Legenda se vratila, ali ima novo lice i drugačije, električno srce: pogledajte novu "Četvorku" (SLIKE)
SVJETSKA PREMIJERA U PARIZU! Legendarni "Mali div" se vratio. Miljenik i Hrvata dobio je potpuno novi izgled, a u novoj se inkarnaciji dosta razlikuje od prethodnika, pa tako i po tome što ga pokreće isključivo električna energija.
Osvrnimo se prvo u prošlost, na priču o uspjehu malog francuskog automobila koji se također proizvodio u Novom Mestu. Svjetlo dana ugledao je 1961. godine kao zakašnjeli odgovor na Citroenov 2CV i doživio ogroman svjetski uspjeh.
Četvorka, s pravim imenom i prezimenom Renault 4, na tržištu je ostao do 1994. godine, a proizvedeno je čak 8.135.424 primjerka. Mnogi od njih krasili su premnoga slovenska dvorišta, a iznenađujuće veliki broj ih je preživjelo do danas.
Jedan od originalnih brodova postao je poznat prije nekoliko godina ne samo zbog svoje izdržljivosti, već i zbog povezanosti sa svojim poznatim vlasnikom. Bio je to odabrani osobni automobil našeg bivšeg predsjednika Republike Boruta Pahora, a kasnije i protagonista velike humanitarne akcije. Tri desetljeća nakon tadašnje slave sredinom devedesetih vraća se, iako o izravnom nasljedniku ne možemo govoriti jer je riječ o radikalno drugačijem automobilu.
Nakon neobičnog koncepta 4ever Trophy predstavljenog prije nekoliko godina, napokon smo dobili i serijsku verziju, koja je u osnovi terenska izvedba preporođenog Renaulta 5. Elegantni hatchback ima povišeni ovjes i dodatnu plastičnu oblogu karoserije, te električni pokretan klizni platneni krov podsjeća na svog istoimenog krova od prije nekoliko desetljeća.
Također podsjeća na originalnu Katru zbog kutijaste karoserije, a Renault je pokušao rekreirati njena klasična okrugla svjetla. S dužinom od 4,14 metara svrstava se među modele Clio i Captur u Renaultovoj floti. Automobil je širok 1,8 metara i visok 1,57 metara, što znači da je u svakom pogledu veći od novog R5, a naravno i neusporedivo veći od klasičnog Renaulta 4.
Interijer je većim dijelom prenesen s hatchbacka R5 i prožet je retro elementima. Poznavatelji i nostalgičari bit će razočarani jer će u novom automobilu uzalud tražiti karakterističnu ručicu mjenjača, no njezinu će aproksimaciju pronaći uz upravljač. Na armaturnoj ploči, naravno, nalazi se i novost koja nije bila poznata u vrijeme originalnog Renaulta 4 - digitalni vozačev ekran dijagonale 10,1 inča i ekran osjetljiv na dodir od 10 inča.
Može se pohvaliti i prostranošću kako putničkog prostora, gdje zbog međuosovinskog razmaka od 2,62 metra ima dovoljno mjesta za noge putnika straga, tako i prtljažnika u koji stane 420 litara prtljage.
U ponudi će biti dvije pogonske izvedbe - 90-kilovatna s okretnim momentom od 225 Nm i snažnija od 148 kilovata s okretnim momentom od 245 Nm. Potonji do brzine od 100 km/h ubrzava za manje od osam i pol sekundi. Renault 4 će također imati dvije opcije baterije: osnovna od 40 kWh navodno će biti dovoljna za oko 300 km dometa, a veća od 52 kWh za 400 km.
Renault će novi automobil početi prodavati iduće godine, no vrijeme će pokazati hoće li se tako usidrio u srca hrvatskih vozača kao što je to učinila njegova baka prije više od šest desetljeća.