Bila i ostala za šmekere i sladokusce! Kad je vidiš zaljubiš se, a tek kad je probaš osvoji te i to ne samo okorjele Alfiste, već i sve one kojima je do sportskog srca

VIDEO + FOTO! Alfa je napravila sjajan posao. Junior je ne previše nametljivi, a opet tako Cuore Sportivo! KAKAVA SAMO NOVA "NJUŠKA" U GRADU.

Cijena od 28.490 eura za 136 KS benzinski hibrid preko najjeftinijeg "strujića" od 37.890 eura do najskuplje elektro sportive Veloce koja stoji 46.690 eura! Jedan je od najvoznijih malih SUV-ova koje smo probali.

Za SUV od 4,17 metara i ne tako malo, no ulovite li možebitne poticaje od 9000 eura biva i prihvatljiva. Konkurencija je opaka, samo u Stellantis grupi puše joj za vratom Opel Mokka Electric, Fiat 600e, Peugeot E-2008 i Jeep Avenger EV.

Bila i ostala za šmekere i sladokusce! Kad je vidiš zaljubiš se, a tek kad je probaš osvoji te i to ne samo okorjele Alfiste, već i sve one kojima je do sportskog srca Start
4. 2. 2025

Napisao: Igor Stažić

Foto: Start

To što je Alfa Junior dio ogromnog Stalntisa, to što se proizvodi u Poljskoj i nije hendikep. Štoviše, u kombinaciji sa solidnom učinkovitošću, zanimljivim dizajnom, s pogonom na struju, ali i hibridnim benzincem od 136 konja budi slatke snove

Junior vraća sportski izgled marke Alfa Romeo u najveći segment. Mali SUV-i prodaju se u nevjerojatna 2,5 milijuna i tu prostora za tako dobro sofisticiran auto ima. Obraća se i zakletim, ali zašto ne i posve novim generacijama "Alfista".

Počelo je s komplikacijom kada je Alfa Romeo novi model koji se prvobitno zvao Milano preimenovao u Junior. Ministar u talijanskoj desničarskoj vladi prethodno je kritizirao korištenje imena grada kao nezakonito, jer model nije "Made in Italy", već se proizvodi u Tichyju u Poljskoj. Alfa Romeo je prvi put koristio naziv Junior 1966. godine, kada je odabran za verziju modela Alfa Romeo Giulia Sprint GT coupe, koji je bio namijenjen prvenstveno mlađoj publici.

Alfa Romeo je impresivan mali SUV koji je Stellantisovoj široko korištenoj platformi e-CMP2, podario dosad nešto posve novo, drukčije, zanimljivije, sportskije, šmekerskije. Električni pogonski sklop možda se neće svidjeti zagriženim ljubiteljima Alfe, ali upravljanje, držanje ceste i sveukupna razigrana priroda Alfa Romea Juniora sigurno hoće. Tu je dakako i benzinac, hibrid, od 136 konja, isti onaj koji se ugrađuje i u Fiate, Opele, Citroene, Peugeote...

Dodajte konkurentski raspon, korisnu praktičnost i zanimljiv dizajn koji ga izdvaja od njegove izravne Stellantis braće i sestara, i to je primamljiv izbor na pretrpanom tržištu.

Sportsko srce, kompaktna veličina i prepoznatljivi talijanski stil - ključne su točke novog Juniora koji se probija i na slovensko tržište automobila. Atraktivno dizajnirani crossover sviđa se onima kojima nedostaju nekadašnji modeli Giulietta i Mito, a njegova misija je privući novu generaciju koja se još nije susrela s talijanskom markom automobila.

 Jedan je od najvoznijih malih SUV-ova koje smo probali. Alfa Romeo tvrdi da je Junior najbolji auto u svojoj klasi za vožnju, iako se nalazi na istoj e-CMP2 platformi kao i mnoga druga Stellantis EV. Kako bi potkrijepila te tvrdnje, Alfa je bila iznimno temeljita u razvoju šasije Juniora, prerađujući ovjes, kočnice i ukupnu dinamiku vožnje od svojih srodnih modela kako bi osigurala potrebnu količinu zabave za volanom.

