Stiže nova Četvorka! Renault očito sve karte baca na "retro"...

Renault se kladi na svoju električnu ekspertizu i uvođenjem Petice, Francuzi sada imaju tri važna modela u ponudi (dobro, uskoro). Koji su također pristupačni. Četvorka je na putu. A ovo će biti duhovni nasljednik legendarne Renaulta 4. Što već znamo, što zaključujemo i kada dolazi.
 

Od 1973 do 1992 so Renault 4 izdelovali tudi v Novem Mestu in model je takrat pridobil skoraj kultni status. Revoz
6. 3. 2024

Napisao: Matjaž Korošak

Naravno, i novi R 4 će biti potpuno električni pogon, a Renault će koristiti i AmpR Small platformu na kojoj su dizajnirali model R 5. No, za razliku od čisto limuzinske ili 'hatchback' osobnosti, novi R 4 će imati više off-road dizajn. To će ih približiti originalu u pogledu korisnosti, udobnosti, prostranosti i izdržljivosti, jer je i originalni R4 imao kutijasti dizajn sličan današnjim SUV modelima, s dugim međuosovinskim razmakom i neovisnim ovjesom.
 

Original je bio iznimno popularan, čak i kod nas

Prvi R4, koji je na tržište došao daleke 1961. godine i proizvodio se do 1994. godine, smatra se najmasovnijim modelom s skraćenim stražnjim dijelom (kod inozemnog hatchbacka) i imao je puno nježnih nadimaka diljem svijeta. Kod nas je npr. Četvorka (od francuskog naziva za 4 - quatre), ali se proizvodila i u Novom Mestu (od 1973. do 1992.) Inače je u to vrijeme bila neka vrsta 'low budget' modela s skraćenog stražnjeg dijela, no prema današnjim standardima bi se zbog svoje siluete i udaljenosti od tla definitivno mogao svrstati u crossover.

Novi R 4 bit će pozicioniran iznad Renaulta 5

I tako su ga zamislili u Renaultu - kao svestran, praktičan i prostran automobil, a opet dovoljno kompaktan i pristupačan. Prvi dojam o retro imidžu dala je već studija 4Ever Trophy sa salona u Parizu (2022.). Dobro, avanturistički terenski dizajn na neki način maskira osnovne karakteristike, no jasno je da će Renault zadržati retro šarm koji su uspjeli zadržati kod modela R 5. Naravno, oprostit će se od svih ekstrovertiranih dijelova , odnosno prtljažnik, terenske gume, plastična zaštita,... No, vjerojatno će ostati karakteristična silueta vozila. Što se dimenzija tiče, 4Ever Trophy bi trebao dosta precizno mjeriti serijski model, pa bi duljina trebala biti nešto preko četiri metra, jer studija mjeri 4,16 metara (original je 3,66 metara). Što je znatno više od Petice i nekoliko centimetara manje od Meganea E-Tech Electrica.
 

Uz malo sreće na tržištu će se pojaviti već sljedeće godine

 
Iako su u početku mnogi špekulirali o CMF-BEV platformi, sada je gotovo izvjesno da će pridošlica, koja se očekuje sljedeće godine, biti izgrađena oko AmpR Small platforme, koja je zapravo evolucija spomenute platforme poznate iz Petice. No – osim prednjeg pogona, dodati će (uz nadoplatu) i elektromotor za pogon stražnje osovine. Udaljenost od tla će naravno biti nešto izdašnija od petice. Za sada su dostupne dvije baterije - s 52 i 40 kWh, najslabija (70 kW) vjerojatno će odustati za veće motore R 4, te preostale dvije, s 90 i 110 kW. No, sasvim je moguće da će dvomotorna izvedba, koja će predstavljati vrh ponude (u osnovi, i ovaj će se model voziti na prednjem paru kotača), biti nešto snažnija.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.