21 inča.

Objema je verzijama zajedničko prividno lebdenje središnjeg ekrana na armaturnoj ploči, koji je djelomično presvučen tkaninom, što automobilu unosi određenu lakoću i eleganciju. S desne strane, uobičajenim funkcijama poput navigacije, zabave i grijanja može se upravljati putem zaslona osjetljivog na dodir. Među njima je deset kojima se mogu dodijeliti često korištene funkcije i aktivirati pritiskom na gumb, ovisno o ukusu vozača.

Za dobru udobnost, drugi red sjedala treba pomaknuti malo naprijed. Pristup dvama sjedalima u prtljažniku ne zahtijeva previše fleksibilnosti, jer stražnja klupa pruža dovoljno mjesta za ulazak zahvaljujući novom mehanizmu preklapanja. Ako je prednje sjedalo prilagođeno osobi visokoj 1,80 metara, 5008 nudi obilje prostora. To se mijenja kada se pojavi treći red sjedala i sa sedam sjedala obujam prtljažnika iznosi prihvatljivih 259 litara, dobrih 748 litara s pet sjedala i pristojnih 1815 litara s potpuno preklopljenim stražnjim sjedalima. Nasloni u drugom redu mogu se preklopiti u omjeru 40:20:40, a u trećem redu u omjeru 50:50. U pretincu sasvim straga ispod dna prtljažnika trebalo bi biti mjesta za 80 litara tereta.

Pogonski sklopovi također su isti kao u 3008. Za one koji se još ne žele odlučiti za električni automobil, tu je hibridna verzija s benzinskim motorom od 100 kilovata (136 KS) u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Mali električni motor daje malo snage pri niskim okretajima i rasterećuje plinski motor tako da može raditi na do 15 posto manje benzina. Standardna WLTP potrošnja je 5,7 litara na 100 kilometara.

Najmanje će se električni 5008, opremljen novom baterijom kapaciteta 73 ili 98 kWh, prodavati hrvatskik kupcima. Jednomotorna izvedba s trajnim magnetom sinkronog elektromotora snage 157 kW ima manju bateriju, kao i dvomotorna s pogonom na sva četiri kotača i snagom od 240 kW te istim dometom od 500 km. Veća baterija rezervirana je za verziju snage 170 kW i dometa do 660 km. Za punjenje od 20% do 80% na DC brzom punjaču (160 kW) trebalo bi pola sata. Za 5008 dostupan je i plug-in hibridni pogon, kapacitet sustava je naveden na 143 kilovata / 195 KS, a baterija je dizajnirana za potpuno električni domet do 80 kilometara.

Osnovni hibrid stoji 36.150 eura, plug-in hibrid 45.150 eura, a električni e-5008 (bez subvencije od 9000 eura) 47.490 eura.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.