Alfa Romeo Junior je niži od Hyundai Kona Electric i Kia EV3, ali je iznenađujuće viši od svoje braće i sestara Peugeot E-2008 i Jeep Avenger EV – unatoč svojim sportskim aspiracijama. K tome i ne izgleda kao klasičan SUV, jer tu ima mnogo kupeovskih obrisa. Kao rezultat toga, u Alfi imate dovoljno prostora za glavu, naprijed i straga, a i prostor za noge je pristojan. Visoke odrasle osobe bit će prilično sretne u stražnjem dijelu Juniora.

 

Junior je dizajniran kao kompaktni automobil dužine 4,17 metara, sportskog stila i dinamičnih voznih svojstava. Na taj način je dizajnirana i unutrašnjost koja je orijentirana prema vozaču. Okvir digitalnih mjerača stapa se u digitalni zaslon od 10,25 inča za pristup podacima o vozilu i postavkama tehnologije vožnje. Na sredini armaturne ploče nalazi se i središnji 10,25-inčni ekran osjetljiv na dodir usmjeren prema vozaču. Interijer je dodatno ukrašen otvorima klima uređaja u obliku djeteline s četiri lista. Junior ima isti središnji zaslon osjetljiv na dodir s povezivostima Apple CarPlay i Android Auto, baš kao i ostala Stallantis družina. Standardno je tu i dizalica topline, kabel za punjenje Mode 3 i ugrađeni punjač od 11kW.

 

U unutrašnjosti Juniora ima "bezbroj" elemenata preuzetih s drugih Stellantis modela. To ipak nije nužno loša stvar, jer nam se sviđaju gumbi koji se koriste za kontrolu klime i radija ispod zaslona osjetljivog na dodi, te gumbi na upravljaču. Ali birač mjenjača i izbornik načina vožnje za Juniorov 'DNA' sustav također se koriste u drugim automobilima Stellantis, što malo kvari raspoloženje. 

Kvaliteta interijera je prilično dobra u Junioru. Nekoliko je komada plastike koja je ogrebana na vratima i razbacana po kabini, ali najvažnije je da su sva često korištena područja dovoljno čvrsta i vrhunska za ovaj segment.

Kada uđete u Junior, jedna od prvih stvari koje primijetite je mali upravljač. Nije baš tako minijaturno kao u Peugeotovom i-cockpitu, ali je neposredan pokazatelj sportske osobnosti Juniora. Također je lako smjestiti se udobno, s niskim položajem za vožnju. 

Junior je dostupan s četiri različita pogona

Električna verzija kombinira elektromotor i bateriju najnovije generacije, a dostupna je sa 115 kW (156 KS) i 209 kW (280 KS). Baterija od 54 kWh u slabijoj verziji osigurava 410 km dometa u WLTP ciklusu i 590 km u gradskom ciklusu. Punjenje na brzim punionicama traje manje od 30 minuta kako bi se baterija napunila od 10 do 80%.

U Elettrici se na prednjoj osovini nalazi elektromotor od 154 KS koji se napaja iz baterije od 54 kWh. Baš kao i kad je riječ o Opel Mokka Electric i Peugeot E-2008. Performanse gotovo su identične onima kod njegovih suparnika, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za devet sekundi. Elektromotor je osjetljiv, a takav je i pri većim brzinama. Kad je o benzincu riječ i nema neke veće potrebe za elaboriranje.

S prtljažnim prostorom od 400 litara, Alfa Romeo Junior je prosječan za svoju klasu. Peugeot E-2008 nudi 434 litre, dok Jeep Avenger EV može skupiti samo 355 litara. Hyundai Kona Electric i nadolazeća Kia EV3 nešto su prostraniji s 466 odnosno 460 litara. Kapacitet može narasti na 1265 litara s preklopljenom stražnjom klupom, što je moguće samo u konfiguraciji 40:60. Prtljažnik ima malo ruba za opterećenje i iako je otvor lijep i četvrtast, nije najširi.

