Novi Renault 5 postaje HIT i stvarnost! Centrirali su ga između Twinga i Clija! Evo fotografija interijera, a poznata je i okvirna cijena
SVE O NOVOM "LE CAR" - OD 25.000 eura kreće! Mega zvijezda Ženeve 2024.! Samo je Dacia Spring jeftinijia! Novi Renault 5 bit će jedan od najpovoljnijih električnih automobila na tržištu.
S 3,92 metra nalazi se između Twinga i Clija. Visina mu je 1,5 metara, a širina 1,77 metara. Straga ima 326 litara prtljažnika, dakle nekih 65 litara manje od Clija, ali 136 više od Twinga.
'Petice' snage 70 i 90 kilovata imat će bateriju kapaciteta 40 kWh, a najsnažnija, koja će biti prva u prodaji, bateriju snage 52 kWh.
Napisao: Janoš Pečnik
Renault je jedan od rijetkih proizvođača koji je Ženevski sajam iskoristio za veliko otkriće. Pokazali su novu reinkarnaciju kultne "petke" - ovaj put u serijskoj verziji, koja se pretvorila u moderan gradski automobil s električnim pogonom, očitim retro nadahnućem i relativno povoljnom cijenom. A zanimljiva je i činjenica da se serijski model ne razlikuje previše od koncepta!Novi Renault 5 prvi je u nizu novih automobila koji polažu na nostalgiju i uvelike crpe inspiraciju iz Renaultove ostavštine. Stižu i novi Twingo i Renault 4.
Jeste li znali da ovo čak nije ni prvi Renault 5 s električnim pogonom? Sedamdesetih godina prošlog stoljeća u suradnji s tvrtkom EDF proizveli su 100 primjeraka prve generacije s dometom od 60 kilometara.
U Renaultu ističu optimiziranu masu i prostranost te uključenost vozačaa
Idemo redom? Misa, dakle! Primjerice, novi Renault 5 lakši je 100 kilograma u usporedbi s modelom Zoe sa samo 1372 kilograma s gotovo dvostruko većom baterijom. Nikal-mangan-kobalt baterija s pojednostavljenim rasporedom ćelija u početnom modelu zapravo teži 240 kilograma. Veća baterija od 52 kWh ima četiri grupe od po 46 ćelija i teška je 300 kilograma. S novim inverterom u motoru uštedjeli su 15 kilograma.
A dimenzije?
Po dužini (3,92 metra) nalazi se između Twinga i Clija (duži za 13 cm), međuosovinski razmak je samo četiri centimetra kraći od Clija s 2,54 m. Visina mu je 1,5 metara, a širina 1,77 metara. Straga ima 326 litara prtljažnika, dakle nekih 65 litara manje od Clia, ali 136 više od Twinga.
U prilog dinamičnim voznim svojstvima govori i stražnji ovjes u više točaka - za razliku od primjerice Clia koji na stražnjoj osovini ima polukrutu osovinu. Zanimljivo je da upravljački mehanizam nije tako izravan kao u Meganeu E-Tech Electric, uzimajući u obzir povratne informacije javnosti.
U ponudi će biti tri pogonske verzije...
... sa 70, 90 ili 110 kilovata snage s prednjim motorom i pogonom na prednji par kotača te s 215, 225 i 245 Nm okretnog momenta. Najjači će do 100 km/h ubrzati za manje od osam sekundi. Dakle, ništa ludo, barem do dolaska Alpineove varijante A290. 'Petice' snage 70 i 90 kilovata imat će bateriju kapaciteta 40 kWh, a najsnažnija, koja će biti prva u prodaji, bateriju snage 52 kWh. To znači pola sata punjenja od 15 do 80 posto kapaciteta. Puni se na izmjeničnu struju snage 11 kilovata. Snažnija verzija prelazi do 400 kilometara s jednim punjenjem prema WLTP mjerenju. Također ima mogućnost napajanja vanjskih potrošača (V2L) pa čak i povrat energije u mrežu (V2G).
Dizajn je moderna implementacija prepoznatljivih značajki koje su još uvijek donekle poznate našim vozačima. Srećom, nije se puno promijenilo u odnosu na koncept. Jedini malo drugačiji svjetlosni potpisi su prednji i stražnji. Čak i sa simpatičnim značajkama, poput namigivanja pri približavanju automobilu - inspiracija za svjetla bile su ljudske zjenice. Indikator napunjenosti baterije ostaje na mjestu gdje je bio ventilacijski otvor. Tu su i brojni aerodinamički elementi inspirirani legendarnom „peticom“ Turbo.
I u interijeru brzo prepoznajem retro nadahnuće, isprepleteno elementima iz nove generacije Renaultovih automobila. Desetoinčni središnji ekran ovoga je puta postavljen vodoravno, a kućište podsjeća na analogne pokazivače iz homologacijskog specijala R5 Turbo, koji je također inspiriran sjedalima. Podstava u Techno opremi je od trapera - od recikliranih boca.
Indikativne cijene već su poznate - i očito će biti povoljne
U Renaultu kažu da će priča krenuti od 25.000 eura. Samo dobre dvije tisuće manje stoji Dacia Spring, najjeftiniji električni automobil u nas. Tehnička osnova za električna vozila u B segmentu u Renaultu se sada zove Ampr Small, u kojem su mnogi elementi (primjerice prednji ovjes) preneseni iz CMF-B (Clio, Nissan Juke) i tako uštedjeli 30 posto proizvodnje troškovi.