Automatizirani električni poklopac prtljažnika dio je standardne opreme na verziji Speciale.

Za hibridnu verziju u početku je dostupan pogon na prednje kotače, a Q4 pogon na sva četiri kotača dolazi kasnije. Glavnu pogonsku ulogu ima benzinski 1,2-litreni trocilindrični motor s turbopunjačem koji razvija 100 kW (136 KS), dok se električna komponenta sastoji od 48-voltne litij-ionske baterije i integriranog elektromotora od 21 kW u inovativni 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.

  

 
Izvrsne kočnice s četiri klipa u Veloceu također su prilagođene automobilu, a kao standard dolazi na atraktivnim 20-inčnim kotačima s četiri kraka koji su omotani gumama Michelin Pilot Sport 5.

Elettrica ima 18-inčne kotače kao standard i u osnovnom "Core" obliku, s natpisom "Alfa Romeo" na rešetki. Veloce dolazi s 20-inčnim kotačima. Veloce ima i drugačiji umetak, 'Scudetto' rešetke. Crvene kočione čeljusti, crveni vanjski ukrasi i crni krov također se nalaze na Veloceu. 

Ljubitelji istinskih sportskih užitaka pronaći će u Alfi i puni komfor, a i udobnost. sportski štih najizraženiji je u najskupljoj i fino izbrušenoj sportskoj električnoj verziji Veloce. Sjajnog je izgleda, nabrijana, napumpana, napucana opremom i izvana i iznutra. Kalibrirano po najvišim alfističkim prohtjevima. Filigramski je precizno uređena, osovljena na sportsku šasiju, spuštenu za 25 mm... Ima veće prednje kočione diskove i ogromne posebno dizajnirane 20-inčne gume visokih performansi. I nije limitirana na samo 150 km/h kao preostale električne izvedbe. Veloceu su otpustili uzde i može i do 200 km/h.

Model                    Snaga                  0-100 km/h       Max. brzina

Junior Elettrica        154 KS                            9,0 sek                       150 km/h

Junior Veloce           276 KS                           5,9 sek                        200 km/h

Vožnja je zamamna. Druga strana ovoga je iznenađujuće zategnuta šasija. Upravljanje je brzo i precizno. Postoji malo kašnjenje prednjeg kraja.  Naginjanje karoserije također je vrlo dobro kontrolirano, a i kočnice imaju dovoljno dobar osjećaj. U ovoj klasi sasvim sigurno je bez premca kad je riječ o upravljivosti.

Izlazna snaga elektromotora u Junior Veloce također je prilično značajna, proizvodeći 276 KS i 345 Nm okretnog momenta za vrijeme od 0-100 km/h od 5,9 sekundi. Alfa je napravila sjajan posao. Junior je ne previše nametljivi, a opet tako Cuore Sportivo!

Prvi potpuno električni automobil Alfa Romea, Junior, predstavlja značajan korak za talijansku marku

Kao malo električno vozilo veličine crossovera, Junior ima mnogo suparnika – ne samo od sestrinskih marki Alfa Romea pod kišobranom Stellantis, uključujući Opel Mokka Electric, Fiat 600e, Peugeot E-2008 i Jeep Avenger EV.

Kao početni model u liniji Alfa Romea, tvrtka tvrdi da bi se Junior trebao svidjeti tradicionalnim kupcima stare Giuliette, pa čak i superminija Mito. Navodi tri stupa koja definiraju Juniorov karakter - "svakodnevna vožnja", "učinkovitost" i "zabava".  

Potpuno električni Junior, baš kao i benzinska hibridna izvedenica dostupni su za naručivanje.

Cijene na hrvatskom tržištu kreću od 28.490 eura, koliko košta osnovni hibridni Junior, dok je početna cijena za električnu verziju 32.990 eura, dok najskuplji model Veloce stoji zavidnih 46.690 eura.

Dimenzije


 
Dužina               4,173 mm
Širina                  1,781mm
Visina                 1535 mm
Sjedišta              x 5
Prtljažnik            400 litara

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.